Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyse på Texas Free & montering af racer CDI
#1
Hej nogle her der har et gæt på en Dyse størrelse. Det jo dum at bestlle en forkert.

Texas Free. Ingen begrænsninger, ombygget luftfilter kasse med større og nemmere lufttilgang, større karburator & 50ccm.

Pt. Sidder der en dyse 86 i, og den kan ikke tage bund gas, udløser jeg den manuelle chocker ½ kan jeg få den til at tage omdrejninger. lidt mere chocker og den begynder at ryge og falder i omdrejninger. Giver jeg den lidt dieselstart i luftfilteret med fuld gas uden chocker kan jeg også få den til at tage omdrejninger. Så den må mangler lidt saft. Men hvor hvor stor en dyse skal jeg skyde efter.

Ps. ved at skifte til en avanceredene CDI burde det da ikke have indflydelse på dyssestørrelsen eller tager jeg fejl ?

Kom med nogle gæt.

Mvh. Rasmus.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kunne godt lyde lidt som om, at den kører med en for lille dyse, eller får alt for meget luft.
Men ved dyse, er det jo bare at prøve sig frem ad gangen indtil du finder den helt rigtige størrelse.


Mvh. Casper
Casper
Svar
#3
Ja det jeg godt klar over.. Men at købe 10 dyser løber op i 300kr. Det var mere hva jer andre med en "top tunet" 50cc bruger af dyse størrelse ?
Svar
#4
Og en racer CDI giver mere end som så. Jeg gik fra 63 på spedo til over 75 på spedo på flad vej. Og det døde punkt hvor den ikke ville tage flere omdrejninger før den fik hjælp fra en bakke er nu også væk, nu tager den omdrejninger uanset hva og er mere frisk i optrækket.

I skal bare være opmærksomme på at i kan komme ud for at skulle skifte rindt på ledingerne i stikket for at den vil køre med CDIen. Jeg måtte bytte rundt på ledningerne.

Dyse 92 monteret nu. Og nu på flad vej i let medvind var den oppe og runde 80 på spedo, Prøver at montere dyse 94 senere i dag. Så må vi om den kan lidt mere.

Tror også jeg skal skifte ruller til 0,5Gram - 1 gram lettere.
Svar
#5
Rasmus L Skrev:Og en racer CDI giver mere end som så. Jeg gik fra 63 på spedo til over 75 på spedo på flad vej. Og det døde punkt hvor den ikke ville tage flere omdrejninger før den fik hjælp fra en bakke er nu også væk, nu tager den omdrejninger uanset hva og er mere frisk i optrækket.

I skal bare være opmærksomme på at i kan komme ud for at skulle skifte rindt på ledingerne i stikket for at den vil køre med CDIen. Jeg måtte bytte rundt på ledningerne.
At bytte rundt på ledninger til cdi'en, virker på de færreste modeller. Cdi'erne er lavet/programmeret specifikt til de enkelte modeller, og man skal derfor have en cdi, der er lavet til ens model.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jow Selfølgelig.. Men dette drejer sig om denne CDI. til en Baotian / Texas Free

http://www.daxshoppen.dk/4t_scooter_cdi_...-1240.html

Skulle passe til de fleste kina scootere.

Ifølge Palle fra Daxshop kan de andre også bruges på en GY6 scootermotor, men igen kræver at man bytter rundt på ledningerne. Denne skulle have passer direkte på, men det gjorde den ikke, først efter omrokering på ledningerne.

Måske hvis jeg havde købt en CDI til en GY6 motor med manuel gear havde den passer direkte på.

http://Rasser.fotoz.dk/billeder/album/i24762

Farvekoder er således.

Rød = Sort ledning med rød streg.

Blå = Blå ledning med gul streg.

Gul = Grøn ledning med hvid streg.

Grøn = Grøn ledning med sort streg.

Sort = Sort ledningen med hvid streg.

85Km/t ned af let bakke på spedo. GPS måling siger 71km/t. ;-) Så den går godt den lille ged..
Svar


Forum spring: