Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udskiftning af speedometerdrev på Habana
#1
Hej alle sammen

Håber det er nogen der kan hjælpe en optimistisk nybegynder inden for scooterverdenen..

For halvandet år siden købte jeg en brugt Aprilia Habana. Jeg er super glad for den og plejer og passer den det bedste jeg kan. Forleden stoppede mit speedomenter med at virke. Der blev sat nyt speedomenterkabel i men det hjalp ikke noget. En bekendt fortalte at det nok var mit speedometerdrev der skulle udskiftes, lyder det rigtigt? Er det noget jeg selv kan gå i krig med uden specialværktøj og andet sjov? Jeg har ikke rigtig kunne finde et sted der solgte speedometerdrev til en Habana?

Alternativt: Er der nogen der kan anbefale en god/billig mekaniker i nærheden er Hvidovre, som kan udføre denne udskiftning og evt. give den et generelt serviceeftersyn?

På forhånd tak for hjælpen

Morten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Et speedometer drev, sidder nede ved forhjulet, mellem forgaflen og selve hjulet. Det eneste du skal have af er den pindbolt der holder hjulet. Det kræver for det meste kun et topnøglesæt og en skruetrækker Smil

Speedometer drevet kan findes på: http://www.easyparts.nl/showarticles_inf...a-Org.html

Det er godt nok ikke i Danmark, men jeg ved at flere brugere fra denne side har handlet der før.
Desuden ved jeg ikke den præcise model og årgang, så hvis du beslutter dig for at købe derfra er det nok bedst at du selv finder frem til speedometerdrevet på siden. Jeg kan dog ikke forestille mig andet end at det er det samme til alle modeller og versioner.

Et alternativ til mekaniker kan jeg ikke lige nævne noget bestemt. Men hør om din lokale knallert/cykel mekaniker kan lave det for dig. Det ville nok også være det bedste, da jeg heller ikke lige umiddelbart kan finde drevet her i Danmark. Så er du også sikker på at det bliver samlet rigtigt og at det fungere.

Jeg håber du finder en god løsning på dit problem Smil
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
#3
Mange tak for dit svar! Linket ser rigtig spændende ud.. Men jeg kan se på det hele at det nok ikke kun er speedometerdrev der skal bestilles derfra Grin

Må indrømme at jeg er ret fristet af selv at forsøge mig med en udskiftning, det virker ikke specielt uoverskueligt 8)
Svar
#4
Udskiftning af speedometer-drev er ikke det sværeste :P - Bare se hvordan det gamle sidder, og sæt det nye på samme måde Smil sådan er det generelt med ting der skal udskiftes Grin
Har haft utallige scootere :D - Har en PGO PMX No Fear :scooter:
Svar


Forum spring: