Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
Overskriften dækker over at gashåndtaget på min scooter siden igår er ophørt med at slå tilbage af egen kraft. Det sidder bare der hvor det nu er drejet til. Jeg mistænker den megen regn scooteren har været udsat for (står jo ude), som ellers ikke har skabt problemer.
Jeg har ikke haft lejlighed til at kigge på det på værksted, men formoder det kan klares ved at skille og smøre delene?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Johnny-2-hjuler Skrev:Overskriften dækker over at gashåndtaget på min scooter siden igår er ophørt med at slå tilbage af egen kraft. Det sidder bare der hvor det nu er drejet til. Jeg mistænker den megen regn scooteren har været udsat for (står jo ude), som ellers ikke har skabt problemer.
Jeg har ikke haft lejlighed til at kigge på det på værksted, men formoder det kan klares ved at skille og smøre delene?
Som du selv er inde på, skal der bare lidt smørrelse til. Så skulle det meget gerne glide lettere. Og det er ikke så svært at skille ad, 2-3 skruer ud, så kan du komme til at smørre den øverste del af kablet.
Du kan evt. også pille kablet a' ved karburatoren og give kablet noget olie den vej.
Jeg bruger selv en lille plastikflaske med en spids tud, så jeg kan "sprøjte" olie ned i kablet.
Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
Jps Skrev:Som du selv er inde på, skal der bare lidt smørrelse til. Så skulle det meget gerne glide lettere. Og det er ikke så svært at skille ad, 2-3 skruer ud, så kan du komme til at smørre den øverste del af kablet.
Du kan evt. også pille kablet a' ved karburatoren og give kablet noget olie den vej.
Gad vide om det ikke er elektronisk? Jeg ved det ikke, men nogen karburator finder jeg nok ikke
Der må sidde en fjederanordning i selve håndtaget? Måske er det bare den der skal ha noget olie.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Johnny-2-hjuler Skrev:Jps Skrev:Som du selv er inde på, skal der bare lidt smørrelse til. Så skulle det meget gerne glide lettere. Og det er ikke så svært at skille ad, 2-3 skruer ud, så kan du komme til at smørre den øverste del af kablet.
Du kan evt. også pille kablet a' ved karburatoren og give kablet noget olie den vej.
Gad vide om det ikke er elektronisk? Jeg ved det ikke, men nogen karburator finder jeg nok ikke Der må sidde en fjederanordning i selve håndtaget? Måske er det bare den der skal ha noget olie.
Min fejl ang. karburatoren :oops: :oops:
. Men et eller andet sted skal det jo tilsluttes :wink:
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Du kan vel se, om der er et gaskabel af en eller anden art, der går fra håndtaget.
Mit første gæt ville nemlig også være begyndende rust i kablet, der gør det betydeligt mere ru indvendigt.
Sådan en 'krydser kontrol' kan dog være ganske smart ude på landevejen. Tænk bare på den hvile højre hånd kan få
)
At en opbremsning så ikke automatisk slår det fra, er vel nærmest en detalje
Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
walker1 Skrev:Du kan vel se, om der er et gaskabel af en eller anden art, der går fra håndtaget.
Mit første gæt ville nemlig også være begyndende rust i kablet, der gør det betydeligt mere ru indvendigt.
Sådan en 'krydser kontrol' kan dog være ganske smart ude på landevejen. Tænk bare på den hvile højre hånd kan få )
At en opbremsning så ikke automatisk slår det fra, er vel nærmest en detalje
Ja, hvis jeg kørte langt hver dag kunne det sgu næsten være en feature. Hvis den vel og mærke kunne slås fra
Men jeg har allerede et par gange været ude for at jeg efter bremsning sidder med en motor der kører omdrejninger fordi jeg ikke har nået at dreje håndtaget helt tilbage.
Anyways, problemet er løst: det var ikke kabel ell. manglende smøring, det var den vægt der sidder for enden af håndtaget, der af uransagelige årsager er begyndt at presse lidt på selve håndtaget. Ved løsning og indsætning af en skive er problemet væk: håndtaget frisk som før.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005