Søg Garagen Hej Gæst! Register

karburator justering
#1
Har lige smidt en Naraku V3 18,5 mm karburator på min Vga Explora ( 2016 model ) istedet for den orginale kina udgave !
Pt sidder der en str 84 hoveddyse i den og den starter uden besvær og ja den tager også ca halv gas inden den dør !
Nogen der har en ide om hvad stk dyse der kan forventes at passe !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(15-02-2019, 17:01)gammelmand Skrev: har lige smidt en Naraku V3 18,5 mm karburator på min Vga Explora ( 2016 model ) istedet for den orginale kina udgave !
pt sidder der en str 84 hoveddyse i den og den starter uden besvær og ja den tager også ca halv gas inden den dør !
nogen der har en ide om hvad stk dyse der kan forventes at passe !

Fungerede scooteren ok med den originale karburator ? Hvor stor dyse er det i den originale. Har du det originale luftfilter ? 84 burde fungere ok til en 50cc.
Svar
#3
Hej og velkommen til Billig-Scooter.dk.

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?). 

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=21105

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en privat besked.

Mvh. Moderator
Svar
#4
Nå et site der er fjendtligt overfor ordblindhed og personer der aldrig har lært det med tegnsætning !
Svar
#5
(15-02-2019, 17:59)rune75 Skrev: Fungerede scooteren ok med den originale karburator ? Hvor stor dyse er det i den originale. Har du det originale luftfilter ? 84 burde fungere ok til en 50cc.

Den fungerede med den originale indtil for en uge siden, og gik ca 51 km/t på lige vej. ( det er en 45 km/t scooter )
str på original dyse kender jeg ikke, og det er det original luftfilter der benyttes.
Har nået at montere en stk 80 og med den går den ca 35 km/t inden der kommer små udsættere.
Regner med det lege med luftskruen imorgen da jeg formoder at blandingen er for fed.
Årsagen til karburator skift er en tur i grøften hvor studsen ramte noget der flækkede den, og når så den skulle skiftes valgte jeg at montere en bedre karburator samtidigt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-02-2019, 21:38)gammelmand Skrev: Nå et site der er fjendtligt overfor ordblindhed og personer der aldrig har lært det med tegnsætning !

Der er ingen fjendtlighed mod ordblinde, her på BS.  Alle (selv ordblinde), kan finde ud af at starte med stort. Tegnsætningen kan man klare, så godt man nu kan. Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(15-02-2019, 21:50)gammelmand Skrev: Den fungerede med den originale indtil for en uge siden, og gik ca 51 km/t på lige vej. ( det er en 45 km/t scooter )
str på original dyse kender jeg ikke, og det er det original luftfilter der benyttes.
Har nået at montere en stk 80 og med den går den ca 35 km/t inden der kommer små udsættere.
Regner med det lege med luftskruen imorgen da jeg formoder at blandingen er for fed.
Årsagen til karburator skift er en tur i grøften hvor studsen ramte noget der flækkede den, og når så den skulle skiftes valgte jeg at montere en bedre karburator samtidigt

Dør den ud som om tændingen bliver slået ifra eller kjører den som om chokeren er på, altså som om den drukner/gurgler ? Lufteskruen skal helt inn og 2.5 omdrejninger ud som standard og det fungerer helt ok som oftest.
Svar
#8
(15-02-2019, 23:35)rune75 Skrev: Dør den ud som om tændingen bliver slået ifra eller kjører den som om chokeren er på, altså som om den drukner/gurgler ? Lufteskruen skal helt inn og 2.5 omdrejninger ud som standard og det fungerer helt ok som oftest.
Jeg er 100% sikker på at den drukner, med 84 dyse var det være end med den 80 der sidder i den nu !
Har ikke lige mindre dydser på lager så lukker mere op for luftskruen senere idag !
Havde den en tur på vejen efter jeg monterede den str 80 og der er pænt hurtig optræk og op til 35 km/t er der ingen problemer
Svar
#9
(15-02-2019, 23:08)Jps Skrev: Der er ingen fjendtlighed mod ordblinde, her på BS.  Alle (selv ordblinde), kan finde ud af at starte med stort. Tegnsætningen kan man klare, så godt man nu kan. Blink med øjet

Alt det med stort bogstav og tegnsætning betyder at det tager ca 3 gange så lang tid for at skrive et indlæg så derfor kom det sure opstød !
Det vigtigste er vel at skrive i et pænt sprog og undgå at svine andre brugere til !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(16-02-2019, 12:02)gammelmand Skrev: Alt det med stort bogstav og tegnsætning betyder at det tager ca 3 gange så lang tid for at skrive et indlæg så derfor kom det sure opstød !
Det vigtigste er vel at skrive i et pænt sprog og undgå at svine andre brugere til !

Så må det jo tage den tid det tager, at skrive et indlæg.  Og ja til det sidste men det med stort skal overholdes. 
Som sagt, så er vi  på ingen måde efter ordblinde. Og som du skriver teksten, så ser jeg ingen ordblindhed i det.

Nok om det. Tilbage til det emnet handler om.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(16-02-2019, 11:57)gammelmand Skrev: Jeg er 100% sikker på at den drukner, med 84 dyse var det være end med den 80 der sidder i den nu !
Har ikke lige mindre dydser på lager så lukker mere op for luftskruen senere idag !
Havde den en tur på vejen efter jeg monterede den str 80 og der er pænt hurtig optræk og op til 35 km/t er der ingen problemer

Du kan forsøke en lille tur uden lokket på luftfilterkassen/boksen. Det giver mere luft. Om det hjelper så kan du jo være sikker på at den får for mye bensin. Lufteskruen vil ikke gjøre nogen forskel ved full gass, den har bare innvirkning opp til ca 25% gass.
Svar
#12
(16-02-2019, 13:24)rune75 Skrev: Du kan forsøke en lille tur uden lokket på luftfilterkassen/boksen. Det giver mere luft. Om det hjelper så kan du jo være sikker på at den får for mye bensin. Lufteskruen vil ikke gjøre nogen forskel ved full gass, den har bare innvirkning opp til ca 25% gass.

Har forsøgt nu !
Vil gætte på at den str 80 skal ned til maximalt en str 75 måske 72.......
Str 84 starter og går i tomgang, men røres gashåndtaget dør den, str 80 starter og tager ca 1/2 håndtag gas..
Og tændrør er sort så ingen tvivl om for fed blanding.
Skal lige have bestilt mindre dyser inden det er muligt at komme videre
Svar


Forum spring: