Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tændrør
#1
Hvad for et tændrør bruger min bike ? er det godt at rense sit tændrør med en stålbørste
som jeg gjorde i gamle dage eller er man holdt op med det..

Under mine mange kilometer de sidste par dage var der lige et kort
sekunds hvor den mistede pusten, som om den hakkede for et kort øjeblik
jeg tænker den drukner eller mister gnisten .. er det tegn på noget ?
eller er det normalt ?
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis den er gået væk og kun var der et kort øjeblik, kan du godt tage det roligt og slappe af Blink med øjet. Jeg ved at nogle bruge stålbørsten, men selv giver jeg den et nyt tændrør ( er for doven Griner ).

Nu du skriver under min mange kilometer, hvor mange er du så nået op på??...
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Jeg har søgt lidt for dig, der fandt jeg ud af at du køre med et NGK CR7 HSA ( oplysning fra ScooterShoppen ).

Men jeg har så fundet det lidt tættere på Smil .
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4206...1686046600 .

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Du skal bruge f.eks. et NGK CR7HSA, og det kan vel holde 6-10.000 km på din lille firtakter. Elektrodeafstanden er 0,6mm. Det bliver heller ikke så tilsvinet, som på totakterne, så det skulle ikke være nødvendigt, at gå i gang med børste og fil. Jeg gør også som Tempo - udkifter det.

Hvis du kører med ledningen til CDI'en, kan det være, at det bare er CDI'en, der slår fra, og får den til at tabe pusten et kort øjeblik.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Tempo Skrev:Hvis den er gået væk og kun var der et kort øjeblik, kan du godt tage det roligt og slappe af Blink med øjet. Jeg ved at nogle bruge stålbørsten, men selv giver jeg den et nyt tændrør ( er for doven Griner ).

Nu du skriver under min mange kilometer, hvor mange er du så nået op på??...
Mvh.
Tempo

Jeg købte den for 4 dage siden og har næsten siddet på den siden..men er nu blevet forkølet.. øv
men den er fra 2009 og har kørt 2.000 km
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det kunne jeg godt nok ikke , altså skifte tændrør.
Jeg tog sædet at men det var håbløst at få fingrene og en nøgle ned
og kunne dreje den rundt så jeg kan få tændrør af og et nyt på.
Der er ingen plads selv om jeg fjernede både det ene og andet.
Der skal åbenbart specialværktøj til ..
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#7
kinamanden Skrev:Det kunne jeg godt nok ikke , altså skifte tændrør.
Jeg tog sædet at men det var håbløst at få fingrene og en nøgle ned
og kunne dreje den rundt så jeg kan få tændrør af og et nyt på.
Der er ingen plads selv om jeg fjernede både det ene og andet.
Der skal åbenbart specialværktøj til ..
Snik-snak - ikke brug for specialværktøj, der er bare ikke plads til tykke pølsefingre Griner . Husk også lige, at du kun har et 10mm tændrør i firtakteren, så de tændrørsnøgler, der bruges på totakterne, passer ikke. Du burde have fået en tændrørsnøgle med, sammen med en skruetrækker :wink: . Mine fingre, er heller ikke de tyndeste af slagsen, men jeg kan dog godt komme til tændrøret, når jeg hiver hjelmboksen af.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Jeg ta'r det nede fra. Det er en smule tricky at få nøglen ind, men selv en ganske almindelig 1/2" topnøgle, klarer altså opgaven uden bøvl. Samme er i øvrigt prøvet ovenfra, ligeledes uden de store problemer. Som Kragen skriver, skal du dog sikre dig, at du har den rette top/tændrørsnøgle.
Svar
#9
Johnny Skrev:Jeg ta'r det nede fra. Det er en smule tricky at få nøglen ind, men selv en ganske almindelig 1/2" topnøgle, klarer altså opgaven uden bøvl. Samme er i øvrigt prøvet ovenfra, ligeledes uden de store problemer. Som Kragen skriver, skal du dog sikre dig, at du har den rette top/tændrørsnøgle.
Pas på, med topnøgler på tændrør. Brug en rigtig tændrørstop eller tændrørsnøgel :wink: . Jeg kan da også skifte mit tændrør "nedefra", men jeg orker ikke, at ligge på knæ og ryg for at gøre det. I min alder, har man krav på magelighed, og "kommunalarbejdersved", er dyrere, end Channel #5 Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: