Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility 50 vs Honda NCS 50
#13
(18-05-2019, 09:21)Filterfri Skrev: Tak Jps:
Det er nu også mest de to store broer jeg  tænker på, det er godt nok en omvej, hvis man skal til Fyn fra Sjælland, ja og til Malmø.

Næstved og Køge bliver dagens roadtrip med knægten, han er ved at tage kørekort, så det er egentlig startgrunden til at jeg fik scooter tanker. Vi må have endnu et alternativ :-)

Hav en god dag og ps:
Stadig ingen input angående Yamahaen?

Tænker du Yamaha Neos 4 takt, Så er det en ganske fin scooter. Gode køreegenskaber og er rimelig lydløs. 30'er versionen hugger dog under kørsel, ved fuld gas. Det kan løses ved at købe enten en Topracing/Polini eller Malossi variator. Jeg har prøvet modellen 2 gange i 30'r versionen (lovlig) og en enkelt 45'r der var pillet ved.  På 45'rn mærkede man intet huggeri. Dessværre kan man ikke bare sætte en ECU fra 45'rn over på 30'rn, da stikkene ikke er ens. Det ville ellers hjælpe på 30'rn tror jeg  Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(18-05-2019, 09:21)Filterfri Skrev: Tak Jps:
Det er nu også mest de to store broer jeg  tænker på, det er godt nok en omvej, hvis man skal til Fyn fra Sjælland, ja og til Malmø.

Næstved og Køge bliver dagens roadtrip med knægten, han er ved at tage kørekort, så det er egentlig startgrunden til at jeg fik scooter tanker. Vi må have endnu et alternativ :-)

Hav en god dag og ps:
Stadig ingen input angående Yamahaen?

Yamaha Neos 4T er af samme gode kvalitet som Honda NSC 50. BS's ekspert udi Yamaha'en koerte cirka 80.000 km paa  hans foerste Yamaha Neos 4T uden problemer af betydning. Du kan laese en lang traad om modellen her : https://www.billig-scooter.dk/thread-18120.html

Jeg koerer selv paa min anden Honda NSC 50. Den nuvaerede har rundet 30.000 km uden problemer. Min staar udenfor aaret rundt og starter ved foerste tryk paa startknappen, selv efter 3 maaneders stilstand i frostvejr. Honda'en er kram.  Men du kommer ogsaa til at betale ; en ny Honda NSC 50 koster nu DOBBELT saa meget som en ny Kymco Agility.

Tundele til Honda'en - glem det!  Det eneste der findes er Malossi eller Polini variator, der giver hoejere fart, men mister i optraek og sejtraek. Du kan finde lidt mere tunings grej til Yamaha Neos 4T.

Jeg har traad om Honda'en her : https://www.billig-scooter.dk/thread-20607.html

PS. Vil du se stort udvalg af forskellige scootere skal du til Jylland. Speedline i Skanderborg og Scooterworld i Laasby har rigtig mange i butikken.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#15
Katana og Jps, tak :-)
Jeg kan få en sprit ny Yamaha (udstillingsmodel) til 14.000 og en Honda til 20.000
Er forskellen 6.000 værd?


Jeg kan godt lide lydløs og størrelse på Yamahaen passer mig også fint.
Det lød umiddelbart som om Hondaen kører lidt længere på literen, men det er jo blot tal ved salg.
Sælgeren i Køge fortalte at Honda Vision er ude af produktion nu, hvilken han fandt ufatteligt, dersom han mente det var deres største scooter succes.
Jeg blev lidt trist over at høre, de havde haft lovforslag oppe om 125´ere på bilkørekort  og det var meget tæt på, men det blev pillet af afstemning et par dage før.
I Sverige og Tyskland må de godt køre 125´er kørsel med almindeligt kørekort
Svar
#16
(18-05-2019, 15:32)Filterfri Skrev: Katana og Jps, tak :-)
Jeg kan få en sprit ny Yamaha (udstillingsmodel) til 14.000 og en Honda til 20.000
Er forskellen 6.000 værd?


Jeg kan godt lide lydløs og størrelse på Yamahaen passer mig også fint.
Det lød umiddelbart som om Hondaen kører lidt længere på literen, men det er jo blot tal ved salg.
Sælgeren i Køge fortalte at Honda Vision er ude af produktion nu, hvilken han fandt ufatteligt, dersom han mente det var deres største scooter succes.
Jeg blev lidt trist over at høre, de havde haft lovforslag oppe om 125´ere på bilkørekort  og det var meget tæt på, men det blev pillet af afstemning et par dage før.
I Sverige og Tyskland må de godt køre 125´er kørsel med almindeligt kørekort

Snup sådan en Yamaha, den er rigtig stærk og i mange år! Hvad hedder modellen?
Øv da, havde håbet det forslag en dag ville gå igennem.
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#17
Kymco Agility bliver heller ikke lavet mere og modellen med klap sædet udgik også af salgs programmet for år tilbage, der er en Kymco Agility 16+ i dag men den har ikke noget klap sæde.
Jeg håbede også på at Katana selv kom på banen og skrev det om Hondaen at den er håbløs at få til at køre hurtigere og det er noget med dens styring af den direkte indsprøjtning som ikke lader den køre hurtigere og på modeller med indsprøjtning er det en ecu som der styrer benzin tilførselen og hvids der ikke findes en anden ecu eller den ikke kan om programeres så kan man godt glemme alt om at få den til at køre hurtigere.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Tak, Johannes og N.blu
Det lyder som om Yamaha´n er et godt bud nu 
Det er en Neo´s 4 45.

Jeg ville stemme for kørsel med bilkørekort til 125´ere, broerne er i spil og man kan være to på den.
Men ak o´ve
Svar
#19
(18-05-2019, 18:08)Filterfri Skrev: Tak, Johannes og N.blu
Det lyder som om Yamaha´n er et godt bud nu 
Det er en Neo´s 4 45.

Jeg ville stemme for kørsel med bilkørekort til 125´ere, broerne er i spil og man kan være to på den.
Men ak o´ve

Og jeg vil stemme for at traktorkortet (som jeg har) giver adgang til at køre på en 45'r  Svenskerne må som 16 årige køre på 45'r med en passager bagpå, når bare de er i besiddelse af et Traktorkort. Ved ikke med Norge.
Ivecar plus 2023.
Svar
#20
(18-05-2019, 18:25)Jps Skrev: Og jeg vil stemme for at traktorkortet (som jeg har) giver adgang til at køre på en 45'r  Svenskerne må som 16 årige køre på 45'r med en passager bagpå, når bare de er i besiddelse af et Traktorkort. Ved ikke med Norge.

I Sverige er det nå kun tillatt at kjøre en 25/30'er med traktorkort. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vag...aktorkort/   I Norge kan der kjøres en 45'er fra 16 år med førerkort for traktor. Passasjer på 45'er er ulovlig i Norge.
Svar
#21
(18-05-2019, 19:23)rune75 Skrev: I Sverige er det nå kun tillatt at kjøre en 25/30'er med traktorkort. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vag...aktorkort/   I Norge kan der kjøres en 45'er fra 16 år med førerkort for traktor. Passasjer på 45'er er ulovlig i Norge.

Ok så fik jeg blandet lovene mellem Sverige og Norge, sammen Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: