Søg Garagen Hej Gæst! Register

hvad er metalstykker der kan ligge inde ved kileremmen?
#1
Hej. Er en ny scooter mand hvis kilerem er sprunget og da jeg pillede skjoldet af for at komme ind til kileremmen lå der til min forskælelse en masse metaldele inde i "huset". Jeg kunne se at der sad en ødelagt skive på krumtappen som er en smule skålformet. Mit sprøgsmål er nu, hvad er det for en skive? kan ikke finde dem under resevedele nogen steder på nettet. Min scooter er en suzuki zillion, håber der er nogen der kan hjælpe mig og fortælle, hvad det er for noget og måske give et råd til hvordan jeg fixer det? Griner Bechgaard[img][/img]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
bechgaard Skrev:Hej.........Er en ny scooter mand hvis kilerem er sprunget og da jeg pillede skjoldet af for at komme ind til kileremmen lå der til min forskælelse en masse metaldele inde i "huset". jeg kunne se at der sad en ødelagt skive på krumtappen som er en smule skålformet..........mit sprøgsmål er nu hvad er det for en skive? kan ikke finde dem under resevedele nogen steder på nette. min scooter er en suzuki zillion, håber der er nogen der kan hjælpe mig og fortælle hvad det er for noget og måske give et råd til hvordan jeg fixer det......... Griner Bechgaard
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Ok, det gør jeg næste gang.
Svar
#4
bechgaard Skrev:Hej. Er en ny scooter mand hvis kilerem er sprunget og da jeg pillede skjoldet af for at komme ind til kileremmen lå der til min forskælelse en masse metaldele inde i "huset". Jeg kunne se at der sad en ødelagt skive på krumtappen som er en smule skålformet. Mit sprøgsmål er nu, hvad er det for en skive? kan ikke finde dem under resevedele nogen steder på nettet. Min scooter er en suzuki zillion, håber der er nogen der kan hjælpe mig og fortælle, hvad det er for noget og måske give et råd til hvordan jeg fixer det? Griner Bechgaard

Måske det kunne være fra variatoren. Skil den ad og se om der skal en ny til. Du skal alligevel have den afmonteret for at få en ny rem på.

Nogle billeder ville nok hjælpe. Smil

Svar
#5
Har prøvet at sætte billede ind, men det kunne jeg ikke lige finde ud af. Skal man bruge noget specielt værktøj til at tage variatoren ud med?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
bechgaard Skrev:Har prøvet at sætte billede ind, men det kunne jeg ikke lige finde ud af. Skal man bruge noget specielt værktøj til at tage variatoren ud med?
Ikke specielt, men hvis en skiftnøgle eller svensknøgle er speciel såå...

Men du skal også bruge noget til at bremse krumtappen så den ikke bare drejer med rundt når du vil løsne møtriken på krumtappen - typisk er der et tandhjul du kan sætte noget imod så du kan løsne møtrikken.
Og så skal der lige nogen overarme til at løsne møtrikken hvis den er sat på med en luftnøgle... 8)
Hygge hejsa.
Svar


Forum spring: