Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
(13-05-2014, 11:41)wrisberg Skrev: Fedt projekt. Har selv samme tanker med min Lifan Lf150.

Har med interesse læst din tråd. Den vil jeg bruge i mit projekt.

MVH.

Det er jeg glad for at høre. Grøn grin

Jeg har endnu ikke haft kontakt med nogen andre der har haft prøvet sig med ombygningen, så jeg glæder mig til at høre, hvordan du oplever det, selvom det er på en helt anden type motor. Smil

For kort at ridse det op der har givet flest problemer i tidens løb så:
- Sørg for at der er frirum nok til at støddæmperne kan trykkes helt i bund uden at noget kommer i klemme.
- Sørg for at lufttemperaturføleren sidder ordenligt langt inde i luftstrømmen.
- Sørg for at luftsystemet er tæt på motorsiden af gasspjældet.
- Sørg for at rense kontaktfladerne på relæet for rust en gang imellem når den begynder at te sig mærkeligt.
- Hvis du benytter dig af wideband lambda sensor til at autotune, så sørg for at få tunet så meget som muligt og slå den så fra autotuning igen så den ikke kommer til at om-tune det der allerede er korrekt. Grøn grin
- Programmet som man bruger til at tune er lavet til windows XP men kan godt bruges på windows 7 og 8. Dog kan man ikke logge data med skærmen klappet ned på windows 8 selvom man under strømstyring har bedt computeren om ikke at gøre noget når skærmen lukkes. Derfor kan det være smart at have bluetooth-adapteren og logge data på mobilen, hvilket dog kræver en Android platform. Grøn grin


Ellers kan jeg blot berette at scooteren stadig kører med indsprøjtningen men at jeg nok snart skal give motoren en overhaling da jeg tror den er slidt rimelig godt over de mange tusinde kilometer på den måde jeg har udsat den for alt muligt. Fræk
Den har i hvert fald mistet kræfter.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
Var du ikke i gang med noget turbo? Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
(14-05-2014, 23:37)Jacob k Skrev: Var du ikke i gang med noget turbo? Smil

Jo det er købt og alt det der men jeg har ikke haft fundet en smed der kunne bukke nogle rør til udstødningen billigt nok :/
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Hvor tykke er de rør da ?

Vi har bukket mit gamle udstødning ved at varme det op med en gasbrænder, når det bliver varmt nok bliver det blødt som smør Grøn grin
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Hvad er det for noget rør du skal ha bukket og dimitioner.

Kobber ?

Stål ?

Rustfri ?

Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Husker jeg rigtigt skal røret være Ø20 i indre diameter og så ellers blot være tykt nok til at kunne holde vægten af turboen, da den kommer til kun at sidde fast ved topstykket og hvor lyddæmperen holdes. Grøn grin
Jeg vil gætte på at 2-3 mm er tykt nok da det er nogle relativt korte stykker der skal laves. Grøn grin

Der skal laves et lille ovalt beslag med et hul hvor røret kan stikke igennem så udstødningspakningen kan komme på og så skal der laves i det beslag to huller Ø9mm hvis jeg husker rigtigt. Grin

Til at sætte lyddæmperen på det rør der skal gå fra turboen til lyddæmperen skal blot laves et lille beslag med 4 Ø6mm huller i hvis jeg husker rigtigt på dem også. Grin

Materialet skal bare være normalt stål 235 da det er det beslagene på turboen er lavet af også. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
(17-05-2014, 08:54)Baddi Skrev: Husker jeg rigtigt skal røret være Ø20 i indre diameter og så ellers blot være tykt nok til at kunne holde vægten af turboen, da den kommer til kun at sidde fast ved topstykket og hvor lyddæmperen holdes. Grøn grin
Jeg vil gætte på at 2-3 mm er tykt nok da det er nogle relativt korte stykker der skal laves. Grøn grin

Der skal laves et lille ovalt beslag med et hul hvor røret kan stikke igennem så udstødningspakningen kan komme på og så skal der laves i det beslag to huller Ø9mm hvis jeg husker rigtigt. Grin

Til at sætte lyddæmperen på det rør der skal gå fra turboen til lyddæmperen skal blot laves et lille beslag med 4 Ø6mm huller i hvis jeg husker rigtigt på dem også. Grin

Materialet skal bare være normalt stål 235 da det er det beslagene på turboen er lavet af også. Smil

Snakker med min VVS kammerart og høre om han kan skaffe det rør der skal bruges og bukke dem.
PS: Han kørte selv MC indtil først på måneden da han blev kørt ned af en bil, heldigvis skete der ikke noget med ham men hans MC er totalt skadet.

Så tror nu nok han kan sætte sig ind i hvad der skal bruges og hvordan.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
(17-05-2014, 08:59)Quiks Skrev: Snakker med min VVS kammerart og høre om han kan skaffe det rør der skal bruges og bukke dem.
PS: Han kørte selv MC indtil først på måneden da han blev kørt ned af en bil, heldigvis skete der ikke noget med ham men hans MC er totalt skadet.

Så tror nu nok han kan sætte sig ind i hvad der skal bruges og hvordan.Grin

Jeg kan sikkert fange et stykke 2mm stålplade der er stort nok fra skolens skrotcontainer men der ligger sjældent rør stykker i den størrelse i den container. Grin

Det handler jo om at prøve at fange skrotstykker da stålplader købes i mindst 1x2 meter og stålrør købes i længder på 6 meter. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
(17-05-2014, 09:07)Baddi Skrev: Jeg kan sikkert fange et stykke 2mm stålplade der er stort nok fra skolens skrotcontainer men der ligger sjældent rør stykker i den størrelse i den container. Grin

Det handler jo om at prøve at fange skrotstykker da stålplader købes i mindst 1x2 meter og stålrør købes i længder på 6 meter. Grøn grin

Ja det ved jeg godt.

Men Min Storebror har en fandes masse kontakter hist og her så ku være jeg kunne opdrive et par stykker rør på en meters penge eller deromkring så de er lange nok.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Sku ærgeligt at den blev stjålet sidste sommer, men skulle jeg få den tilbage eller senere få råd til et nyt indsprøjtningskit er her en tilføjelse:
Jeg har fået fingrene i en lille computer med windows 10, kaldet lattepanda, som har udgange til diverse sensorer og relæer. Da den kun trækker 10W ville man alene ved at skifte baglygten til LED kunne spare strøm nok til at drive den, så da ville man kunne se alle data i realtid direkte på scooteren.
Med et gps-modul burde den så også kunne bruges til speedometer og hvis man sætter den til at styre et relæ der giver strøm til ECU'en vil det jo så kræve at man logger ind på computeren før man kan køre, samt at det skulle være muligt ved hjælp af fjernskrivebord at se scooterens placering og slukke den trådløst, hvis en tyv skulle logge på nettet. Grin
Så ved at have en computer med touch skærm i stedet for instrumentbræt burde man kunne få fuld kontrol over indsprøjtningssystemet samtidig med at den ville kunne tyverisikres yderligere.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
(14-05-2014, 15:37)Baddi Skrev: Jeg har endnu ikke haft kontakt med nogen andre der har haft prøvet sig med ombygningen, så jeg glæder mig til at høre, hvordan du oplever det, selvom det er på en helt anden type motor. Smil

Jeg er også i gang med en gy6 ombygning som lige pt. kører med ecotrons SE-EFI med en 60cc injector og 52mm cylinder kit og topstykke med større end standard ventiler, som dog bliver til 50cc da jeg skal til at bruge den i hovedstaden, og ikke på landet hvor jeg er flyttet fra!

Jeg har i forbindelse med cylinderskifte tænkt mig at skifte til en 11 pols stator i stedet for 8, da jeg har problemer med at holde batteriet fuldt, og den går ud efter noget tid, og der så skal lader på.

Vi kunne muligvis udveksle lidt viden Grin
Svar
Ohøj kloge hoveder,
Nogle der ligger inde med link. til stumper/ guides til at bygge indsprøjtning på en 4t motor (havetraktor)
Svar


Forum spring: