Søg Garagen Hej Gæst! Register

lille turbo til scooter
#1
Havde sgu aldrig hørt at man kunne få turbo på sin scooter Fortvivlethock:

http://www.mbe-motorsports.com/catalog/p...cts_id/265

Er det noget der virker ellere? :?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
MSJ1982 Skrev:Havde sgu aldrig hørt at man kunne få turbo på sin scooter Fortvivlethock:

http://www.mbe-motorsports.com/catalog/p...cts_id/265

Er det noget der virker ellere? :?
Det virker, hvis resten kan holde, og er lavet til det, men jeg ville nu foretrække en kompressor, frem for en turbolader. Findes også :wink: , endda seriemonteret på bla. Peugeots 125ccm Jetforce og 125ccm Satelis. Deres gamle "kompressor" (TSDI), på bla. Elystaren, var god - NÅR DEN VIRKEDE Ond - men det gjorde sjældent på min.

http://www.youtube.com/watch?v=IGOG-R3ZwDA
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
MSJ1982 Skrev:Havde sgu aldrig hørt at man kunne få turbo på sin scooter Fortvivlethock:

http://www.mbe-motorsports.com/catalog/p...cts_id/265

Er det noget der virker ellere? :?

Er den jeg evt skal have monteret på min. Skal have undersøgt om hvad det kræver for mig at få indreg Agilityen som motorcykel med en 150ccm motor, som der så skal EFI og Turbo på. Agilityen findes som mc med 125ccm og 12" eller 14" hjul. Den skal bruges til vinter kørsel hvis det ikke bliver dyrere end at bare købe en ny 125ccm. Hvis det ikke kan betale sig, bliver den til en banecykel med en 272ccm motor +EFI/Turbo Grin Skulle gerne kunne presse ca 25hk ud af den så, mere hvis motoren kan holde til et højere Turbo tryk.

Har også overvejet at lave en Supercharger selv. Ved dog ikke helt om man så skal trække kæden fra knasten eller krumtappen. Nemmeste ville nok være krumtappen da der eller skal laves en knast til det og så er den direkte på motoren istedet for at trække den fra knasten, som bliver trukket af krumtappen. Det er et større projekt, og pt er det kun ved overvejelserne. Skal have mc og en vinter mc før det projekt skal sættes igang Blink med øjet
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#4
Ang om det virker.

Som kragen siger skal motoren kunne holde til det. Efter hvad jeg har læst omkring på nettet skulle det kunne lade sig gøre at køre med et tryk på ca 21psi (ca 1,5bar). Det er så kun et effektivt tryk på ca 7psi (1psig+7psi). 1Psig(svarer til ca 14psi) er "normal" trykket ved en landhøjde på 1meter over havet. Det er dog kun teoretisk. Luftfugtighed osv spiller også en rolle.

Edit:
På en 125ccm ville det svare til den ca fik 12-13hk, hvis den som udgangspunkt havde 10hk. Så kan man jo selv vurdere om det er det værd. Jeg syntes det er meget dyrt (ca 7-8000,-) for så lidt heste.

Jeg regner dog stærkt med at trykket kan bliver højere ca (35-42psi) på en 150ccm fordi man kan få et 4 ventilet topstykke med forstærkede ventiler: http://gy6-motor.de/product_info.php/inf...57qmj.html

Det kan dog også sættes på et 125ccm cylinder. Det bliver bare det dyrere så ( begge tilfælde, dog vil 150ccm få mere ud af det :P). Så burde den kunne ramme de 20hk med 150ccm.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Med de små motorer, tror jeg det er billigere og måske mere holdbart i længden, at købe flere kubik istedet for.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Xipe Skrev:Med de små motorer, tror jeg det er billigere og måske mere holdbart i længden, at købe flere kubik istedet for.

Tror jeg du har helt ret i. Jeg tvivler sådan set også på at det kan betale sig at ombygge Agilityen. Er sikkert billigere at bare købe en brugt mc scooter og bruge til vinter kørsel. Det skal dog helst være en 150ccm. En 125ccm mangler et par heste for at gå godt Smil Kan man sikkert godt presse ud af 125ccm motoren, med lidt "tuning", men så hellere bare skaffe sig en med lidt større motor.

MBE-Motorsports havde dog kunne presse ca 37hk ud af deres 272ccm med Turbo, men motoren kunne ikke holde til det (Har mailet lidt frem og tilbage med dem). Desuden er en Turbo en ret dyr "slid-del" i sig selv. Den lille de sælger (MBE) vil jeg skyde på der skal der køres service på hver 10.000km. En god bil-turbo holder vel ca 40.000km før den skal tjekkes.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Havoc Skrev:Tror jeg du har helt ret i. Jeg tvivler sådan set også på at det kan betale sig at ombygge Agilityen. Er sikkert billigere at bare købe en brugt mc scooter og bruge til vinter kørsel. Det skal dog helst være en 150ccm. En 125ccm mangler et par heste for at gå godt Smil Kan man sikkert godt presse ud af 125ccm motoren, med lidt "tuning", men så hellere bare skaffe sig en med lidt større motor.

MBE-Motorsports havde dog kunne presse ca 37hk ud af deres 272ccm med Turbo, men motoren kunne ikke holde til det (Har mailet lidt frem og tilbage med dem). Desuden er en Turbo en ret dyr "slid-del" i sig selv. Den lille de sælger (MBE) vil jeg skyde på der skal der køres service på hver 10.000km. En god bil-turbo holder vel ca 40.000km før den skal tjekkes.

Syntes nu ikke at 37hk lyder imponerende, når en 250ccm baby ninja yder 34hk.

Svar
#8
(19-08-2010, 20:11)Xipe Skrev: Syntes nu ikke at 37hk lyder imponerende, når en 250ccm baby ninja yder 34hk.

Ved godt det er en lidt gammel post men ja ja.
En 250ccm Ninja er en parallel twin motor.
MBE's motor er en 1cylindret. Derfor der er så lille forskel på hestene.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: