Søg Garagen Hej Gæst! Register

Puch maxi 4 kantet karburator
#1
Jeg har en maxi med 4 kantet karburator, som skal sættes i stand, men ville lige høre, jeg har gas kabel til den, men ingen chocker kabel, eller den der lille runde dims til chocker kablet. Kan man starte en puch uden disse dele? altså hvis alt andet er okey?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja. Det er lidt besværligt, men fjern luftfilteret og sæt en finger for hullet, så den ikke kan trække luften der når du starter den.
Med et chokerkabel og spjæld lukker du for luften på samme måde.
Svar
#3
okey det vil sige, det gør intet at der bare er "hul" ikarburatoren... :-)
Svar
#4
Hej. Nu er der ikke chokerspjæld på den firkantede maxi karburator. Hullet som du skriver vil trække falsk luft når du prøver at starte uden "proppen". Chokerspjældet på den firkantede karburator er jo reelt i bunden en gummiprop der lukker for et hul som suger ekstra benzin ind når den løftes. Jeg ved ikke hvordan den reagerer uden, men sikkert ikke helt normalt. Og indstilling af tomgang og luftskrue er nok en by der ikke findes endnu. Men kan godt se 149 Kr. for et nyt spjæld er dyrt, og 39 Kr. bare for fjederen. http://www.thansen.dk/products.asp?c=437...1845612466 Men tror ikke på noget godt resultat uden.
Inde i enhver motor banker et hjerte af mekanik.
Svar
#5
Som midlertidig løsning kan du jo varme karburatoren op med en hårtørre Fræk Eller bare holde hånden for indsugningen og give lidt gas. Men så er hænderne jo også optaget. He he
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: