Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility 200i stor vindskærm
#1
Hej folkens.

Jeg vil gerne have en stor-ish vindskærm på min Agility 200i, gerne med beskyttelse til hænderne.
Er der nogen af jer der har erfaringer med sådan nogen og kan fortælle lidt om godt/skidt?
Hvor er det bedst/billigst at købe sådan en?

På forhånd tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(31-05-2017, 09:14)MartyMcFly Skrev: Hej folkens.

Jeg vil gerne have en stor-ish vindskærm på min Agility 200i, gerne med beskyttelse til hænderne.
Er der nogen af jer der har erfaringer med sådan nogen og kan fortælle lidt om godt/skidt?
Hvor er det bedst/billigst at købe sådan en?

På forhånd tak Smil

Hejsa

jeg har selv en Kymco 200i - men forhåbentligt ikke så meget længere: https://www.guloggratis.dk/transport/mot...es-billigt

Men som du kan se på billederne har jeg faktisk en stor vindskærm på - den må faktisk ikke blive meget højere, før man rammer den regel med at man skal kunne se jorden over vindskærmen 10 m frem. Jeg er dog 186 cm, så jeg forhøjede den selv med 10 cm og så kunne jeg selv i regnvejr ikke få regn på visiret.

Fordelen er så absolut at man ikke kommer til at fryse eller bliver våd på overkrop/hænder helt så meget som man ellers ville og jeg har haft den på stort set siden jeg fik Kymco'en af ny.

Ulempen er så den lidt begrænsede motorkraft, så hvis man kører i modvind i en god kraftig storm eller kuling, skal der ikke meget op af bakke, før man ikke kan køre 80.

Min vindskærm er købt i tyskland - har ikke lige linket på mig (er på arbejde) men kan finde det når jeg kommer hjem. Men den er faktisk ikke købt til en 200i, da det er en meget sjælden model, men derimod til en Agility 125. Det var lidt af et sats fra min side, men den passede direkte på, så ingen problemer der. Det er helt nøjagtigt denne model jeg har på: http://www.fabbriaccessori.com/prodotto_...o=633&l=en

Andre fif til en 200i: Baglygte pæren springer for hver 3-4000 km pga rystelser - så set en LED pære i - den holder. Og så skift den svage 35/35 w HS1 forlygte pære ud med en 60/55 w H4 bilpære - ellers er det ikke sjovt at køre når det er mørkt. Der skal bare bukkes 2 små flapper ind på H4 pæren, så passer den lige over.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#3
Hej Jan
Tak for svar og tippene Smil
Den forpære du anbefaler, kan generatoren godt forsyne den?
Med hensyn til fart, så opfatter jeg farverne på speedometeret sådan, at det samtidig er en art omdrejningstæller. Tallene på skiven ændrer sig fra hvide til røde på 80. Betyder det, at jeg redliner motoren, når jeg kører 80 speedometer-kilometer i timen?

Hvad for en fart holder du typisk på lidt længere stræk, hvis vi går ud fra relativt flad vej og minimum af vind?
Svar
#4
(31-05-2017, 11:02)MartyMcFly Skrev: Hej Jan
Tak for svar og tippene Smil
Den forpære du anbefaler, kan generatoren godt forsyne den?
Med hensyn til fart, så opfatter jeg farverne på speedometeret sådan, at det samtidig er en art omdrejningstæller. Tallene på skiven ændrer sig fra hvide til røde på 80. Betyder det, at jeg redliner motoren, når jeg kører 80 speedometer-kilometer i timen?

Hvad for en fart holder du typisk på lidt længere stræk, hvis vi går ud fra relativt flad vej og minimum af vind?

Hejsa

Jeg har kørt med en 60/55 w pære i næsten al den tid jeg har ejer scooteren, så tror det går med generatoren :-) Problemet er at den medfølgende pære faktisk gør det uforsvarligt at køre på landevej i mørke, for den oplyser jo ikke engang den strækning du skal bruge til at bremse. Desuden virker H4 pæren også mere overbevisende på bilister mht at få dem til at blænde ned ;-)

Jeg har brugt scooteren til at pendle 2 x 40 km/dag og jeg har al den tid kørt hvad der svarer til 90 km/t på speedometer - du skal være klar over at den har en fejlvisning på 10 % - dvs med 90 km/t, kører du faktisk kun lige akkurat 80 km/t, så hvis ikke du vil være til voldsom gene, så bør du køre 90 km/t på speedometer.

Nåja - og så væn dig til at lægge dig bag en lastbil - de kører som regel en fornuftig hastighed, der hjælper godt på økonomien og så føler man sig ikke så lille i trafikken når man har sådan en foran en ;-)

Lidt flere fif:

Mht økonomien i den, så er det ekstremt temperatur afhængigt - ved under 10 grader, er den svær at få over 27 km/l - men når vi er over 20 grader, så er det ikke noget problem at komme over 30 km/l - mere hvis man bruger fiffet med lastbiler som beskrevet ovenfor.

Tankmåleren er helt fucked og tanken er KUN på 5.5 liter - har kørt min helt tør. De første 60 km viser tankmåler helt fuld - de næste 50 km går den fra fuld til tom - og så kan man så derefter køre 30-40 km uden at det går galt.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#5
Tak, det lyder fornuftigt Smil

Lettere relateret: Når det bliver koldt, hvad bruger du så af tøj?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(31-05-2017, 11:49)MartyMcFly Skrev: Tak, det lyder fornuftigt Smil

Lettere relateret: Når det bliver koldt, hvad bruger du så af tøj?

En vinterkedeldragt med flistrøje inden under, et par kraftige læderhandsker med lang skaft, et par kraftige mc læderstøvler med tykke strømper i og en hjelmhue. Med det på kunne jeg køre de 40 km på arbejde i 1-2 graders varme uden at komme til at fryse alt for meget. Og lige der hjælper en stor vindskærm rigtigt meget, for så bliver overkroppen ikke kølet ned af fartvinden.

Og der findes ikke retarderede spørgsmål - kun dumme svar Grin
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#7
(31-05-2017, 11:34)JanVen Skrev: Tankmåleren er helt fucked og tanken er KUN på 5.5 liter - har kørt min helt tør. De første 60 km viser tankmåler helt fuld - de næste 50 km går den fra fuld til tom - og så kan man så derefter køre 30-40 km uden at det går galt.

En triptæller må kunne bruges, så man finder det punkt hvor det er tid til at tanke Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(31-05-2017, 12:26)Jps Skrev: En triptæller må kunne bruges, så man finder det punkt hvor det er tid til at tanke Blink med øjet.

Hvilket ville kræve at den havde en triptæller - hvad den så heller ikke har Blink med øjet
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#9
(31-05-2017, 12:29)JanVen Skrev: Hvilket ville kræve at den havde en triptæller - hvad den så heller ikke har Blink med øjet

Sådan en, kan da eftermonteres Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(31-05-2017, 12:31)Jps Skrev: Sådan en, kan da eftermonteres Blink med øjet

Jada - men nu passede det alligevel med at jeg ikke kunne køre 2 dage (160 km) på en tankfuld, så jeg var inde og tanke 2.5-3 l/dag - hvor ville jeg dog ønske at den havde den 7 liters tank som de reklamerer med: http://kymco.dk/Default.aspx?ID=14
for så kunne jeg have nøjes med at tanke hver 2. dag - men prøvede som sagt at køre den tør og derefter tanke og kunne kun klemme 5.5 liter i.
http://kymco.dk/Default.aspx?ID=14
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#11
Man kan vist også få en triptællerapp til mobilen Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(31-05-2017, 12:40)Jps Skrev: Man kan vist også få en triptællerapp til mobilen Blink med øjet

Jeps.

Har brugt sådan en i forbindelse med at jeg fik hjul på der var en anelse mindre på bilen - bruger selv den der hedder Digihud.

Man kan også få en der taler, så man kan have mobilen i brystlommen og headset på og så få den aktuelle GPS hastighed - det var sådan jeg brugte til at finde ud af at min Kymco havde sådan en fejlvisning på 10 %.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar


Forum spring: