Søg Garagen Hej Gæst! Register

El-start virker ikke.
#1
Lige pludselig ville den ikke virke. Den siger noget, sådan ligesom hvis den virkede, bare meget hurtigere. Så det kan ikke være batteriet. Det lyder lidt som om den ikke tager fat i noget, men jeg har jo intet gjort. Her i morges ville den bare ikke starte.
- Det skal lige siges at den starter på første hug, på kickstarteren
Aprilia sonic 2005, 6000km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
jenner93 Skrev:Lige pludselig ville den ikke virke. Den siger noget, sådan ligesom hvis den virkede, bare meget hurtigere. Så det kan ikke være batteriet. Det lyder lidt som om den ikke tager fat i noget, men jeg har jo intet gjort. Her i morges ville den bare ikke starte.
- Det skal lige siges at den starter på første hug, på kickstarteren
Jeg ved ikke, hvilken model du har, men det lyder som om, at starterdrevet ikke griber fat i tandhjulet på varioen. Du må have varioddækslet af, og kontrollere, at drevet ikke er "groet fast" af rust og møg, og at både drev og tandhjul ikke har fået slidt tænderne ned.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Det hænder min laver lidt af det samme.

Det er typisk, hvis maskinen sætter ud efter kun lige at have været i gang ½ sekund eller så.

Derefter er det som om der slet ingen kompression er. På el spurter den bare derudaf uden den sædvanlige tjog-tjog lyd.
Og på kick sker der heller ikke noget.

Den kommer så langsomt i gang, hvis man vedvarende kører på el med megen pumpen på håndtaget.

Jeg mistænker en hængende ventil eller lign, men har derudover ingen anelse. :roll:
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#4
Jeg havde samme fejl på min, men skiftede drev og tandhjul og det hjalp.

Det skal dog siges at tandhjulet som helt nyt ser slidt ud, så det er ikke sikkert det er der fejlen ligger.

Drevet skal tvinges frem mod tandhjulet af starteren, og så slå tilbage når motoren tager ved.

Men der skal ikke ret meget til at få modstanden i drevet til at blive for stor til at den vil tage ved.

Du kan pille den ud og lægge den i blød i lunken olie - det gjorde mit - nu udskiftede - drev brugbart igen. Men hey, det kostede 199 ved T Hansen, så jeg lever med tabet. Fortvivletcooter: Fortvivletcooter: Fortvivletcooter:
Billig-scooter.dk
Hellere et team i ryggen, end et hold i nakken! :-D
Svar
#5
Benzinslangen har været røget af, og en hel tank/ 7 liter benzin er røget ud, mens jeg har været i skole. Så det må vel være fordi der er kommet en masse benzin et forkert sted hen?..

Men hvor? Håber i kan hjælpe mig Smil
Aprilia sonic 2005, 6000km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ingen der kan hjælpe? Ked af det
Aprilia sonic 2005, 6000km
Svar
#7
Hvordan gik det med El-starteren?

Svar
#8
Hvad mener du med hvordan gik det?.
Altså den virker stadig ikke, og har haft variator skjoldet af, men kunne ikke se der skulle være noget galt. Batteriet er fuldt opladet.. Så der må havde noget at gøre med at der er kommet en hel tank benzin ud af tanken, og ned på scooteren et sted.
Det skal også lige siges at når jeg køre, så lige pludselig vil den ikke op i omdrejningen, som om den får for meget gas. Så skal jeg bare slippe gashåndtaget, og give fuld gas igen, så kan den lidt igen, inden det gentager sig.

Jeg kører Aprilia Sonic, AC.
Aprilia sonic 2005, 6000km
Svar
#9
jenner93 Skrev:Hvad mener du med hvordan gik det?.
Altså den virker stadig ikke, og har haft variator skjoldet af, men kunne ikke se der skulle være noget galt. Batteriet er fuldt opladet.. Så der må havde noget at gøre med at der er kommet en hel tank benzin ud af tanken, og ned på scooteren et sted.
(...)

Jeg kører Aprilia Sonic, AC.

Nåe, den misforstod jeg. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: