Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Vitality går ud
#37
(09-03-2017, 16:13)DarkSide Skrev: Jeg endte med at skifte den efter 2 dages banden og svovlen over skidtet ikke virkede, det var så en karburator der var sat sammen af mindst 3 forskellige, og fusket på andre måder, så det var godt det samme. Smil

Ok, den her er vist helt original og har jo kørt fint indtil fejlen opstod. Jeg vil gerne udskifte den hvis den er defekt, men jeg kan ikke se nogen fejl på den når jeg skiller den ad  Ked af det

Det er meget meget underligt synes jeg.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Det kan godt være lidt en drilsk fejl. Smil

Det kan i teorien også være andet der driller, har du tjekket slanger osv for revner ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#39
(09-03-2017, 22:12)DarkSide Skrev: Det kan godt være lidt en drilsk fejl. Smil

Det kan i teorien også være andet der driller, har du tjekket slanger osv for revner ?

Ja, lidt for drilsk - er ved at kyle dyret i havnen.

Slangerne kan jeg ikke finde utætheder på. Suger man i vakumslangen kommer der fint benzin ud, og kun der hvor det skal  Blink med øjet
Svar
#40
(09-03-2017, 22:44)pogj Skrev: Ja, lidt for drilsk - er ved at kyle dyret i havnen.

Slangerne kan jeg ikke finde utætheder på. Suger man i vakumslangen kommer der fint benzin ud, og kun der hvor det skal  Blink med øjet

Jeg har oplevet vacuumhaner der var defekte, også selvom man kunne suge i dem og så rendte benzinen ellers ligeså fint, men om det er det samme der driller på din lyder det ikke til når du skriver benzinen render fint når motoren er igang. Smil

Ville tage et kig mere på den karburator, blot for udelukke den.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#41
(09-03-2017, 22:50)DarkSide Skrev: Jeg har oplevet vacuumhaner der var defekte, også selvom man kunne suge i dem og så rendte benzinen ellers ligeså fint, men om det er det samme der driller på din lyder det ikke til når du skriver benzinen render fint når motoren er igang. Smil

Ville tage et kig mere på den karburator, blot for udelukke den.

Ja, det må jo næsten være der det er galt, men jeg har bare haft den adskilt 2 gange for at checke og rense alt. Jeg har afprøvet nåleventilen ved at blæse igennem den og checket den visuelt. Så jeg ved snart ikke hvad jeg skal kigge efter.

Det næste er så at jeg synes det er besværligt at finde dele til Kymco Vitality. De fleste butikker har et meget skrabet udvalg af dele. Hvis man kunne finde en anden karburator til en fornuftig pris, så ville jeg nok prøve det.

/Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Efter at have læst din tråd i gennem, hælder jeg mest til at den mangler benzin. Det tolker jeg ud fra at den har svært ved at køre uden luftfilter og med aktiveret choker. Hvis det omvendte var tilfældet, at den fik for meget benzin, ville den blot være svær at starte og lugte af benzin ud af udstødningen. 

Det bemærker man straks efter min erfaring. Hvis den først kommer i gang med overskud af benzin, skal der meget til at drukne den. Jeg tror det bezinhanen på tanken det er galt med. Har du mulighed for at få fat i en beholder som du kan forbinde direkte med karburatoren eller evt. skifte benzinhanen til en model uden vacumaktivering. Det skal du dog ikke køre med permanent fordi vacummhanen forhindre at karburatoren afdamper benzin under stilstand.

Med venlig hilsen.
Bigfoot
Svar
#43
(11-03-2017, 23:03)Bigfoot Skrev:  Jeg tror det bezinhanen på tanken det er galt med. Har du mulighed for at få fat i en beholder som du kan forbinde direkte med karburatoren eller evt. skifte benzinhanen til en model uden vacumaktivering. Det skal du dog ikke køre med permanent fordi vacummhanen forhindre at karburatoren afdamper benzin under stilstand.

Hej Bigfoot

Tak for svaret. Jeg forstår ikke hvordan det kan være benzinhanen. Jeg prøvede jo at tage benzinslangen af ved karburatoren mens motoren var i gang og der strømmede benzinen fint ud. Tror du alligevel det kan være den?

Den dør faktisk ret præcist det samme sted på prøveturen hver gang.

/Jonas
Svar
#44
Eller for meget luft? Kan det tænkes, at den går i stå når chokeren slår fra? Er det muligt for dig, når dette sker, at blokere for luften ved karburatorens indsugning? Og se om den vil starte der.

Venligst Erik.
Svar
#45
(13-03-2017, 12:29)Scooterballe Skrev: Eller for meget luft? Kan det tænkes, at den går i stå når chokeren slår fra? Er det muligt for dig, når dette sker, at blokere for luften ved karburatorens indsugning? Og se om den vil starte der.

Venligst Erik.

Hej Erik

Jeg var også omkring det på et tidspunkt. Men så prøvede jeg at fjerne ledningen til chokeren og forhindrede den dermed i at slå fra. Det gjorde desværre ingen forskel. Det er ikke så let at komme til at blokere indsugningen mens jeg kører. Specielt ikke når den næsten ikke kan køre uden luftfilteret monteret. 

/Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Et longshot måske men, jeg har lige lavet en Giantco 4t, der havde akkurat det samme problem - døde samme sted hver gang, men masser af benzin når jeg tjekkede benzinslangen til karb.

Det viste sig, at benzinfilteret lå forkert så benzinen skulle løbe opad. Det lå løst, så når jeg tjekkede gennemløb ved at afmontere benzinslangen til karb., så løftede jeg filteret samtidig med slangen, så gennemløbet pludselig var ok... en rigtig snyder :/

Hvordan ligger dit benzinfilter ?
Svar
#47
(13-03-2017, 20:50)Energy Skrev: Et longshot måske men, jeg har lige lavet en Giantco 4t, der havde akkurat det samme problem - døde samme sted hver gang, men masser af benzin når jeg tjekkede benzinslangen til karb.

Det viste sig, at benzinfilteret lå forkert så benzinen skulle løbe opad. Det lå løst, så når jeg tjekkede gennemløb ved at afmontere benzinslangen til karb., så løftede jeg filteret samtidig med slangen, så gennemløbet pludselig var ok... en rigtig snyder :/

Hvordan ligger dit benzinfilter ?

Benzinfilteret ligger næsten vandret. Det ligger dog noget under tankens højde, så har ikke tænkt over at det kunne være et problem? Men det skal jeg da have afprøvet   Smil
Svar
#48
(13-03-2017, 22:35)pogj Skrev: Benzinfilteret ligger næsten vandret. Det ligger dog noget under tankens højde, så har ikke tænkt over at det kunne være et problem? Men det skal jeg da have afprøvet   Smil

På Giantco'en lå filteret også ca. vandret - dog en smule opad mod karb. Jeg stipsede det fast til stelrøret i højre side, så det vender nedad mod karb.
Svar


Forum spring: