Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller til Giantco Stealth
#1
Hej alle sammen Smil
Står her ved min Giantco Stealth som er utrolig langsom i optræk, så tænker på at sidde nogen nye ruller i. Det eneste jeg har gjort ved den, er at pille skiven. Men spørgsmålet er hvilke skal jeg sidde i ? Og hvor kan jeg købe nogen billige men super gode ruller henne Spørgsmålstegn
Er der eventuel nogen som har andre ider til et bedre optræk ?
casper schmidt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan evt starte med at lytte dig frem til om det er lettere ruller eller tungere der skal i.

Motoren og remmen skal være kørt varm. Når det så er gjort, starter du fra 0km/t og giver fuld gas. Hvis scooteren falder i omdrejninger mens du accelererer, er det fordi rullerne er for tunge. Bliver den tilgengæld bare ved med at stige i omdrejninger, er de for lette. Skal helst holde samme omdrejninger til du når omkring de 45-50km/t på speedometret. Derefter er det ok om den stiger lidt. Det er en grov indstilling af rullerne. Skal de passe 100%, er der ikke andet at gøre, end at prøve sig frem.

Når det så er sagt, skal du ikke regne med at komme over de 50km/t efter gps'en (et sted mellem 55-70km/t på speedo, kommer an på hvor præcist det er). En lille firtakter er ret svag i motoren. En sportsknast er forholdsvis billig og giver bedre optræk, samme med en variator som F.eks Malossi Multivar eller Naraku (Vil klart anbefale Malossi). Skal du have mere fart under den, skal du have større cylinder og en ubegrænset CDI. Over 80ccm skal du være sikker på at udstødningen ikke er begrænset med Kat eller bøsning, da den ikke kan komme af med røgen ellers. Under 80ccm har udstødning intet at sige.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: