SLS ?
|
||
14-03-2017, 19:33
(14-03-2017, 18:26)Energy Skrev: SLS ... er det den danske udgave af PAIR ? Så du siger altså at systemet skal pilles af en 4takter, selvom "kat effekten" begrænses. Påvirker det ikke andet?
Ivecar plus 2023.
(14-03-2017, 19:33)Jps Skrev: Så du siger altså at systemet skal pilles af en 4takter, selvom "kat effekten" begrænses. Påvirker det ikke andet? Ikke helt, jeg siger, at på en 4T fungerer katalysatoren ikke ordentligt, hvis det fjernes. Normal skifter man også udstødning på mc'er når de skal trimmes ind - altså en udstødning uden KAT - det samme med luftfilter, der er støjdæmpet, der kan som regel trækkes meget mere luft igennem end std. når det modificeres så det passer til fabrikkens "blueprint". Her er lidt fra FV-Motor, der ikke laver andet end at trimme mc'er : " Vi blokerer selvfølgelig pair systemet, enten permanent eller midlertidigt mens vi mapper, da det tilsætter ilt i udstødningen, hvilket vil give forkert aflæsning af air/fuel værdien, især ved delgas. Vi fjerner også lambda sonden da den ellers vil blive ved med at ændre på blandingen, istedet monteres en eliminator, så motorcyklens computer tror at LMBén stadig er der, men nu styrer Powercommanderen så blandingen, derfor er det vigtigt at den er mappet korrekt "
14-03-2017, 21:25
(14-03-2017, 21:17)Energy Skrev: Ikke helt, jeg siger, at på en 4T fungerer katalysatoren ikke ordentligt, hvis det fjernes. Normal skifter man også udstødning på mc'er når de skal trimmes ind - altså en udstødning uden KAT - det samme med luftfilter, der er støjdæmpet, der kan som regel trækkes meget mere luft igennem end std. når det modificeres så det passer til fabrikkens "blueprint". Ok . Som skrevet før, lader jeg så mit blive siddende. Udstødning uden "kat", vil jeg ikke købe, med mindre den er 100% magen til den, der sidder på.
Ivecar plus 2023.
14-03-2017, 21:34
(14-03-2017, 21:25)Jps Skrev: Ok . Som skrevet før, lader jeg så mit blive siddende. Udstødning uden "kat", vil jeg ikke købe, med mindre den er 100% magen til den, der sidder på. Normalt er std. udstødninger noget fanden har skabt. Tung, stor, ineffektiv og for det meste ret grim. Motoren kan tit få det bedre med en anden potte. Men det er self. dit eget valg.
14-03-2017, 21:38
(14-03-2017, 21:34)Energy Skrev: Normalt er std. udstødninger noget fanden har skabt. Tung, stor, ineffektiv og for det meste ret grim. Motoren kan tit få det bedre med en anden potte. Men det er self. dit eget valg. Ja det er mit eget valg . Og jeg er jo godt klar over, at anden udstødning uden "kat" ville være bedre. Der var det noget nemmere på Big. Der købte man bare en original udstødning uden "kat". Jeg brugte f.eks den fra Hot årgang 99, uden "kat" og blindrør. Og også den med blindrør.
Ivecar plus 2023.
(14-03-2017, 21:38)Jps Skrev: Ja det er mit eget valg . Og jeg er jo godt klar over, at anden udstødning uden "kat" ville være bedre. Der var det noget nemmere på Big. Der købte man bare en original udstødning uden "kat". Jeg brugte f.eks den fra Hot årgang 99, uden "kat" og blindrør. Og også den med blindrør. Det gode med 4T er, at modtyk ikke har så meget at sige, så man kan stort set smække hvilken som helst dæmper på forrøret (SlipOn). Måske med en lidt større hoveddyse for at være sikker, men slet ikke så følsomt som på en 2T.
14-03-2017, 21:44
(14-03-2017, 21:42)Energy Skrev: Det gode med 4T er, at modtyk ikke har så meget at sige, så man kan stort set smække hvilken som helst dæmper på forrøret. Måske med en lidt større hoveddyse for at være sikker, men slet ikke så følsomt som på en 2T. Nu kan Kymco's udstødning ikke skilles ad, så det skal være en hel .
Ivecar plus 2023.
14-03-2017, 21:59
(14-03-2017, 21:54)Energy Skrev: Man skærer forrør over og Slipper On en dæmper med et spændebånd omkring .. Ok .
Ivecar plus 2023.
14-03-2017, 22:41
(14-03-2017, 21:44)Jps Skrev: Nu kan Kymco's udstødning ikke skilles ad, så det skal være en hel . Jps, kan man ikke få en Giannelli Go til vores Kymco Super 8?
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km) | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|