Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pillet luftskrue = Bedre optræk og højere topfart
#1
Hej BS.

En af mine kammerater har fortalt mig at hvis man piller luftskruen af, så vil min scooter få et bedre optræk, og en højere topfart.

Passer det?
PS. Det er en PGO DR. BIG.
Michael Ø Jensen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Scooter_Freak Skrev:Hej BS.

En af mine kammerater har fortalt mig at hvis man piller luftskruen af, så vil min scooter få et bedre optræk, og en højere topfart.

Passer det?
PS. Det er en PGO DR. BIG.

Det har jeg aldrig hørt om, det der. Jeg tror din ven tager pis på dig Grin. Den kører vist ingen steder når den skrue mangler.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Han har fortalt mig at han har gjort det på en af hans venners PMX, og han sagde at det virkede.
Michael Ø Jensen
Svar
#4
Scooter_Freak Skrev:Han har fortalt mig at han har gjort det på en af hans venners PMX, og han sagde at det virkede.

Det gør det med garanti ikke.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Der er sådan set lidt sandhed i det, hvis du fjerner luftskruen giver det mere luft, men den kommer slet ikke til at køre optimalt, jeg købte selv min SMT med en manglende luftskrue, mit gæt er dog den er blevet fjernet istedet for at dyse karburatoren ordenligt ind.

Manglende luftskrue gav også manglende tomgang, og et optræk der var helt i skoven.

Bottomline, den skal IKKE fjernes.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DarkSide Skrev:Der er sådan set lidt sandhed i det, hvis du fjerner luftskruen giver det mere luft, men den kommer slet ikke til at køre optimalt, jeg købte selv min SMT med en manglende luftskrue, mit gæt er dog den er blevet fjernet istedet for at dyse karburatoren ordenligt ind.

Manglende luftskrue gav også manglende tomgang, og et optræk der var helt i skoven.

Bottomline, den skal IKKE fjernes.
Nej, den skal selvfølgelig ikke fjernes Fortvivletlap: . Det svarer til, at man, i stedet for, at justere karburatoren ordentligt ind, borer huller i karburatoren, for at få den til at yde mere Fortvivlethock: . Fjerner man luftskruen, har man ingen mulighed for, at kunne indstille blandingsforholdet til de ret præcise 14:1 i hele området fra 0-topfart, som giver den bedste forbrænding, og dermed den største effekt. Det er noget klamphuggeri, og i bedste fald, et udtryk for manglende viden, på linie med en, jeg kendte, der filede hver anden tand af det bagerste tandhjul på sin Puch, fordi hans kammerats Puch kørte hurtigere, med "færre tænder" på det bagerste tandhjul :clap:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:. Det er noget klamphuggeri, og i bedste fald, et udtryk for manglende viden, på linie med en, jeg kendte, der filede hver anden tand af det bagerste tandhjul på sin Puch, fordi hans kammerats Puch kørte hurtigere, med "færre tænder" på det bagerste tandhjul :clap:

Sådan en gut kendte jeg også, og det hjalp jo ikke en disse Grin. Han havde misforstået det, med færre tænder på bagtandhjulet. Griner. Man kunne jo bare købe et tandhjul med færre tænder på.

Jeg kendte også en der påstod at han fræssede tænderne af bagtandhjulet ved at gasse hurtigt op. Hans Puch var udstyret med det største tun, man kunne få dengang i 70'erne (10½ eller 12½ hk?)
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: