Søg Garagen Hej Gæst! Register

BMW concept scooter
#1
En el-scooter med et vellykket design...

[Image: 3703.jpg]

BMW ka' bare det der. Om den så kommer i produktion (og får en pris som andre end AP Møller kan betale) er selvfølgeligt et åbent spørgsmål. Men den virker da ret færdig.

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Øm det at man skal have en smart phone mobil telefon liggende i styret for at den tingest kan kører virker ikke rigtigt smart i mine øgne hvad hvids man har tabt telefonen og den er gådet i smader så er man på spanden jo.
Eller den bare er gådet i stykker eller løbet tør for strøm, også det med at det er en el scooter min nærmeste stikkontakt er på 4 sal i min lejlighed så skal jeg have en flerer meter lang ledning hængne ud over svale gangen ned til scooteren not an option Fortvivlethock: .
Så det er ikke lige en scooter som jeg ville have selv om at de i regeringen vil have at danmark er co2 neotral i 2050.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Johannes Johansen Skrev:Øm det at man skal have en smart phone mobil telefon liggende i styret for at den tingest kan kører virker ikke rigtigt smart i mine øgne hvad hvids man har tabt telefonen og den er gådet i smader så er man på spanden jo.
Eller den bare er gådet i stykker eller løbet tør for strøm, også det med at det er en el scooter min nærmeste stikkontakt er på 4 sal i min lejlighed så skal jeg have en flerer meter lang ledning hængne ud over svale gangen ned til scooteren not an option Fortvivlethock: .
Så det er ikke lige en scooter som jeg ville have selv om at de i regeringen vil have at danmark er co2 neotral i 2050.


Gad vide hvor langt den kører pr opladning? Hvis den ligesom Thansen`s model kører 60km på en ladning. Så er den ikke noget for mig, da jeg har små 15km ind til selve centrum
Svar
#4
Det med telefonen er ikke så dumt som det måske lyder. Mobilen er godt på vej til at blive "fremtidens betalingskort" og både Motorola og Nokia har præsenteret mobiler med indbygget NFC så man for eksempel kan betale med den ved at stryge den henover en plade ved kassen og indtaste en pin-kode. Der er idag ca. 1 milliard bank-konti på verdensplan, men der er næsten 4 milliarder aktive mobil-numre så det vil da være helt logisk at bruge mobilerne i stedet for bankerne til mikro-betalinger i dagligdagen. Og derfra er der jo ikke langt til at bruge samme system til identifikation ved start af scooteren og adgang til lejligheden.

Johannes Johansen Skrev:... hvad hvids man har tabt telefonen og den er gådet i smader så er man på spanden...
Hvis du taber eller knækker din nøgle idag er du da også på spanden. Telefon-løsningen har endda den fordel overfor nøglen at du bare kan sætte SIM-kortet i en anden mobil og så starte scooteren med den i stedet. Du skal ikke ud i at bestille specielle nøgler til din maskine. Det er også et sikkert system eftersom der er ægte to-faktor autentificering i det. Hvis du taber din mobil kan finderen ikke starte din scooter med den fordi han også skal bruge din pin-kode. Hvis han derimod finder din tabte nøgle kan han uden videre køre væk på Runneren.


Johannes Johansen Skrev:... min nærmeste stikkontakt er på 4 sal i min lejlighed så skal jeg have en flerer meter lang ledning hængne ud over svale gangen ned til scooteren...
Jeg er ret sikker på at der vil komme flere of flere parkeringspladser og cykelskure med strømstik. Men der er selvfølgelig lidt "hønen og ægget" over det, så der er muligt at lovgiverne vil være tvungne til at finde på et eller andet tvangskoncept hvis man vil fremme el-transporten i Danmark.

8)
Svar
#5
Runnerdude Skrev:Det med telefonen er ikke så dumt som det måske lyder. Mobilen er godt på vej til at blive "fremtidens betalingskort" og både Motorola og Nokia har præsenteret mobiler med indbygget NFC så man for eksempel kan betale med den ved at stryge den henover en plade ved kassen og indtaste en pin-kode. Der er idag ca. 1 milliard bank-konti på verdensplan, men der er næsten 4 milliarder aktive mobil-numre så det vil da være helt logisk at bruge mobilerne i stedet for bankerne til mikro-betalinger i dagligdagen. Og derfra er der jo ikke langt til at bruge samme system til identifikation ved start af scooteren og adgang til lejligheden.

Jeg er ret sikker på at der vil komme flere of flere parkeringspladser og cykelskure med strømstik. Men der er selvfølgelig lidt "hønen og ægget" over det, så der er muligt at lovgiverne vil være tvungne til at finde på et eller andet tvangskoncept hvis man vil fremme el-transporten i Danmark.

8)


det med mobilen som betalings middel er jo fint nok, mener dig maks man kan købe for 250-300kr i butikker, men det går jo i den rigtige retning.


Og strømstik i cykel skure, er set i Næstved så vidt jeg husker Smil
hvor vist el transporten så er grønt , ville jeg sige nej til da jeg kom til at tænke på at der bliver brugt kul til det ( tænkte slet slet ik på vind møller) dumme dumme mig Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Søren26 Skrev:det med mobilen som betalings middel er jo fint nok, mener dig maks man kan købe for 250-300kr i butikker, men det går jo i den rigtige retning.


Og strømstik i cykel skure, er set i Næstved så vidt jeg husker Smil
hvor vist el transporten så er grønt , ville jeg sige nej til da jeg kom til at tænke på at der bliver brugt kul til det ( tænkte slet slet ik på vind møller) dumme dumme mig Ked af det
Mener at jeg hørte i radio'en idag, at vi vil have (som i, ønsker "vil have", så vidt jeg forstod det) 5000 hav-vindmøller i DK i like 2020 eller sådan noget... Hørte ikke helt efter... :P
Svar
#7
Ser sgu fin ud, mon den er for teknisk til produktion med bare et spinkelt håb om overskud... tjae måske, men hvem ved, måske de lancerer den som en slags prestige projekt ligesom de i sin tid satte C1 scooteren på gaden... For dem der har glemt C1, så ved det den her lidt spøjse maskine : http://alturl.com/drnt7
Svar
#8
Jeg synes at C1'eren er et genialt koncept, som på elegant vis fjerner en af scooterens største ulemper under nordiske forhold ved at sætte et tag på. Det må være prisen som afskrækker - ellers kan jeg ikke forstå hvorfor den ikke er langt mere udbredt. Kunne man f.eks. få taget som ekstraudstyr til Dr. Big eller Agility for en tusse eller to ville der sikkert køre mange rundt...

8)
Svar
#9
Har aldrig prøvet en C1 men i de rigtige vejr forhold er den vist ret smart... dog er man nok ikke garanteret tørt tøj, da der ingen sider er på "kabinen". (Sider ville nok også gøre den til et helvede mht. side vind)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: