Søg Garagen Hej Gæst! Register

BT50 går på tomgang, men kveles ved gasspådrag.
#1
Har en BT50QT-9. Gått 210 mil. Motor starter på tomgang og går en kort stund på det før den stopper. Gir jeg gass, kveles den umiddelbart. Det kommer bensin fra tanken gjennom slangen, etter bensinfilter. Åpner lokk til forgasser, gir gass gjentatte ganger, ser at det kommer bensin opp av et hull i midten av forgasser, motor av. Men starter jeg, går på tomgang, gir gass så kveles den. Menbran i forgasser er helt OK. Tennplugg OK. Er det noen som VET problemet .... ikke tror? Takker for kjapt svar da jeg ikke får brukt scooteren. Det er en 2006 modell.
FEIL FUNNET:
Feilen er tildels funnet. Det var vann i forgasseren. Nokså mye også. Så det er en lekkasje i bensintanken et eller annet sted. Kommer tilbake med mer om hvor dette har oppstått. Har funnet fysiske skader ved bensinlokk. Mulig herværk. Det har jo også striregnet noen dager i Oslo også.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan det være din tomgangshastighed der er for lav?
Det er vist noget med at 4-taktere skal være varme
inden de vil tage gassen.
...Ellers er jeg sikker på der er andre herinde der har
et bedre bud 8)
Svar
#3
ud fra hvad jeg har læst rundt omkring vil jeg gætte på at problemet skyldes snavs som er kommet igennem systemet via benzinen. Det skulle kunne løses ved at tømme svømmerhuset eller noget. Er temlig fuld lige nu så kan ik lige overskue at gå mere i detaljer, men måske du skal sætte et benz filter på! Hvis der ikke allerede er det, og hvis der er så glem hele den her besked, fordi så har det ik en skid med det at gøre.

jeg skal sgu også selv ha sat et benz filter på snart, tor skal ha ordnet det på et værksted så det bliver gjort ordentligt, skal alligevel ha skifte ruller så de kan vel hurtigt lige sætte noget benzinfiter på..
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar


Forum spring: