Søg Garagen Hej Gæst! Register

Benzin økonomi
#1
Hej alle!

Jeg har nu kørt næsten 800km på min sprint hvor af de første 500km var med en hastighed på ca 50/55km/t på speedometeret og det gav en benzin økonomi på op til 43km/l.
Men efter de første 500km har jeg kørt med fuld gas de 11km jeg har hver vej til arbejde og som giver en hastighed på imellem 65 og 70 på speedometeret og hvad jeg kan regne ud en økonomi på 30,6km/l.

Jeg ville høre hvad jeres ligger på sådan ca? er 30km/l for lidt selvom man kører med fuld gas og ovenstående hastighed?
Jeg har 94 dyse i karb, 5.1 grams malossi ht ruller, øverste hak i gasnål og ring pillet self. Smil
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mortenxx Skrev:Hej alle!

Jeg har nu kørt næsten 800km på min sprint hvor af de første 500km var med en hastighed på ca 50/55km/t på speedometeret og det gav en benzin økonomi på op til 43km/l.
Men efter de første 500km har jeg kørt med fuld gas de 11km jeg har hver vej til arbejde og som giver en hastighed på imellem 65 og 70 på speedometeret og hvad jeg kan regne ud en økonomi på 30,6km/l.

Jeg ville høre hvad jeres ligger på sådan ca? er 30km/l for lidt selvom man kører med fuld gas og ovenstående hastighed?
Jeg har 94 dyse i karb, 5.1 grams malossi ht ruller, øverste hak i gasnål og ring pillet self. Smil
Fart, koster :wink: . Når du kører med fuld gas, kører motoren med næsten samme omdrejninger, som den gjorde ved fuld gas med skiven i, og bruger derfor næsten lige megen benzin. De 30 km/l, er dog nok lidt i underkanten. Den skulle gerne klare ca. 10 km/l mere, ved fuld gas. Jeg kender ikke den nøjagtige dysestørrelse på Sprint, jeg kørte med 82-85 på min standard Agility, men rullevægten, synes umiddelbar for lille på en GY6-motor. Den bør for meste, ligge nærmere de 6 g, end de 5g. Er vægten for lav, vil det, udover at give dårligere effekt, give et unødvendigt merforbrug af benzin. Varioen vil nemlig så "skifte gear" for sent - ved for høje omdrejninger - og dermed bruge for megen benzin under accelerationerne. Dvs. indtil der er gearet helt ud, og remmen er presset helt ud i de forreste remskiver. Det burde heller ikke være nødvendigt, at flytte nålen til øverste hak. Det kunne tyde på, at din dyse og/eller din karburatorindstilling ikke er korrekt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Min benzinøkonomi.
Jeg køre med 90-100% gas 95% af tiden.
Citat:(f = fuld)
2100,0 1,50L
2155,0 2,50L
2239,5 0,40L f 31,70 km/l
2302,7 2,00L f 31,60 km/l
2368,9 2,23L f 29,37 km/l
2441,1 2,28L f 32,98 km/l
2487,5 1,50L f 28,06 km/l

Ude ring
2614,5 2,58L f 49,22 km/l
2763,3 2,95L f 49,93 km/l
2839,4 1,86L f 40,91 km/l
2917,0 1,54L f 50,39 km/l
3052,3 2,75L f 49,20 km/l
3113,8 1,39L f 44,24 km/l
3306,6 1,84L
3500,5 4,00L
3609,1 2,30L f
3660,6 1,00L f 51,50 km/l
3745,3 2,15L f 39,40 km/l
3822,1 1,63L f 47,11 km/l
3862,9 0,88L f 46,36 km/l
3940,1 1,50L f 51,47 km/l
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#4
Vil du så vælge enten Malossi HT 6.0
http://www.speedline.dk/da/scooter/malos...669823-l0/

Eller Doppler 5.7
http://www.speedline.dk/da/scooter/doppl...cgn291310/

Gasnålen fra øverste hak til hvor ?
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar
#5
mtk Skrev:Min benzinøkonomi.
Jeg køre med 90-100% gas 95% af tiden.
Citat:(f = fuld)
2100,0 1,50L
2155,0 2,50L
2239,5 0,40L f 31,70 km/l
2302,7 2,00L f 31,60 km/l
2368,9 2,23L f 29,37 km/l
2441,1 2,28L f 32,98 km/l
2487,5 1,50L f 28,06 km/l

Ude ring
2614,5 2,58L f 49,22 km/l
2763,3 2,95L f 49,93 km/l
2839,4 1,86L f 40,91 km/l
2917,0 1,54L f 50,39 km/l
3052,3 2,75L f 49,20 km/l
3113,8 1,39L f 44,24 km/l
3306,6 1,84L
3500,5 4,00L
3609,1 2,30L f
3660,6 1,00L f 51,50 km/l
3745,3 2,15L f 39,40 km/l
3822,1 1,63L f 47,11 km/l
3862,9 0,88L f 46,36 km/l
3940,1 1,50L f 51,47 km/l
Der er styr på regnskabet Griner .

Min, lå også og svingede mellem 45 og 55 på en god dag - og det med en samlet "oppakning" på 120-130 kg Grin .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mortenxx Skrev:Vil du så vælge enten Malossi HT 6.0
http://www.speedline.dk/da/scooter/malos...669823-l0/

Eller Doppler 5.7
http://www.speedline.dk/da/scooter/doppl...cgn291310/

Gasnålen fra øverste hak til hvor ?

Hvis jeg vælge så vil jeg tag 6,5g til min, det er der jeg synes den kørt bedst.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#7
Hmm så mister jeg jo nok mit gode optræk hvis jeg går tilbage til standard 6.5 grams?, kan man så ligeså godt sætte sine standard 6.5 grams i eller bedre at tage 6.0 eller 6.2 grams fra en af ovenstående mærker?
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar
#8
Mortenxx Skrev:Hmm så mister jeg jo nok mit gode optræk hvis jeg går tilbage til standard 6.5 grams?, kan man så ligeså godt sætte sine standard 6.5 grams i eller bedre at tage 6.0 eller 6.2 grams fra en af ovenstående mærker?

Jeg tror at det er kragen som siger at den bedste rulle vægt på vos gy6 motor liger på 6-6,5g.
Hvis du vil ha mere uddybede så søg her inde.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#9
Ja jeg skal bare vide om jeg skal bestille Doppler 6.4 grams eller om det er bedst med Malossi HT hvis de ellers kan findes i ca 6 eller 6.5 Smil


Men prøver når jeg kommer hjem at sætte de originale 6.5 grams i og se om det har nogen anden effekt end at blive langsommere i optrækket.
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lyder voldsomt at du skal helt op i dyse #95 med standard cylinder ? Kører med 89cc, 24mm karb og K&N filter og jeg har en #97,5 i karburatoren (Har dog været helt oppe på en #106 med en NC "BRØLER" udstødning Smil

Tungere ruller vil klart hjælpe på økonomien, måske ligefrem gi dig lidt mere optræk/topfart Smil

Med fuld gas 95% af tiden, går min et sted mellem 28-32km/l alt efter vind og vejr, så syns dine 30km/l lyder af lidt. (Kører pt med LeoVince 7,5g)
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: