Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO hot 50 problem
#1
Dav.

Igår var jeg ude og se på en scooter jeg skulle køb, af en rimelig god ven. Den har stået stille siden august, så den havde lidt problemer med at starte. Regner med benzinen var fordampet fra karburator, så den skulle lige igang. Der er tun udstødning på, og pillet skive, så den kører en 60-70 stykker. Men den var simpelthen så langsom i optrækket, og ja bare sløv i det hele taget. Kan være pga den har stået stille i så lang tid? Eller hvad kan det ellers være?


Tak på forhånd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
At den har stået stille et par måneder, skulle ikke gøre nogen forskel. Er den først startet op en gang, skal den bare virke, efterfølgende. Den kan have fået vand i benzinen, når den har stået længe, men det må sælger så lige ordne. Det er dog mere sandsynligt, at den fejler alt muligt andet, hvis den er meget sløv i betrækket. Så vent med, at købe den, indtil sælger har fået den til, at køre ordentligt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Jeg købte en PGO motor på et tidspunkt der havde stået stille i 4+ måneder, den var utrolig sløv de første 20 km, men begyndte så at arbejde ganske fornuftigt.

Om den lige skulle brændes ren for sod kan jeg ikke sige Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
(18-10-2010, 08:25)DarkSide Skrev: Jeg købte en PGO motor på et tidspunkt der havde stået stille i 4+ måneder, den var utrolig sløv de første 20 km, men begyndte så at arbejde ganske fornuftigt.

Om den lige skulle brændes ren for sod kan jeg ikke sige Smil
4+ måneder, er også mere end to måneder ;-) På 4+ måneder kan rust m.m. nå, at have gjort sin indvirken, men næppe mere på to måneder, end en opstart og og et par ture rundt om huset burde kunne klare, hvis ellers, maskinen er OK. Jeg er altid lidt skeptisk, når nogen prøver at forklare en sløv populær maskine med knækpotte osv. med, at det alene skyldes, at den ikke har kørt længe. Hvorfor, har de så ikke bare lige "kørt den klar", inden de sætter den til salg? Det samme gælder, når folk i annoncer skriver, at alt virker perfekt, bortset fra lys og el-starter, hvilket dog angiveligt blot skyldes en løs stelforbindelse. Hvis det blot drejer sig om en løs ledning, hvorfor er den så ikke bare skruet fast, inden man sætter den til salg?

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
(18-10-2010, 08:45)kragen Skrev: 4+ måneder, er også mere end to måneder ;-) På 4+ måneder kan rust m.m. nå, at have gjort sin indvirken, men næppe mere på to måneder, end en opstart og og et par ture rundt om huset burde kunne klare, hvis ellers, maskinen er OK. Jeg er altid lidt skeptisk, når nogen prøver at forklare en sløv populær maskine med knækpotte osv. med, at det alene skyldes, at den ikke har kørt længe. Hvorfor, har de så ikke bare lige "kørt den klar", inden de sætter den til salg? Det samme gælder, når folk i annoncer skriver, at alt virker perfekt, bortset fra lys og el-starter, hvilket dog angiveligt blot skyldes en løs stelforbindelse. Hvis det blot drejer sig om en løs ledning, hvorfor er den så ikke bare skruet fast, inden man sætter den til salg?

Jeg er enig, men nu står der ingen steder det drejer sig om en knæk potte Grin

Meget af det der sælges er virkeligt noget skrammel, løs stelforbindelse har også en voldsom effekt, ofte vil maskinen slet ikke køre.

Så det er en ret dårlig undskyldning.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja, okay. Tak for svarende. Har sagt til ham han lige skal kigge på det.

Forresten, så står der den har kørt 11k. Men han sagde det var fordi speedo kabel ikke virker, så den gik lige et par omgange frem. Det har jeg sgu aldrig hørt om. Den eneste grund til jeg ikke tror han lyver er, at jeg har kendt ham et par år. Så ville være underlig hvis han prøvede at snyde mig.
Svar


Forum spring: