Søg Garagen Hej Gæst! Register

Større kubik på 4 takt?
#1
Hej gutter.

Efter noget tid med tilmeldingen her på siden, er jeg endelig kommet ind ;-)

Jeg har en Tms s3 fra jem&fix jeg købte for at den kunne bringe mig til og fra skole.
Jeg har taget den elektroniske begrænsning (rød og grøn ledning), dog kunne jeg godt tænke mig at den kørte lidt mere end de realistiske små 50 den kan runde.

Så jeg har 2 spørgsmål:

1, Er der en skrive i en TMS S3?

2, Er det klog at sætte f.eks 70, 80 eller 90cc på den? Eller vil det lægge for meget stress på krumtappen?
Umiddelbart kan scooteren ikke tage flere omdrejninger end den gør nu, så kan også forstille mig den skal omgears for at få en god effekt? - Eller?

Håber på nogle gode og fyldestgørende svar, mange tak.

Mvh.
Anton Andersen

EDIT: Kan godt se jeg kom til at ligge mit spørgsmål det forkerte sted, kom til at læse touring som tuning, jeg beklager.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nej, der er ikke en skive i en TMS, andet kan jeg desværre ikke svare dig på.
Svar
#3
De fleste firtaktere er bygget til 80ccm, så krumtappen bør hverken kunne "stresses" af 80 eller 90 ccm. De flere kubik, vil heller ikke give flere omdrejninger, end 50cmm giver, men vil kunne holde og opnå dem bedre. Der skal ikke megen modgang til, før de 50ccm ikke kan holde de ca 7.500 o/m, eller ca. 55 km/t, de kan klare. Med 85ccm vil der ikke være de store problemer med bakker og modvind, og gennemsnittet på toppen, vil nok blive hævet med 5-10 km/t, uden ændret gearing. Med en højere gearing, vil man nok kunne hente ca. 5 km/t mere, med flere kubik, men vil så igen kunne få problemer med bakker og vind - bare i et højere "leje" :wink: . Med 80-85ccm, og standardgearing, kører de små firtaktere, som de burde :roll: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: