Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til valg af motorcykel
#1
Hej, jeg leder efter en motorcykel og har nogen krav.

Den skal være på max 175ccm gerne 125, og skal os gerne kunne køre omkring de 100km/t (mere gør ingen ting), og have manuel kobling, og koste max 10.000 (gerne mindre) og den skal helst kunne kører et sted 75-80km/t med 2 personer på, og være forholdsvis stor fyssig siden jeg er omkring 193cm høj. Skal helst kører 30km/l, og gerne nyere end 2010, skal være nemt at få reservedele til, og skal være en 4takter. Den skal os gerne være rimlig let at komme af med igen om 1-2 år uden alt for stort tab.

Jeg har selv kigge på nogen modeller men kan ikke finde nogen som opfylder alle mine krav, men jeg villig til at give dem chancen for at blive prøvekort, og måske undvære et par ting. Men måske i herinde kender til den model jeg leder efter.

Men de modeller jeg har kigge lidt på end til videre er:

Kymco K-Pipe 125.
Keeway, tx 125 (synes dog prisen brugt er rimlig høj i forhold til nyprisen) og ved ikke helt hvor god den er.
Honda Xl 125cc (ikke meget for pga alderen)
Honda cbf125 (dog over mit budget)
Kinroad 150 offroader (dog aldring hørt om modellen så den lægger et styk nede)

Har i andre bud på maskiner i vil anbefale jeg får kigge på, eller nogen i vil fraråde?.

Leder efter ny maskine
Så jeg sku på den igen Spørgsmålstegn.
Har ændret geningen på den maskine jeg har og har været ude at kører et par gange siden, og jeg kan ikke få den over 60 i modvind (mindre jeg får den op på100 ned af bakke så holder den farten helt til jeg bremser) og det jeg utrolig træt af og det ender med jeg kører 100 på nålen hele tiden, siden kører jeg ca 80 så kan jeg ikke komme op af bakker i modvind (ingen problemer i vindstille vejr at holde farten) uden at miste fart, og det piner mig utrolig meget så den er sat til salg og jeg leder efter en ny maskine igen desværre.
Mine krav den her gang er lidt anerleds
Pris ca 15.000 som max
Topfart mindst 100. og helst under 140.
Skal kunne kører 80 i næsten alt slags vejr
Helst under 20hk, må godt være lidt over.
Helst ikke for gammel
Der skal stadig kunne købes dele til den
Den skal helst kunne sælges igen om 1-2år uden større værditab.
Den skal bruges som tranportmiddel
Skal kører mindst 25km/literen, gerne tæt på 30
Skal IKKE være en chopper eller Sport maskine

Håber jeg finder den maskine jeg vil kører rundt på den hergang.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Køb Baddi's K-Pipe. Den skal vidst snart videre. Blink med øjet Grin
Svar
#3
(29-08-2016, 20:37)Teddy Skrev: Køb Baddi's K-Pipe. Den skal vidst snart videre. Blink med øjet Grin

Har skrevet lidt med ham om det men som jeg har læst mig til så har den ikke den kobling jeg gerne vil have. Men når jeg er færdig med kortet skal jeg ud at prøvekøre en i nærheden. Smil
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#4
Hej. Mit bud vil være en Suzuki 125 GN, når du vil ha rigtig kobling og vil ofre 10,000kr.
Vh. CB
Svar
#5
Hvad med disse 2 fine 125´ere fra Thansen. Helt nye/demo og med garanti:

http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...305547905/
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...244907911/

Det er virkeligt billigt og du kan sagtens sælge dem igen om et par år med minimalt tab. Det er en langt bedre og billigere løsning end at hoppe på en brugt forskruet maskine.

Med hensyn til fysisk størrelse, så er de aldrig så store i den mc klasse.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(29-08-2016, 20:45)mads180 Skrev: Har skrevet lidt med ham om det men som jeg har læst mig til så har den ikke den kobling jeg gerne vil have. Men når jeg er færdig med kortet skal jeg ud at prøvekøre en i nærheden. Smil


Der er ikke håndbetjent kobling, nej. Koblingen sidder i pedalen, så når du trykker pedalen ned aktiveres koblingen lige inden gearskiftet og du kobler ind igen når du slipper pedalen. Smil
Vil man have håndbetjent kobling til den skal der så vidt jeg har forstået skiftes et skjold på den ene side af motoren og så sættes et kabel på. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(31-08-2016, 12:03)VGAtorben Skrev: Hvad med disse 2 fine 125´ere fra Thansen. Helt nye/demo og med garanti:

http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...305547905/
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...244907911/

Det er virkeligt billigt og du kan sagtens sælge dem igen om et par år med minimalt tab. Det er en langt bedre og billigere løsning end at hoppe på en brugt forskruet maskine.

Med hensyn til fysisk størrelse, så er de aldrig så store i den mc klasse.

Jeg har kigget på dem, og prøvesiddet dem og det er virkelig stod for sidder næsren med knæene i ansigtet, okay har overdrevet en smule men tror de er ubehagelige at kører på for mig. Men vil dog prøvekøre dem hvis de stadig er på lager, når jeg har fået kortet.

Har set dem store i den klasse, men de er dog "lidt" for dyre, så håbe på en midt imellem.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#8
(31-08-2016, 13:39)Baddi Skrev: Der er ikke håndbetjent kobling, nej. Koblingen sidder i pedalen, så når du trykker pedalen ned aktiveres koblingen lige inden gearskiftet og du kobler ind igen når du slipper pedalen. Smil
Vil man have håndbetjent kobling til den skal der så vidt jeg har forstået skiftes et skjold på den ene side af motoren og så sættes et kabel på. Smil

Bliver vel nok for dyrt at skifte det, hvis man vil have en billig maskine Smil men som sagt så er maskinen ikke udelukket, den står først på ønskeliste end tilvidere.

Er den type person der helst vil ha fuld kontrol over noget, eller ingen kontrol over noget hvor maskinen bestemmer, og ikke hvor der er 50/50 chance for om det er maskinen eller mig der bestemmer, vil gerne vide hvem der gør det fra starten. Min korte tid på cross lærte mig at mange uheld kunne undgås med at bruge koblingen og forsætte i samme gear, hvilket jeg tror bliver en svær mulighed med sådan en type kobling.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#9
(30-08-2016, 20:32)cb Skrev: Hej. Mit bud vil være en Suzuki 125 GN, når du vil ha rigtig kobling og vil ofre 10,000kr.
Vh. CB

Tak for dit bud men syntes dog det er en for gammel maskine.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(31-08-2016, 18:54)mads180 Skrev: Tak for dit bud men syntes dog det er en for gammel maskine.

Jeg noterede mig dit krav til 2010+ og undrede mig.

Hvorfor dog? Jeg kører på en 2000'er CB500 og har haft nul nedbrud og nul overraskelser siden jeg købte den. I stedet har jeg haft gavn af at maskinen har taget hele turen ned ad afskrivningskurven og nu kan erhverves for under 20kkr. Jeg har oplevet skiftet fra plastic-fantastic-scooteren til førnævnte nu snart sytten år gamle maskine som et gigantisk trin OP ad kvalitets-skalaen. Fidusen ligger netop i at købe noget som har været dyrt fra starten af (hvilket ligesom kræver at det ikke er nyt mere). Køber du nyt, så ER det dyrt. Det er der ingen som har lyst til, og så er det at man går på jagt efter den billigste udgave - og får så den dertilhørende kvalitet. Samt mulighed for at aflevere vidunderet til forhandler i tide og utide når kræet brækker ned - fordi det jo i grunden er den billige version.

Jeg synes du burde genoverveje.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#11
Hvorfor vil du dog kun have 125 - 175ccm?
Det var da et mærkeligt sted at begrænse sig selv, især med de krav du har. Rullende øjne

Men kan anbefale en Suzuki GS500E. Ikke vild, men en sjov robust maskine. Giver 1500kr årligt i ansvar som 21årig. Den er fra 1994, og gav 8500kr for den.

Har kørt over 15,000km siden marts iår. Bla kørt til Kroatien (over 1800 km værd vej) på den uden nogen problemer.

De fåes også nyere. En 2005+ kan fåes for omkring 25,000 kr.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#12
(03-10-2016, 19:41)Shakon Skrev: Hvorfor vil du dog kun have 125 - 175ccm?
Det var da et mærkeligt sted at begrænse sig selv, især med de krav du har. Rullende øjne

Men kan anbefale en Suzuki GS500E. Ikke vild, men en sjov robust maskine. Giver 1500kr årligt i ansvar som 21årig. Den er fra 1994, og gav 8500kr for den.

Har kørt over 15,000km siden marts iår. Bla kørt til Kroatien (over 1800 km værd vej) på den uden nogen problemer.

De fåes også nyere. En 2005+ kan fåes for omkring 25,000 kr.

Det kan da kun være grundet pappet, der ikke tillader mere Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: