Søg Garagen Hej Gæst! Register

SLS ?
#25
(14-03-2017, 19:27)rune75 Skrev: Secondary air injection, pulse air injection eller pulse air system. Det har mange navn. Det er flere varianter av samme system. 

Du glemte Piaggio's : SAS = Secundary Air System.

Rart, at man kan goggle et navn, der kommer hits på. Pair er et af dem.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(14-03-2017, 18:26)Energy Skrev: SLS ... er det den danske udgave af PAIR ?

På en 2t stopper katalysatoren til hvis friskluftsystmet bliver annulleret og på en 4T bliver katalysatorens effekt bergrænset.

Jeg har altid afmont. det, dels pga. udseeende og dels pga. selve ideen med at opvarme motoren mere end den der bygget til.
Når man trimmmer motorcykler m. en Powercommander el. lign, fjerner man også normalt systemet da man ellers ikke kan justere indsprøjtningen ordentligt.

Så du siger altså at systemet skal pilles af en 4takter, selvom "kat effekten" begrænses. Påvirker det ikke andet? Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#27
(14-03-2017, 19:33)Jps Skrev: Så du siger altså at systemet skal pilles af en 4takter, selvom "kat effekten" begrænses. Påvirker det ikke andet? Smil


Ikke helt, jeg siger, at på en 4T fungerer katalysatoren ikke ordentligt, hvis det fjernes. Normal skifter man også udstødning på mc'er når de skal trimmes ind - altså en udstødning uden KAT - det samme med luftfilter, der er støjdæmpet, der kan som regel trækkes meget mere luft igennem end std. når det modificeres så det passer til fabrikkens "blueprint".

Her er lidt fra FV-Motor, der ikke laver andet end at trimme mc'er :

" Vi blokerer selvfølgelig pair systemet, enten permanent eller midlertidigt mens vi mapper, da det tilsætter ilt i udstødningen, hvilket vil give forkert aflæsning af air/fuel værdien, især ved delgas.

Vi fjerner også lambda sonden da den ellers vil blive ved med at ændre på blandingen, istedet monteres en eliminator, så motorcyklens computer tror at LMBén stadig er der, men nu styrer Powercommanderen så blandingen, derfor er det vigtigt at den er mappet korrekt "
Svar
#28
(14-03-2017, 21:17)Energy Skrev: Ikke helt, jeg siger, at på en 4T fungerer katalysatoren ikke ordentligt, hvis det fjernes. Normal skifter man også udstødning på mc'er når de skal trimmes ind - altså en udstødning uden KAT - det samme med luftfilter, der er støjdæmpet, der kan som regel trækkes meget mere luft igennem end std. når det modificeres så det passer til fabrikkens "blueprint".

Her er lidt fra FV-Motor, der ikke laver andet end at trimme mc'er :

" Vi blokerer selvfølgelig pair systemet, enten permanent eller midlertidigt mens vi mapper, da det tilsætter ilt i udstødningen, hvilket vil give forkert aflæsning af air/fuel værdien, især ved delgas.

Vi fjerner også lambda sonden da den ellers vil blive ved med at ændre på blandingen, istedet monteres en eliminator, så motorcyklens computer tror at LMBén stadig er der, men nu styrer Powercommanderen så blandingen, derfor er det vigtigt at den er mappet korrekt "

Ok Smil. Som skrevet før, lader jeg så mit blive siddende. Udstødning uden "kat", vil jeg ikke købe, med mindre den er 100% magen til den, der sidder på.
Ivecar plus 2023.
Svar
#29
(14-03-2017, 21:25)Jps Skrev: Ok Smil. Som skrevet før, lader jeg så mit blive siddende. Udstødning uden "kat", vil jeg ikke købe, med mindre den er 100% magen til den, der sidder på.

Normalt er std. udstødninger noget fanden har skabt. Tung, stor, ineffektiv og for det meste ret grim. Motoren kan tit få det bedre med en anden potte. Men det er self. dit eget valg.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(14-03-2017, 21:34)Energy Skrev: Normalt er std. udstødninger noget fanden har skabt. Tung, stor, ineffektiv og for det meste ret grim. Motoren kan tit få det bedre med en anden potte. Men det er self. dit eget valg.

Ja det er mit eget valg Smil. Og jeg er jo godt klar over, at anden udstødning uden "kat" ville være bedre. Der var det noget nemmere på Big. Der købte man bare en original udstødning uden "kat".  Jeg brugte f.eks den fra Hot årgang 99, uden "kat" og blindrør. Og også den med blindrør.
Ivecar plus 2023.
Svar
#31
(14-03-2017, 21:38)Jps Skrev: Ja det er mit eget valg Smil. Og jeg er jo godt klar over, at anden udstødning uden "kat" ville være bedre. Der var det noget nemmere på Big. Der købte man bare en original udstødning uden "kat".  Jeg brugte f.eks den fra Hot årgang 99, uden "kat" og blindrør. Og også den med blindrør.

Det gode med 4T er, at modtyk ikke har så meget at sige, så man kan stort set smække hvilken som helst dæmper på forrøret (SlipOn). Måske med en lidt større hoveddyse for at være sikker, men slet ikke så følsomt som på en 2T.
Svar
#32
(14-03-2017, 21:42)Energy Skrev: Det gode med 4T er, at modtyk ikke har så meget at sige, så man kan stort set smække hvilken som helst dæmper på forrøret. Måske med en lidt større hoveddyse for at være sikker, men slet ikke så følsomt som på en 2T.

Nu kan Kymco's udstødning ikke skilles ad, så det skal være en hel Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#33
(14-03-2017, 21:44)Jps Skrev: Nu kan Kymco's udstødning ikke skilles ad, så det skal være en hel Smil.

Man skærer forrør over og Slipper On en dæmper med et spændebånd omkring .. Smil

Hvis dæmperen skrues på, hedder det en BoltOn.. Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(14-03-2017, 21:54)Energy Skrev: Man skærer forrør over og Slipper On en dæmper med et spændebånd omkring .. Smil

Hvis dæmperen skrues på, hedder det en BoltOn.. Blink med øjet

Ok Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#35
(14-03-2017, 21:44)Jps Skrev: Nu kan Kymco's udstødning ikke skilles ad, så det skal være en hel Smil.

Jps, kan man ikke få en Giannelli Go til vores Kymco Super 8?
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#36
(14-03-2017, 22:41)netuse Skrev: Jps, kan man ikke få en Giannelli Go til vores Kymco Super 8?

Har ikke tjekket det, da det ikke er aktuelt for mig Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: