Svar: 70
Tråde: 11
Tilmeldt: Feb 2019
(16-02-2019, 16:35)gammelmand Skrev: Har forsøgt nu !
Vil gætte på at den str 80 skal ned til maximalt en str 75 måske 72.......
Str 84 starter og går i tomgang, men røres gashåndtaget dør den, str 80 starter og tager ca 1/2 håndtag gas..
Og tændrør er sort så ingen tvivl om for fed blanding.
Skal lige have bestilt mindre dyser inden det er muligt at komme videre
Ja det hjalp så ikke aller dyser fra 64 til 84 er prøvet !
Karburator glider ret let ind i studsen, så kunne godt mistænke falsk luft der, Men hvordan det lig tætnes er så et godt spørgsmål !
Har en video hvor man hører problemet , men er det muligt at uploade den ?
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
20-02-2019, 18:14
(Dette opslag var sidst ændret: 20-02-2019, 18:15 af rune75.)
Du må vel laste videoen opp på feks youtube og legge et link her.
Har du forsøkt med den gamle karburator igjen. Den vet du jo sikkert at fungere.
Det er vel et klammer rund stussen der klemmer karburatoren fast ?
Svar: 70
Tråde: 11
Tilmeldt: Feb 2019
(20-02-2019, 18:14)rune75 Skrev: Du må vel laste videoen opp på feks youtube og legge et link her.
Har du forsøkt med den gamle karburator igjen. Den vet du jo sikkert at fungere.
Det er vel et klammer rund stussen der klemmer karburatoren fast ? Den gamle karburator skal som minimum renses før den kommer til at virke, jeg skiftede den efter en tur i grøften hvor der kom sten, jord og andre uønskede ting ind i luftfilter og karburator.....Det medførte at scooteren ikke ville starte før jeg monterede den nye karburator incl. den studs som forhandler påstår passer
Jo der er et spændebånd rundt om studsen men jeg er ikke sikker på det kan spændes hårdt nok.
Jeg prøver at sætte et par O-ringe mellem studs og karburator imorgen, forstået sådan at ringene monteres på karburatoren hvorefter studsen tvinges på plads
Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
(20-02-2019, 20:19)gammelmand Skrev: Jeg prøver at sætte et par O-ringe mellem studs og karburator imorgen, forstået sådan at ringene monteres på karburatoren hvorefter studsen tvinges på plads
Inden du gør det kan du måske med fordel tage en forstøver med vand i, og give studsen en tur med motoren startet. hvis den dør tager den vand ind. Evt opvaskemiddel blandet i så du kan om noget bobler et sted. Hvis den ikke er tæt skal du bruge lidt af den her pakning der minder om silikone
O-ringe tror jeg ikke du får imellem
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 70
Tråde: 11
Tilmeldt: Feb 2019
22-02-2019, 16:58
(Dette opslag var sidst ændret: 22-02-2019, 17:04 af gammelmand.)
(21-02-2019, 17:21)nallerplys Skrev: Inden du gør det kan du måske med fordel tage en forstøver med vand i, og give studsen en tur med motoren startet. hvis den dør tager den vand ind. Evt opvaskemiddel blandet i så du kan om noget bobler et sted. Hvis den ikke er tæt skal du bruge lidt af den her pakning der minder om silikone
O-ringe tror jeg ikke du får imellem
Problemet løst.
Falsk luft mellem karburator og studs, og den foreløbige løsning en 1 stk O-ring lagt helt ind i bunden af studsen og et kontant tryk på karburator mens spændebændet blev strammet til.
Den permanente løsning er en studs i korrekt størelse, og den er bestilt fra kina så ca 8 ugers leveringstid
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(22-02-2019, 16:58)gammelmand Skrev: Problemet løst.
Falsk luft mellem karburator og studs, og den foreløbige løsning en 1 stk O-ring lagt helt ind i bunden af studsen og et kontant tryk på karburator mens spændebændet blev strammet til.
Den permanente løsning er en studs i korrekt størelse, og den er bestilt fra kina så ca 8 ugers leveringstid
Da fungerer dyse 84 ?
Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
(22-02-2019, 16:58)gammelmand Skrev: Problemet løst.
Falsk luft mellem karburator og studs, og den foreløbige løsning en 1 stk O-ring lagt helt ind i bunden af studsen og et kontant tryk på karburator mens spændebændet blev strammet til.
Den permanente løsning er en studs i korrekt størelse, og den er bestilt fra kina så ca 8 ugers leveringstid
Bingo! Jeg forstod det sådan at du ville liste en O-ring om karburatoren og ind i studsen,det tror jeg ikke der plads til. Det du har gjort her er super.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 70
Tråde: 11
Tilmeldt: Feb 2019
22-02-2019, 22:09
(Dette opslag var sidst ændret: 22-02-2019, 22:13 af gammelmand.)
(22-02-2019, 18:46)nallerplys Skrev: Bingo! Jeg forstod det sådan at du ville liste en O-ring om karburatoren og ind i studsen,det tror jeg ikke der plads til. Det du har gjort her er super.
Forsøgte det du troede, og nej der er ikke plads til den løsning !
Har haft den en tur på vejen, dog kun en tur på ca 4 km og topfarten er tilbage på 51 km/t efter speedometer.
Jeg fandt en studs der høre til "TaoTao" projectet den er med 26mm tilspænding så der skal nok bruges lidt magt for at presse karburator ind i den da karburator er beregnet til 28mm, men det er altid lettere at fjerne overflødigt matriale end tilføje et stykke.
Den O-ring jeg ændrede til formålet er 30x3mm udvendigt og indvendigt hul er ca 25 mm, skar den ned til 28x3mm
Svar: 70
Tråde: 11
Tilmeldt: Feb 2019
(22-02-2019, 17:33)rune75 Skrev: Da fungerer dyse 84 ?
Ja dyse 84 og nålen i det orginale hak, har checket farve på tændrør og det er pænt lysebrunt
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(22-02-2019, 22:16)gammelmand Skrev: Ja dyse 84 og nålen i det orginale hak, har checket farve på tændrør og det er pænt lysebrunt
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
Tak for jeres tråd, dér blev jeg lige klogere
Har lige præcis det samme problem med min Baotian (samme karburator som VGA Explora 2016)
Efter at have renset luftfilter, tank, skiftet slanger, skiftet benzinfilter og renset original karburator for alt muligt skidt, startede jeg den op og havde nøjagtigt samme symptomer. Tjekkede studsen overfladisk og prøvede så med en ny Naraku V3 18,5 mm i stedet, stadig samme problem. Hev studsen af og konstaterede at den faktisk var pænt mør og ikke særligt tæt.
Så i morgen lander der en ny studs, håber den slutter tæt, ellers må jeg igang med flydende pakning eller saks og gummi.
Så ved jeg bare ikke om jeg bør bruge den originale dyse på 82 eller den nye på 84 der fulgte med Naraku'en.
Scooteren er en 45'er og helt standard, jeg har ovenikøbet samlet den lyserøde ledning igen, som var klippet af den tidligere ejer.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
Jeg ville brukt den på 84 der følger med den nye carburatoren.
|