Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco'en er død (er vågnet igen)
#61
Den platen må være på. Den er for at hindre olje i at forsvinde ud gjennom ventilasjon slangen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
(11-02-2018, 20:48)rune75 Skrev: Den platen må være på. Den er for at hindre olje i at forsvinde ud gjennom ventilasjon slangen.

Ja det har jeg så af omveje, fundet ud af Smil  Har bestilt nyt hos Speedline, sammen med en del andre ting.
Ivecar plus 2023.
Svar
#63
Har knoklet med den skide Kymco i 6 timer idag, men er ikke blevet færdig. Det håber jeg så jeg er i morgen. Og håber så at den satans hylelyd er væk. Har sat originale dele i Variosystemet, plus skiftet svinghjul og not, tjekket ventilarme for slør (de kan rykkes ganske lidt) plus rodet med en del andre ting på scooteren. Har bestilt en bunke nye dele til den, og så håber jeg sgu, at den makker ret, for jeg kan jo ikke undvære den.  

Reservescooter er jeg stadig på jagt efter, men Thansens Mover er pt udsolgt, og det varer et stykke tid før de er på lager igen  Ked af det Har også forespurgt på en Neos, men intet svar fået.
Ivecar plus 2023.
Svar
#64
Har været i kontakt med en bekendt, som er knallertmekaniker. Og hans bud på skrabelyden, er ikke gode. Det kan være krumtapslejerne, pejlstangslejet eller en smørrekanal, der er stoppet til. Motorolien blev idag tjekket for metalspåner, men der var ikke noget i filteret og heller ikke noget der glimtede i olien (bittesmå metalspåner). Han kommer forbi og lytter til motoren, når han får tid.
At ventilerne står på ca 0.10 har ingen betydning for lyden. Knastkæden er selvjusterende, den tjekkede jeg igår, og den er ikke slap ved tandhjulet.

Men jeg SKAL bruge scooteren imorgen, selvom han har frarådet mig, at køre mere på den. Jeg skal jo ha' noget at leve af  Smil Det bliver så kun en kort tur på 2x5km. Så kan jeg i det mindste trække den hjem, hvis den går helt død.

Så jeg føler mig lidt fanget lige pt, når jeg ikke har en ekstra knallert, at køre på. Jeg er jo længe (meget længe) om at beslutte mig, når jeg endelig finder en brugbar, ny knallert. Ingen brugte til mig mere, ihvertfald  Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#65
Du har jo også købt den Kymco super 8 4t fra ny af Blink med øjet  og trods det så kan man jo ikke sige at det er en sikkerhed i mod at der kan opstå mekaniske problemer Ked af det ,men godt at du kender en som vil vurderer hvad der er galt med motoren Smil .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
(13-02-2018, 18:55)Johannes Johansen Skrev: Du har jo også købt den Kymco super 8 4t fra ny af Blink med øjet  og trods det så kan man jo ikke sige at det er en sikkerhed i mod at der kan opstå mekaniske problemer Ked af det ,men godt at du kender en som vil vurderer hvad der er galt med motoren Smil .

Jeg ved godt jeg har pillet lige lovlig meget, på den scooter. Men det burde ikke betyde, at den går død efter kun 2½ år. Jeg har jo ikke pillet ved karburator, cylinder/topstykke. Mekaniske problemer kan selvfølgelig opstå ganske uventet, men håber ikke det er noget der kræver adskillelse af motor (nye lejer osv) for så er det en helt ny motor der skal på, da det ikke kan betale sig at renovere den. Prisen for en ny motor er lige under 5.000 kr. Og det koster ca. det samme at få skiftet lejer osv.
Ivecar plus 2023.
Svar
#67
Det bollv ikke komme bag på mig at plejlstangs lejer eller krumtapslejer er røget. Selvom det er en "kvalitets" knallert så er lejerne på 4takt noget lort for at sige det lige ud.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#68
(13-02-2018, 19:12)MSJ1982 Skrev: Det bollv ikke komme bag på mig at plejlstangs lejer eller krumtapslejer er røget. Selvom det er en "kvalitets" knallert så er lejerne på 4takt noget lort for at sige det lige ud.

At de er SÅ dårlige, at de kun holder 16.000 km, overrasker mig da en del. Men går igang med at samle reservemotoren,  som jeg har stjålet dele fra, så den kan monteres. Den har så kørt ca det samme, som den motor der sidder på.
Ivecar plus 2023.
Svar
#69
(13-02-2018, 19:12)MSJ1982 Skrev: Det bollv ikke komme bag på mig at plejlstangs lejer eller krumtapslejer er røget. Selvom det er en "kvalitets" knallert så er lejerne på 4takt noget lort for at sige det lige ud.

Jeg har haft et problem med hovedlejerne på min T-Rex 150. Det er et underligt sted af spare fordi hvis man havde ofret en lille smule ekstra (gode tyske, svenske eller japanske) lejer, ville de uden problemer holde 50.000 km med den gode smøring de får i en 4-takter. Det værste er at man skal købe en helt ny krumtap til en 4-takter fordi tandhjulet til kæden er presset uden på lejet og at man ikke har noget at gå efter når det skal samles igen. Og den koster bare kassen, fordi GY6 kloner ikke er nøjagtig magen til PGO's. Visse årgange af T-Rex'en var voldsomt plaget af dårlige lejer og det skulle man måske ikke forvente af en PGO.
Jeg ville heller ikke forvente at det ville være tilfældet hos en Kymco, men set ud fra brancen som helhed er jeg desværre ikke overrasket.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
Som det ser ud pt, bliver jeg måske elektrisk for en tid  Smil Jeg regner med at låne min fars "Ellert" til småindkøb i nærmeste by (2x5 km/ud/hjem) Den kan køre 54 km på en opladning. Der er så ikke megen plads til mad og drikkevare, så der skal køres et par gange. Topfarten er hele 28-29 km/t. Spørgsmålet er så om den kan klare de bakker der forefindes hist og her, på ruten jeg skal køre.
Ivecar plus 2023.
Svar
#71
(13-02-2018, 21:21)Jps Skrev: Som det ser ud pt, bliver jeg måske elektrisk for en tid  Smil Jeg regner med at låne min fars "Ellert" til småindkøb i nærmeste by (2x5 km/ud/hjem) Den kan køre 54 km på en opladning. Der er så ikke megen plads til mad og drikkevare, så der skal køres et par gange. Topfarten er hele 28-29 km/t. Spørgsmålet er så om den kan klare de bakker der forefindes hist og her, på ruten jeg skal køre.

Har du skiftet de to bøs, til el-start drevet. de skal smøgeres ved hver 4000km, vis ikke før ved korte turer.
Svar
#72
(13-02-2018, 22:13)kalle2712 Skrev: Har du skiftet de to bøs, til el-start drevet. de skal smøgeres ved hver 4000km, vis ikke før ved korte turer.

Nej de er ikke skiftet, men har smurt de eksisterende jævnligt.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: