Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køretur i Elbil
#1
Altså en ægte Elbil Smil . Det sker idag, dog ikke med mig selv bag rattet  Ked af det Det er en E-Golf.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(29-06-2019, 09:04)Jps Skrev: Altså en ægte Elbil Smil . Det sker idag, dog ikke med mig selv bag rattet  Ked af det Det er en E-Golf.

Fedt. Grin

Det er en oplevelse man kan huske bagefter. Blink med øjet

Svar
#3
(29-06-2019, 10:39)barden Skrev: Fedt. Grin

Det er en oplevelse man kan huske bagefter. Blink med øjet

Ja det var da lidt af en oplevelse at køre i en stortset lydløs bil. Der var jo støj fra dækkene  Smil

Billen er testet til at kunne køre 300 km på en opladning, men det forventes at den reelle længde ligger omkring de 200 km.
Hvorfor der er den store forskel i antal km pr opladning, ved jeg ikke. Men køreoplevelsen var god, og man sad godt i sæderne. Affjedringen var også fin  Smil Bilen havde kørt 178 km da den landede på min plet her på Ø'en. Vi kørte så til Hovedstaden her i udkanten, og fandt en ladestander, så den kunne sjatlades, men vi var inde og spise lidt mad.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Rækkevidden afhænger en del af vejret, og rigtig meget af højrefoden. Mange er flere år om at lære at køre en hybrid/elbil rigtigt og nogle lærer det aldrig  Rullende øjne

Kigger man lidt på bilens data, som de efterhånden er gode til at vise - så er det faktisk ikke så svært. Man kan hurtigt se at en lille ændring gør en reel forskel.

Jeg kender ikke lige modellen men den ser lækker ud  Grin
Svar
#5
(29-06-2019, 17:45)Teddy Skrev: Rækkevidden afhænger en del af vejret, og rigtig meget af højrefoden. Mange er flere år om at lære at køre en hybrid/elbil rigtigt og nogle lærer det aldrig  Rullende øjne

Kigger man lidt på bilens data, som de efterhånden er gode til at vise - så er det faktisk ikke så svært. Man kan hurtigt se at en lille ændring gør en reel forskel.

Jeg kender ikke lige modellen men den ser lækker ud  Grin

Den var også rigtig lækker. Det jeg var mest imponeret over, var accelerationen. Fra nul, røg den afsted som en raket. Det havde jeg ikke lige regnet med  Grin Men et lille minus er jo, at folk ikke høre bilen, når de vader over vejen. Til det formål, brugte min ven et truthorn, som han rakte ud af vinduet  Grøn grin Jeg foreslog at han monterede en sporvognsklokke og/eller en lille megafon, så han inde fra kabinen kunne sige: FLYT JER FOR HELVEDE Grøn grin

https://cykelparts.dk/horn-pivedyr/posth...cykel.html
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
EU har netop besluttet at nye elbiler skal støjforurene ved lav hastighed.  Ond Ond Ond

Folk der ingen erfaring har med dem, forstår ikke at dækstøj larmer mere end de fleste små brændstof motorer gør i dag.
Vi skal alle tage hensyn til hinanden, man kører ikke ræs på en parkeringsplads, ligesom man ikke går og glor ned i en ligegyldig skærm hvor der kører biler!

Masseproducerede hybrid biler har kørt rundt siden 1997 og de har altså ikke givet anledning til at man genindfører forrige århundredes mand der gik foran bilen med et båthorn. Blink med øjet
Svar
#7
(29-06-2019, 21:39)Teddy Skrev: EU har netop besluttet at nye elbiler skal støjforurene ved lav hastighed.  Ond Ond Ond

Folk der ingen erfaring har med dem, forstår ikke at dækstøj larmer mere end de fleste små brændstof motorer gør i dag.
Vi skal alle tage hensyn til hinanden, man kører ikke ræs på en parkeringsplads, ligesom man ikke går og glor ned i en ligegyldig skærm hvor der kører biler!

Masseproducerede hybrid biler har kørt rundt siden 1997 og de har altså ikke givet anledning til at man genindfører forrige århundredes mand der gik foran bilen med et båthorn. Blink med øjet

Det er tosset, at man vil ha' dem til at støje. I min vens bil var der en knap til "motorlarm", men man kunne næsten ikke høre "motoren".  Men de er jo, åh så kloge dernede i EU  Rullende øjne
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(29-06-2019, 16:57)Jps Skrev: Ja det var da lidt af en oplevelse at køre i en stortset lydløs bil. Der var jo støj fra dækkene  Smil

Billen er testet til at kunne køre 300 km på en opladning, men det forventes at den reelle længde ligger omkring de 200 km.
Hvorfor der er den store forskel i antal km pr opladning, ved jeg ikke. Men køreoplevelsen var god, og man sad godt i sæderne. Affjedringen var også fin  Smil Bilen havde kørt 178 km da den landede på min plet her på Ø'en. Vi kørte så til Hovedstaden her i udkanten, og fandt en ladestander, så den kunne sjatlades, men vi var inde og spise lidt mad.

Ja, jeg synes den er total fed oplevelse, (men alt for dyr i anskaffelse). Grin 

Og accelerationen er helt ubeskrivelig, man er nødt til selv at prøve det. Selv en E-up er hurtig. Grøn grin

Svar
#9
(30-06-2019, 00:49)barden Skrev: Ja, jeg synes den er total fed oplevelse, (men alt for dyr i anskaffelse). Grin 

Og accelerationen er helt ubeskrivelig, man er nødt til selv at prøve det. Selv en E-up er hurtig. Grøn grin

Mener min ven gav 320.000 kr for den. Og han sagde at hvis det havde været en benzin/dieseludgave havde den kostet 220.000 kr 
Accelerationen var som en raket, der blev skudt af  Grøn grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: