Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilke dæk, kan i anbefale?
#1
Hejsa folkens Smil

Overvejer at skifte de dæk ud, der sad på min scooter da jeg fik den.
De dæk der sidder på nu, er af mærket Kenda, mønsteret ser egenligt ok ud, dog er de vidst mest beregnet på sol og sommer, og knap så meget det vejr vi snart går i møde.
Kan i anbefale nogle gode kvalitets dæk, og evt et link, hvis de kan bestilles online?
De skal være beregnet til kørsel hele året rundtSmil

Hvad kører i selv med, og kører i med samme dæk type, både for og bag?

Mvh Poul
Pgo T-Rex 150cc Mc Årg 2003 - 8xxxKm
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Polle82 Skrev:Hejsa folkens Smil

Overvejer at skifte de dæk ud, der sad på min scooter da jeg fik den.
De dæk der sidder på nu, er af mærket Kenda, mønsteret ser egenligt ok ud, dog er de vidst mest beregnet på sol og sommer, og knap så meget det vejr vi snart går i møde.
Kan i anbefale nogle gode kvalitets dæk, og evt et link, hvis de kan bestilles online?
De skal være beregnet til kørsel hele året rundtSmil

Hvad kører i selv med, og kører i med samme dæk type, både for og bag?

Mvh Poul

Schwalbe powertrack eller Schwalbe Ice. Det er dem jeg kører med. Begge kan bruges som helårsdæk, efter min mening.

http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...a=Schwalbe
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Jeg kørte hele sidste vinter 20 km om dagen, med de standart Kenda dæk Blink med øjet Uden at vælte vel og mærke.

Men jo du har delvist ret, de er ikke så grove i det som fx en hot's std dæk Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#4
Jacob k Skrev:Jeg kørte hele sidste vinter 20 km om dagen, med de standart Kenda dæk Blink med øjet Uden at vælte vel og mærke.

Men jo du har delvist ret, de er ikke så grove i det som fx en hot's std dæk Smil

Det er ikke afgørende, hvor groft mønsteret er. Det afgørende er, hvordan mønsteret er lavet, og om det har lameller i mønsteret, samt især, hvilken gummiblanding, der er anvendt. Er gummiblaningen ikke afstemt er kulde, bliver dækket for hårdt, og mønsteret vil miste betydning. Kulde, er i denne forbindelse lig med frost, men temperaturer, der ligger under 6-7 grader.

Et par gode bud, eller tre er:

IRC Tire Urban Snow, Schwalbe Iceman M+S, og Sava MC 32 WIN SCOOT M+S

De kan alle fås hos daekonline.dk , og priserne er inkl. levering. Du skal så bare finde et værksted, der kan sætte dem på. Det koster små 400 kr. her i hovedstaden, og lidt mindre, hvis man kommer med hjulene afmonteret.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Jeg skal til at have nye dæk til min scooter, de skal bruges til at køre hele året helst, hvis det er muligt, dog vil jeg ikke køre når der er isglatte veje.

Er det stadig Schwalbe Weatherman man skal vælge eller er der nogen der er endnu bedre?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(04-01-2011, 10:00)justme Skrev: Jeg skal til at have nye dæk til min scooter, de skal bruges til at køre hele året helst, hvis det er muligt, dog vil jeg ikke køre når der er isglatte veje.

Er det stadig Schwalbe Weatherman man skal vælge eller er der nogen der er endnu bedre?

De kan godt bruges som "helårsdæk" hvis du ikke vil køre, når det er sne og isglat.

Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(04-01-2011, 10:00)justme Skrev: Jeg skal til at have nye dæk til min scooter, de skal bruges til at køre hele året helst, hvis det er muligt, dog vil jeg ikke køre når der er isglatte veje.

Er det stadig Schwalbe Weatherman man skal vælge eller er der nogen der er endnu bedre?

Jeg kører med Sava MC 32 WIN SCOOT M+S, og har ikke noget problem i at køre på isglatte veje. Skulle det alligevel blive nødvendigt, kan der monteres pigge (de fås i løskøb, hvis man køber dækket uden). Holdbarheden er fantastisk, jeg bruger dem som helårsdæk.
Svar
#8
Jeg må give Teddy ret, det er et godt dæk
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
#9
(04-01-2011, 19:40)Teddy Skrev: Skulle det alligevel blive nødvendigt, kan der monteres pigge (de fås i løskøb, hvis man køber dækket uden).

Ved du hvordan de i givet fald monteres? Umiddelbart er det svært at forestille sig en monteringsmetode som ville kunne holde...

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Der er små huller i dækket hvor de bare skal skrues i
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
#11
Så igår på Schwalbe Ice med pigge montere,t hos den lokale knallertbiks. Og de er dælme ikke ret store/lange de pigge. Max 2-3mm. Prisen lå på 550 kr for 120-70-12 og 650 for 130-70-12.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(08-01-2011, 20:16)Jps Skrev: Så igår på Schwalbe Ice med pigge montere,t hos den lokale knallertbiks. Og de er dælme ikke ret store/lange de pigge. Max 2-3mm.

Det er de heller ikke på biler. Det er ikke "pigge" men små afrundede dyveler. Jeg er ikke sikker på hvorfor. Måske er det det eneste design som kan holde.

Svar


Forum spring: