Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mini service på Kymco'en
#73
Er der ikke en ekspert i 4takter, som give mig et godt råd vedr. det huggeri som Kymco'en laver når den passerer de 50. Det virker som om at omdrejningsbegrænseren slår til, men den er jo pillet fra. Nu har jeg tjekket variosystemet i hoved og bagdel og det har ikke hjulpet. Karburatoren tjekkes når jeg engang får ny gummipakning hjem til den for vil ikke genbruge den gamle en gang til. Nyt benzinfilter bliver også købt. 

Kan det mon være koksaflejninger på ventilhovederne, der laver den ballade, eller "bare" en justering af dem. Sidst de blev tjekket for nogle måneder siden, var det ikke nødvendigt at stille på dem i følge min mekanikerven.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#74
Hvordan ser belægningen ud på bagerste slyngkobling?? og selve skålen?  Kunne man forestille sig den ikke har ordentlig friktion når du kommer op i fart og "slipper"

Koks på ventilerne, så skal der godt nok bygges meget op for at lave ballade hvis det er på forsiden. På bagsiden så vil de ikke lukke og der er lig med nul kompression.

Det nedenstående er et svar "sakset" på en motorcykel side:

Når den "hakker" så er det fordi at motoren ikke antænder benzinblandingen hver gang den skal. Som vi alle ved så tænder en 4-takt motor ved hver 4 takt. Hvis blandingen er alt for fed, så tænder den kun hver 8 gang. Det er derfor at den "hakker".

På en 2-takts motor hedder det at den 4 takter. En 2-takt motor 4-takter næsten altid i tomgang. Nogle gange 6 eller 8 takter den endda.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#75
(14-12-2018, 20:26)nallerplys Skrev: Hvordan ser belægningen ud på bagerste slyngkobling?? og selve skålen?  Kunne man forestille sig den ikke har ordentlig friktion når du kommer op i fart og "slipper"

Koks på ventilerne, så skal der godt nok bygges meget op for at lave ballade hvis det er på forsiden. På bagsiden så vil de ikke lukke og der er lig med nul kompression.

Det nedenstående er et svar "sakset" på en motorcykel side:

Når den "hakker" så er det fordi at motoren ikke antænder benzinblandingen hver gang den skal. Som vi alle ved så tænder en 4-takt motor ved hver 4 takt. Hvis blandingen er alt for fed, så tænder den kun hver 8 gang. Det er derfor at den "hakker".

På en 2-takts motor hedder det at den 4 takter. En 2-takt motor 4-takter næsten altid i tomgang. Nogle gange 6 eller 8 takter den endda.

Ang. koblingen, så er den i orden hvad angår belægning og skålen er ren, men med slidspor. Ang. ventiler tænker jeg selvfølgelig på bagsiden (inde i motoren Blink med øjet ) Og da det er en pludselig opstået ting for ganske nylig, kan jeg ikke forestille mig det er benzin/luftblanding, den er gal med. Og det kan ikke skyldes, at det er blevet koldere, for i vinteren 15/16 og 16/17 var der ikke de problemer.  Smil Og den der gummidims der styrer gasspjældet, kan vel ikke bare revne (den har aldrig været afmonteret).
Ivecar plus 2023.
Svar
#76
(14-12-2018, 20:49)Jps Skrev: Og den der gummidims der styrer gasspjældet, kan vel ikke bare revne (den har aldrig været afmonteret).

Er det den her du mener så jo! Det kan den da godt. Det skal da i hvert fald kontrolleres. Der er ikke mere indenunder end på billedet. Og den kan ikke vendes forkert for der er et lille øre på gummiet der skal passe ved kanten i toppen. Men er den revnet kan den ikke danne vakum og burde ikke kunne tage gas når du drejer på håndtaget....men måske en lillebitte utæthed kan lave ballade ved topfart

Evt en vakumslange der har det dårligt,har du tjekket dem?

Billede af gasspjæld:


[Image: 20180819-151617.jpg]
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#77
(15-12-2018, 10:01)nallerplys Skrev: Er det den her du mener så jo! Det kan den da godt. Det skal da i hvert fald kontrolleres. Der er ikke mere indenunder end på billedet. Og den kan ikke vendes forkert for der er et lille øre på gummiet der skal passe ved kanten i toppen. Men er den revnet kan den ikke danne vakum og burde ikke kunne tage gas når du drejer på håndtaget....men måske en lillebitte utæthed kan lave ballade ved topfart

Evt en vakumslange der har det dårligt,har du tjekket dem?

Billede af gasspjæld:

Ja det er den jeg mener. Og jeg har ikke tjekket slanger eller andet lige pt Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#78
Slanger tjekket (ingen fejl), friskluftfilteret tjekket (sidste gang var der olie/benzin i det), og slangen på luftfilterkassen er tømt for snask.
Ivecar plus 2023.
Svar
#79
Du har før nævnt at din rem i variatoren kommer ud og rammer, var det start motoren. Er der andre steder den bliver presset ud, og forårsager disse gener?
Men du kører vist med original vario nu, så burde jo ikke være der!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#80
(17-12-2018, 08:04)N.Blu Skrev: Du har før nævnt at din rem i variatoren kommer ud og rammer, var det start motoren. Er der andre steder den bliver presset ud, og forårsager disse gener?
Men du kører vist med original vario nu, så burde jo ikke være der!

Det blev jo løst ved at sætte den originale vario og rem i igen  Blink med øjet  Jeg hører ihvertfald ikke lyden det giver, når remmen rammer staterdrevet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#81
Den dyse 82, jeg har købt til Kymco'en passer desværre ikke i karburatoren. Satans ozze. Og den er købt, som værende til en Kymco karburator. Den lille til venstre er nok til Dr. Big [Image: icon_e_smile.gif]. Og den til højre, er den jeg købte til karburatoren, men som så ikke passer til den. Og at bore en 80'r dyse op til 82, kræver jo et dysebor/fil [Image: icon_e_smile.gif] Hvor kan kan man ellers købe en original dyse? Dysen er (så vidt jeg husker) købt hos Speedline.  
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#82
(21-12-2018, 11:59)Jps Skrev: Den dyse 82, jeg har købt til Kymco'en passer desværre ikke i karburatoren. Satans ozze. Og den er købt, som værende til en Kymco karburator. Den lille til venstre er nok til Dr. Big [Image: icon_e_smile.gif]. Og den til højre, er den jeg købte til karburatoren, men som så ikke passer til den. Og at bore en 80'r dyse op til 82, kræver jo et dysebor/fil [Image: icon_e_smile.gif] Hvor kan kan man ellers købe en original dyse? Dysen er (så vidt jeg husker) købt hos Speedline.  

Skal ikke hoveddysen være i midten av de to røde piler  ?
Svar
#83
(21-12-2018, 13:06)rune75 Skrev: Skal ikke hoveddysen være i midten av de to røde piler  ?

Jow Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#84
Dysse rival fil kan købes hos speedline husk også at køb en dysse måler så du kan få den filet op til den rigtige størrelse Jps.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: