hej. Jeg har skiftet cylinder på min VGA explora. Efter skiftet liner vippearmen ikke op med indsugningsventilen, og ventilen bevæger sig ikke, når man tørner motoren. Udstødningsventilen opfører sig så vidt jeg kan se normalt. Hvad har jeg gjort galt og hvordan kan jeg løse det.
Jeg frygter selv at jeg muligvis på en eller anden måde har ødelagt topstykket
07-11-2017, 21:29 (Dette opslag var sidst ændret: 07-11-2017, 21:30 af Buschauffør.)
(07-11-2017, 19:52)DarkSide Skrev: Har du taktet den ordenligt da du samlede den igen ?
Det troede jeg, men nu er jeg i tvivl. Jeg har tjekket at svinghjulet stod på T-mærket, og jeg har sat knastakslen så det store hul er yderst, og de to små flugter med kanten af topstykket. Jeg havde vendt det øverste kædestyr forkert i første forsøg, og frygter at det kan have noget med det at gøre da den gik virkelig teamtræning i det, da jeg spændte det.
(07-11-2017, 21:29)Buschauffør Skrev: Jeg havde vendt det øverste kædestyr forkert i første forsøg, og frygter at det kan have noget med det at gøre da den gik virkelig teamtræning i det, da jeg spændte det.
Øverste kædestyr? Er der ikke kun et kædestyr i hver side af hullet i cylinderen hvor kæden kører?
Den hjælper meget.
Der må næsten ikke være noget spillerum mellem vippearm og knast, så noget stemmer ikke, men det har ikke noget med kædestyrene at gøre. Jeg kan dog ikke lide den skrabende lyd, der kommer når du drejer krumtappen.
Fortæl venligst lidt mere om hvilket dele som er skiftet.
(08-11-2017, 12:39)Bigfoot Skrev: Den hjælper meget.
Der må næsten ikke være noget spillerum mellem vippearm og knast, så noget stemmer ikke, men det har ikke noget med kædestyrene at gøre. Jeg kan dog ikke lide den skrabende lyd, der kommer når du drejer krumtappen.
Fortæl venligst lidt mere om hvilket dele som er skiftet.
Med venlig hilsen
Bigfoot
Det eneste der er skiftet, er cylinder og stempel. Topstykket er originalt