Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight 2 Trykfjeder
#1
Hej alle!

Nu er jeg her igen med et lille spørgsmål til min SF2 og dens triste optræk...
Har fået en ny udstødning på, fordi min mekaniker sagde, at det var det, som var galt.
Det har faktisk ikke rigtig hjulpet overhovedet Ked af det Den trækker stadigt rigtigt dårligt (Sito Plus lovlig udstødning forresten)
En af mine venner har en SF2, der er to år ældre end min, og den trækker så man tror det er løgn. Udstødningen er det eneste der er anderledes på hans. Er ikke sikker på hvilken, men han snakkede om at det var en gammel SF1-udstødning, som var på. Ellers er de ret ens, på nær aldersforskellen på 2 år.

Det eneste som jeg synes jeg kunne mærke forskel på var, at hans trykfjeder er lettere at trykke tilbage end min som er væsentlig tungere
Derfor vil jeg spørge om det kunne være det der var hele optræks-problemet på min, at trykfjederen måske "klemte" kileremmen for stramt? Har ingen anelse om den nogensinde har været skiftet, men kunne være fedt hvis i vidste om det kunne være årsagen til hele misseren.
Tak på forhånd! Mvh Mathias Johansen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den er da ik længere end at i prøver at flytte hele koblingen over på din, hvis den så trækker er det jo der dit problem ligger Blink med øjet...

Nu skriver du har du har en lovlig Sito på den, hvis ik i har fjernet begrænsningen i den kan det også have indvirkning.
Hvis den er begrænset i potten som mange andre, så sidder der en "trakt" oppe hvor den spændes på cylinderen. Den er forholdsvis nem at fjerne, for den sidder kun med en svejseklat.

HUSK når du fjerne begrænsninger, at tjekke forbrændingen om der skal omdyses Blink med øjet.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
(07-10-2010, 20:50)Tempo Skrev: [...]HUSK når du fjerne begrænsninger, at tjekke forbrændingen om der skal omdyses Blink med øjet.

Mvh.
Tempo

Ikke kun omdyses og omjusteres, men også "omrulles" i varioen ;-). Når omdrejningerne og "effektbåndet" rykkes, skal rullevægten tilpasses, så gearet skifter, ved det nye drejningsmoment, ellers, nedsættes den samlede acceleration. Varioen skal skifte gear, ved de omdrejninger, hvor motoren yder maks. drejningsmoment. Hvis det før, var ved f.eks. 7.000 o/m, men nu, efter lidt "pilleri" med udstødning osv., er hævet til f.eks. 8.000 o/m, skal varioen altså skifte ved højere omdrejninger, end tidligere. Det vil sige, at der skal lettere ruller i. Trykfjederen "stjæler" effekt/energi, når den presser mod remskiven. Jo mere, den presser, jo varmere bliver den, og jo mere energi "stjæler" den derfor fra den effekt, der skal ende i baghjulet. Trykfjederen, virker som en bremse. Jo mere man trykker på bremsen, jo flere kræfter skal der til, for at få hjulet til at dreje rundt. Det gælder altså om, at have en trykfjeder, der er så svag, som mulig, og kun lige præcis, kan holde på remmen, så den ikke fedter. Bliver den alt for stram, kan det desuden give problemer for rullerne med, at få remmen i bund i de bagerste remskiver. Så at sætte en "racingfjeder" i en for svag motor, giver alt andet, end "racing" ;-) .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Det lyder som en rigtig god ide, det med at flytte koblingen over Smil Det vil jeg prøve, tak - Kan ikke lide undgå at spørge, når jeg flytter den, kan jeg så være sikker på at en 2004-kobling (min vens knallert) er kompatibel med min model fra 2006? (lidt dumt spørgsmål, men bare for at være sikker Smil ) Har ikke tænkt så meget over det med at fjerne så mange begrænsninger igen. Har haft bagpladebegrænsningen i varioen af og på et par gange, og det gør ingen forskel på noget med optræk, og er ikke fordi jeg har tænkt mig at rode med andre begrænsninger.
Svar
#5
Hejsa....

Det er meget sjældent at når man fjerne begrænsninger, at man spiller uden at man har tjekket rullevægt og dyset/justeret karb ind efterfølgende Blink med øjet....

Jeg mener ik der er forskel på 04-06 koblingen, men før i sætter den på så læg dem mod hinanden og sammenlign dem.
Det eneste jeg umiddelbart kunne forestille mig kunne være forskel er selve koblingen, at den er evt. ændret fra en 103 til en 107 og så er det bare at flytte klokken med over...

Hvis det heller ik skulle give noget mærkbart, så kan det næste step være og prøve hans potte Smil.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay, han var lige ovre i dag med sin knallert, og da vi fik kickstarterskjoldet af og skulle hive koblingen af, så sad den tilsyneladende meget godt fast! Min egen kobling er lige til at glide af den baghjulsaksel som den sidder på uden problemer, men hans sad godt fast, så ville lige høre om den er sat fast på en bestemt måde, eller om den bare er enormt stram? Tak!

Mvh. Mathias Johansen.
Svar
#7
Det eneste som holder den på plads, er den møtrik i kan se på akslen..

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Super, tak Smil Så prøver vi lige at hive den af akslen næste gang han er herovre. Jeg kommer lige med noget feedback bagefter om det har hjulpet Smil
Svar


Forum spring: