Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tændkabel fejler.
#1
Har lige skiftet mit gamle og yderst slidte tændkabel samt tændrørs-hætte, men opnår stadig ustabilitet.
Tænkte på om det kunne være fordi det nye kable er så langt at det rør sig selv, og da volt er så høj, så går den ikke? Smil

Har lavet en lille strips-løsning, som holder ledningen på plads. Men det er ikke særlig optimalt. Og det forhindre mig i, at montere et skjold. Kort sagt grimt!

Ville egenligt bare have bekræftet at det er derfor at den ikke kan levere en optimal gnist?
Eller kan det være en løs forbindelse, og derved en tilfældighed?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
n1kko Skrev:Har lige skiftet mit gamle og yderst slidte tændkabel samt tændrørs-hætte, men opnår stadig ustabilitet.
Tænkte på om det kunne være fordi det nye kable er så langt at det rør sig selv, og da volt er så høj, så går den ikke? Smil

Har lavet en lille strips-løsning, som holder ledningen på plads. Men det er ikke særlig optimalt. Og det forhindre mig i, at montere et skjold. Kort sagt grimt!

Ville egenligt bare have bekræftet at det er derfor at den ikke kan levere en optimal gnist?
Eller kan det være en løs forbindelse, og derved en tilfældighed?
Der sker intet ved, at kablet rør sig selv. Strømmen "hopper" ikke ud igennem isoleringen. Men du kan da bare klippe noget af længden, så du ikke behøver rulle den sammen.

Hvad mener du, med "ustabilitet"? Er der "klumper" i strømmen ved høje omdrejninger, eller er det jævnlige udfald i hele området? Er du sikker på, at det er et "gnistproblem"?

Hvis gnistudfaldene kun kommer ved høje omdrejninger, skyldes det oftest dårligt tændrør og/eller for svag tændspole, hvis det ikke er så banalt, så det er CDI'en, der bare lukker af. Jeg ved ikke, hvilken maskine, du kører på, men på mine Kymcoer (firtaktere) har jeg udskiftet standardtændspolen med en high tension tændspole, der giver dobbelt strøm:
http://www.speedline.dk/da/scooter/taend...-nk390-01/
og skiftet til iridium tændrør. Det har fjernet al form for "ujævn" gnist ved fuld fart og acceleration. Samtidigt, har det givet en meget mere villig opstart, ved kold motor.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Har oplevet at den gnister første gang og så stopper den, selvom man bliver ved.
Og det underlige er at det altid er første gang. Men hvis man flytter lidt på kablet så ophører det.

Syntes det er lidt underligt. Men det er vel bare en løs forbindelse et sted :?
Svar


Forum spring: