Søg Garagen Hej Gæst! Register

De 10.000 km er nået
#13
(14-02-2017, 23:22)Bigfoot Skrev: Jeg vil tro at Kymcoén er en GY6 afart og her er der mange som har samme afstand for indsugnings- og udstødningsventilen. På min PGO skal de også være 0,08 mm og det skal indstilles med kold motor.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Nu er det jo ved at være en død tråd, og du er vel snart ved at runde de 20.000 km.  Grin
Men jeg faldt lige over jeres ventil justeringer.
Min Agility er angivet til 0,04 på begge ventiler i manualen. Her inde har jeg læst mig til 0,8 - 0,4 og andre kombinationer.
Men et sted læste jeg noget, som fangede min interesse! Hvis udstødningen står for stramt, kan ventil, ja hele maskinen blive for varm, og vil have tendens til at gå i stå ved vejkryds og lignende.
Faktisk burde udstødnings ventilen angives lidt større tolerance end indsugnings, hvis den teori holder!
Jeg har jo skrevet om lidt for stort olie forbrug i en anden tråd. Efterfølgende stillede jeg mine ventiler til 0.10 stramt, på begge. Nu er jeg kommet af med problemet at gå i stå ved vejkryds! Skal have anskaffet et søgeblad på 0.08, som jeg vil stille begge ventiler på ved næste kig !
Men, hellere lidt for stor tolerance, end for snæver!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(10-05-2017, 11:30)N.Blu Skrev: Nu er det jo ved at være en død tråd, og du er vel snart ved at runde de 20.000 km.  Grin
Men jeg faldt lige over jeres ventil justeringer.
Min Agility er angivet til 0,04 på begge ventiler i manualen. Her inde har jeg læst mig til 0,8 - 0,4 og andre kombinationer.
Men et sted læste jeg noget, som fangede min interesse! Hvis udstødningen står for stramt, kan ventil, ja hele maskinen blive for varm, og vil have tendens til at gå i stå ved vejkryds og lignende.
Faktisk burde udstødnings ventilen angives lidt større tolerance end indsugnings, hvis den teori holder!
Jeg har jo skrevet om lidt for stort olie forbrug i en anden tråd. Efterfølgende stillede jeg mine ventiler til 0.10 stramt, på begge. Nu er jeg kommet af med problemet at gå i stå ved vejkryds! Skal have anskaffet et søgeblad på 0.08, som jeg vil stille begge ventiler på ved næste kig !
Men, hellere lidt for stor tolerance, end for snæver!

Jeg har kun kørt 1.000 km mere. Dvs. at tælleren står på 11.000 km. Min Kymco holder ikke altid tomgangen, men det tror jeg (uden at være ekspert) ikke skyldes, at begge ventiler blev flyttet fra 0,10 til 0,08. Og mit olieforbrug, er nærmest ikke eksisterende.
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
Mine har altid stået til 0.08 og har ikke problemer med at den går i stå ved lyskryds. Hvis du har dette problem, så skal du kigge andetsteds, enten luft/blandingsskruen eller noget så simpelt som tomgangs skruen  Blink med øjet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#16
(10-05-2017, 18:23)MSJ1982 Skrev: Mine har altid stået til 0.08 og har ikke problemer med at den går i stå ved lyskryds. Hvis du har dette problem, så skal du kigge andetsteds, enten luft/blandingsskruen eller noget så simpelt som tomgangs skruen  Blink med øjet

Som du ved så sidder tomgangsskruen på gaskablet og ikke i karburatoren, som jeg foretrækker det. Jeg kan sgu't få den indstillet korrekt, når den er i forbindelse med selve kablet Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
Ja det gør den på alle 4takt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(10-05-2017, 20:35)MSJ1982 Skrev: Ja det gør den på alle 4takt.

Det underlige er, at på Kymco3 er der ikke noget bøvl med tomgangen Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#19
(10-05-2017, 11:30)N.Blu Skrev: Min Agility er angivet til 0,04 på begge ventiler i manualen. Her inde har jeg læst mig til 0,8 - 0,4 og andre kombinationer.
Men et sted læste jeg noget, som fangede min interesse! Hvis udstødningen står for stramt, kan ventil, ja hele maskinen blive for varm, og vil have tendens til at gå i stå ved vejkryds og lignende.
Faktisk burde udstødnings ventilen angives lidt større tolerance end indsugnings, hvis den teori holder!
Jeg har jo skrevet om lidt for stort olie forbrug i en anden tråd. Efterfølgende stillede jeg mine ventiler til 0.10 stramt, på begge. Nu er jeg kommet af med problemet at gå i stå ved vejkryds! Skal have anskaffet et søgeblad på 0.08, som jeg vil stille begge ventiler på ved næste kig !
Men, hellere lidt for stor tolerance, end for snæver!

Den opbygning af topstykket som findes på GY6 motorer, hvor ventiler aktiveres af vippearm med stilleskrue, er meget tolerante hvad angår for stort ventilspillerum. De slides ikke mere ved f.eks. at have 0,02 – 0,04 mm større spillerum end angivet. Det medfører dog tydelig ventilstøj og i teorien dårligere brændstoføkonomi og ydelse. 

Det er ingen tvivl om at et for lille spillerum kan gå ud over både topstykke (især ventilsædet) og ventiler og det er en fejl ukyndige nogen gange kommer til at lave. Så hvis man ikke ved hvordan man benytter følerblad eller er i tvivl om værdier skal anvendes til varm eller kold motor, bør man overlade det til en mekaniker. (Nye ventiler koster 300 kr/stk plus pakninger, arbejdsløn mm.). Jeg har længe kørt med 0,10 mm (kold motor) og det virker fint.

Med venlig hilsen.
Bigfoot
Svar
#20
På min G-Buddy har jeg altid kørt med 0,6 på indsugning og 0,8 på udstødningen.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#21
(11-05-2017, 07:23)Quiks Skrev: På min G-Buddy har jeg altid kørt med 0,6 på indsugning og 0,8 på udstødningen.

Lige præcis deromkring vil jeg også godt ramme!
For det første kan jeg tydeligt mærke benzin økonomien tager skade af for stort spil rum på indsugning!
Men, jeg har ikke fundet føle/måle blade i passende størrelser endnu. Har kun 0,05 og 0,1
Derfor kører jeg lige nu med stram 0,1 på begge, hvilket ikke er helt korrekt. Dog, som skrevet, motoren bliver ikke for varm længere!
Søgeblad sæt søges!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(11-05-2017, 15:44)N.Blu Skrev: Lige præcis deromkring vil jeg også godt ramme!
For det første kan jeg tydeligt mærke benzin økonomien tager skade af for stort spil rum på indsugning!
Men, jeg har ikke fundet føle/måle blade i passende størrelser endnu. Har kun 0,05 og 0,1
Derfor kører jeg lige nu med stram 0,1 på begge, hvilket ikke er helt korrekt. Dog, som skrevet, motoren bliver ikke for varm længere!
Søgeblad sæt søges!

Tag ud til biltema i paderup. Du finder søgeblad i sektion : Bil / MC i varehuset. Husk det endelig, ellers skal du gennemgå alenlange  hylder uden indholdsfortegnelse!!

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#23
Nu kører en g-buddy hvis ikke 0,8 men 0,08 så sættet kan ikke bruges husk det !! men der har været vist et sæt netop med 0,08 som skal findes .
Svar
#24
(11-05-2017, 18:02)tiggi Skrev: Nu kører en g-buddy hvis ikke 0,8 men 0,08 så sættet kan ikke bruges husk det !! men der har været vist et sæt netop med 0,08 som skal findes .

Her er lidt mere at vælge i mellem : 9 sider med søgeblade & søgestål i alle prisklasser.

https://www.globaltools.dk/vaerktoej/maa...soegestaal
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar


Forum spring: