Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vinter dæk, hvad er bedst
#1
Er der nogen der har erfaring med dem her,

www.mcdaekonline.dk
Metzeler FeelFree Wintec
130/70 -12 RF TL 62P M/C, M+S kendtegnet
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
mugge02 Skrev:Er der nogen der har erfaring med dem her,

www.mcdaekonline.dk
Metzeler FeelFree Wintec
130/70 -12 RF TL 62P M/C, M+S kendtegnet
Metzeler er et renommeret firma, men jeg kender ikke dækket. Skal du have et ordentligt vinterdæk, skal du have et, der har lameller, som du kender dem fra bilers vinterdæk. Jeg kender kun to firmaer, der har rigtige vinterdæk med lameller til knallerter. IRC, laver Urban Snow, og Schwalbe, laver Iceman. De to dæk ligner hinanden meget. Jeg kører selv på UrbanSnow hele året, men der er andre herinde, der kører med Iceman, og roser dem.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Har du nogle links til disse 2 slags vinterdæk Kragen ?

Jeg skal om 300 km til mit første service på min sprint og der vil jeg have skiftet dæk til vinterdæk samtidig men ville selvfølgelig gerne have de korrekte inden Smil
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar
#4
Mortenxx Skrev:Har du nogle links til disse 2 slags vinterdæk Kragen ?

Jeg skal om 300 km til mit første service på min sprint og der vil jeg have skiftet dæk til vinterdæk samtidig men ville selvfølgelig gerne have de korrekte inden Smil

Du kan få dem hos:
http://www.mcdaekonline.dk/ eller www.daekonline.dk (samme firma)

Det er samme sted, jeg køber mine. Priserne er inkl. levering, og de plejer, at komme meget hurtigt, direkte fra "moderselskabet" (Delticom) i Tyskland.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Kan ikke lige se Ultrasnow der og Schwalbe kan den ikke finde dimension fra det på en sprint
100/60/12.
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kører med Schwalbe Iceman på Big'en om vinteren. Men sidste vinter, var de ikke meget bevendt på de isbelagte veje hernede. Man skøjtede rundt, hvilket var sjovt da man var yngre, men ikke når man er blevet en lille smule ældre Blink med øjet. Jeg kører med Schwalbe Powertrack resten af året, og de er ganske gode til at smide vand væk, så man har vejgreb hele tiden.

På Si'en er der "helårsdæk" på, og den bliver jo primært brugt til vinterkørsel, da man kan køre mere stabilt med den, end med både Big og Runner.

Runneren har "slickdæk" på Smil, elller sagt på en anden måde, der er intet mønster tilbage, så hvis jeg beholder den, skal der nye helårsdæk på.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Kan jeg bruge andre slags dæk størrelser til min giantco sprint end 100/60-12 ? da jeg ikke kan finde nogen i denne størrelse via de links beskrevet i denne post.
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar


Forum spring: