Søg Garagen Hej Gæst! Register

Suzuki RMX
#1
Hej. Her til sommerferie skal jeg på roadtrip på knallert og jeg har overvejet at købe en rmx men jeg ville lige spørge rundt om hvordan den køre og om man sidder komfortablet og om det er noget der holder i længden? Kender i ellers en knallert/scooter som er holdbar og køre godt og alt det der?

mvh nikolaj
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
nikopist Skrev:hej. Her til sommerferie skal jeg på roadtrip på knallert og jeg har overvejet at købe en rmx men jeg ville lige spørge rundt om hvordan den køre og om man sidder komfortablet og om det er noget der holder i længden? kender i ellers en knallert/scooter som er holdbar og køre godt og alt det der?

mvh nikolaj
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
nikopist Skrev:Hej. Her til sommerferie skal jeg på roadtrip på knallert og jeg har overvejet at købe en rmx men jeg ville lige spørge rundt om hvordan den køre og om man sidder komfortablet og om det er noget der holder i længden? Kender i ellers en knallert/scooter som er holdbar og køre godt og alt det der?

mvh nikolaj
En lovlig motard med "off-road dæk" og 3/6 gear, er ikke noget, jeg ville bryde mig om, at køre langt på landevejen på. Hvis du holder kæden ren, skulle den holdbarmæssigt dog ikke give anledning til problemer. Efter min mening, er den "lidt til grin", som knallert til touring.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
nikopist Skrev:Hej. Her til sommerferie skal jeg på roadtrip på knallert og jeg har overvejet at købe en rmx men jeg ville lige spørge rundt om hvordan den køre og om man sidder komfortablet og om det er noget der holder i længden? Kender i ellers en knallert/scooter som er holdbar og køre godt og alt det der?

mvh nikolaj

Jeg må give redaktøren ret Nikolaj. Suzuki RMX er en lækker maskine, men der er en årsag til at scooterne stort set dominerer 50 cc markedet i dag. De er komfortable at køre på, nemme at vedligeholde og simple at betjene. RMX'en er en entusiast-maskine for folk som elsker at køre i "udfordrende terræn" og som godt kan li' at skrue på motorcykler. Den er ikke komfortabel, men sjov at køre på. Den er ikke bygget til hyggekørsel, men til at få adrenalinen ud i kredsløbet. I øvrigt fås den vist ikke længere på det danske marked, men Aprilla, Gilera og Derbi laver tilsvarende maskiner så du kan sagtens købe dig en fed motard, hvis du vil.

[Image: 2957.jpg]



Hvis du leder efter en slidstærk og komfortabel scooter med køreegenskaber i topklasse og er villig til at spendere et beløb i Suzuki RMX-klassen vil jeg anbefale dig at kigge på en Gilera Runner....

[Image: 2807.jpg]

Denne scooter er noget af det bedste både hvad angår komfort og køreegenskaber og lammetæver enhver motard på almindelige veje på alle områder. Kvaliteten er gennemgående meget høj og du vil sjældent komme ud for driftstop hvis du overholder de normale service eftersyn. Og får du lyst til at køre hurtigere end de 30 km/t - det sker jo ind i mellem for nogle få... har jeg hørt - er det også en af de scootere som kører komfortabelt og sikkert ved høje hastigheder fordi stel og bremser rent faktisk kan klare det. Prisen er så også derefter, men den er stadig billigere end RMX'eren.

8)
Svar
#5
Mange tak for de gode svar. Grunden til jeg ville have en motard er fordi jeg aldrig rigtig har syntes om scooter designet, men det ender nok med at jeg bruger penge på en efter som jeg skal land og rige rundt Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
nikopist Skrev:Mange tak for de gode svar. Grunden til jeg ville have en motard er fordi jeg aldrig rigtig har syntes om scooter designet, men det ender nok med at jeg bruger penge på en efter som jeg skal land og rige rundt Smil

Hvad med en Reiju knallert, så??

[Image: 1_21.jpg]

Prisen er dog ret så pebret for en 30'er, nemlig ca. 27.000 kr Fortvivlethock:
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
50cc4ever Skrev:Hvad med en Reiju knallert, så??

[Image: 1_21.jpg]

Prisen er dog ret så pebret for en 30'er, nemlig ca. 27.000 kr Fortvivlethock:

Ja så hellere en yamaha TZR
Svar
#8
MJENSEN Skrev:Ja så hellere en yamaha TZR

Den forefindes så kun som 45'er knallert.

[Image: Yamaha_TZR50_2008_09_1152x864.jpg]
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Er du sindsyg nogle priser men det ligner jo en motorcykel, men jeg tror det ender med at jeg sætter en old school knallert i stand
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
nikopist Skrev:Er du sindsyg nogle priser men det ligner jo en motorcykel, men jeg tror det ender med at jeg sætter en old school knallert i stand

Så prøv at finde en brugbar Puch VZ 50, Puch MS50, Honda CD50 eller Dax. Hold dig langt væk fra f.eks Yamaha 4gear, Suzuki K50 der forefindes stortset ingen originale dele, til de knallerter mere. Kreidler Rmc kan du stadig få dele til, men de er hundedyre og du skal i visse tilfælde, bestille dele fra Holland/Tyskland til den model.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
50cc4ever Skrev:Så prøv at finde en brugbar Puch VZ 50, Puch MS50, Honda CD50 eller Dax. Hold dig langt væk fra f.eks Yamaha 4gear, Suzuki K50 der forefindes stortset ingen originale dele, til de knallerter mere. Kreidler Rmc kan du stadig få dele til, men de er hundedyre og du skal i visse tilfælde, bestille dele fra Holland/Tyskland til den model.

Jeg er faktisk begyndt på en gammel kreidler 2 gear jeg kan ikke huske hvad den hedder men her er et billed http://www.scootergalleri.dk/uploads_lar...592277.jpg
Svar
#12
nikopist Skrev:Jeg er faktisk begyndt på en gammel kreidler 2 gear jeg kan ikke huske hvad den hedder men her er et billed http://www.scootergalleri.dk/uploads_lar...592277.jpg

Den hedder vist ikke andet end Kreidler 1,2 HK herhjemme. Jeg kaldte den aldrig andet end den uægte Kreidler Smil
Og et lidt bedre billede af en magen til (dit er meget mørkt):

[Image: 58628.jpg]

Den ægte Kreidler:

[Image: Kreidler-Florett-RS-1978.jpg]
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: