Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afmontering af stempel/cylinder
#1
Jeg har et problem, jeg har afmonteret mit cylinder på PGO Comet, men hvordan får man stemplet af af krumtapen (Tror den hedder krumtapen) ?
Jeg skal nemlig montere et nyt cylinder og stempel Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Når du har taget cylinderen af, så kigger du lige ind på siden af stempel, der kan du se et hul, i det hul sidder noget der kaldes en låsering/g-ring, den piller du ud med en lille skruetrækker eller en låseringstang, så kan du skubbe den pind der sidder i hullet ud, og stempel kan tages af.

Når du sætter nyt på, så husk at få låseringe sat rigtigt, ellers bliver det dyrt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Og pinden der sidder i hullet hedder en Krydspind Grin

Kunne ikke lade være he
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
DarkSide Skrev:Når du har taget cylinderen af, så kigger du lige ind på siden af stempel, der kan du se et hul, i det hul sidder noget der kaldes en låsering/g-ring, den piller du ud med en lille skruetrækker eller en låseringstang, så kan du skubbe den pind der sidder i hullet ud, og stempel kan tages af.

Når du sætter nyt på, så husk at få låseringe sat rigtigt, ellers bliver det dyrt.

Når du sætter nyt på, så husk at få låseringe sat rigtigt, ellers bliver det dyrt.

Denne sætning kan ikke understreges nok! Grin

Det er uhyr vigtigt at den låsering sidder RIGTIGT! Smil
Har haft utallige scootere :D - Har en PGO PMX No Fear :scooter:
Svar
#5
Husk også, at når du montere igen må der absolut ikke være det mindste sandkorn i cylinderen eller på stemplet, da det kan ødelæggestemplet og/eller cylinder! Fortvivletlap:
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Og man skal også huske at placere stempelringene rigtigt Blink med øjet. Ellers går det grueligt galt første gang man trykker på elstart, eller træder på kickstarteren.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Jps >
Det kan da ikke lade sig gøre at placere stempelringene forkert?
Ellers kan man da ikke få cylinderen ned over stemplet ? Fordi de ikke kan mases nok sammen, fordi de ikke er i hakket Grin Eller det har jeg ihvertifald erfaret Grin
Svar
#8
Jeg kan heller ikke lige se hvordan man kan sætte stempelringene forkert, og så ha fået cylinderen ned over Smil

Hvis man nu skifter fra 50cc til 70cc skal man huske at skifte stemplet :bahtongue:
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
#9
n1kko Skrev:Jeg kan heller ikke lige se hvordan man kan sætte stempelringene forkert, og så ha fået cylinderen ned over Smil

Hvis man nu skifter fra 50cc til 70cc skal man huske at skifte stemplet :bahtongue:

Er det nødvendigt :wink:
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
2hvybg3yb Skrev:JPS > Det kan da ikke lade sig gøre at placere stempelringene forkert ? ellers kan man da ikke få cylinderen ned over stemplet ?, fordi de ikke kan mases nok sammen fordi de ikke er i hakket Grin eller det har jeg ihvertifald erfaret Grin
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
n1kko Skrev:Jeg kan heller ikke lige se hvordan man kan sætte stempelringene forkert, og så ha fået cylinderen ned over Smil

Hvis man nu skifter fra 50cc til 70cc skal man huske at skifte stemplet :bahtongue:
Man kan sagtens placere ringene forkert, og få stemplet i :oops: . På en firtakter, er det endnu lettere, at kvaje sig med ringene.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Det er åbenbart kun dig der har den erfaring kragen.. :lolabove:
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar


Forum spring: