05-05-2016, 00:29
Har fået købt såen stealth ret billig i OK stand. 2008 med lidt over 11000 på tælleværket.
Skal siges jeg har NUL forstand på 4T motore men har skruet i 2T knallert/scooter i over 20 år.
Enste defekter jeg finder er elstart og bremselys. Og dårlige bremser (Køre normalt Runner DD)
Elstart hænger vel sammen med bremselyset som på mange andre ? (Ingen elstart uden aktiveret bremse)
Også taber den pusten opad bakke.
Køre egentlig ganske fornuftig 50 på speedo 60 efter lidt tid på flad vej.
Lidt svær at starte. Som om der ikke er kompresion nok. Men efter nogen forsøg på kickstarter kommer den.
Når man så ramme en bakke taber den pusten totalt og snegler sig op med 20-25kmt (Vejlevej i Kolding for de kendte). Ja selv nevøens lovlige skrot50 render fra den opad (DET var ikke meningen)
Hvor skal jeg lede efter fejlen?
Ventil justering frygter jeg lidt at gøre selv. Har dog gjort det før på en gammel ford motor og er vel samme princip eller tager jeg helt fejl
Evt. nogen i Kolding der vil tjene lidt kroner på at vise mig ventil justeringen på såen fætter?
Vario/rem og ruller har jeg tænkt mig at købe nyt af. Hvad rullevægt er passende til "std" 4T?
Ellers er jeg godtnok spændt på hvordan såen køre i længden. Sidder med mine 176cm super godt på den udover sædet er lidt hårdt.. Men 5-10cm koldskum og et stykke læder skulle nok klare den lille sag.
THansen m.m. har jo OK udvalg af dele til billig pris så holde den kørende er vel simpelt nok hvis man har værktøj. Den skal umiddelbart køre "lovligt" 40-50kmt er fint til mit brug og sådan kan den vel nærmest køre evigt.
Skal siges jeg har NUL forstand på 4T motore men har skruet i 2T knallert/scooter i over 20 år.
Enste defekter jeg finder er elstart og bremselys. Og dårlige bremser (Køre normalt Runner DD)
Elstart hænger vel sammen med bremselyset som på mange andre ? (Ingen elstart uden aktiveret bremse)
Også taber den pusten opad bakke.
Køre egentlig ganske fornuftig 50 på speedo 60 efter lidt tid på flad vej.
Lidt svær at starte. Som om der ikke er kompresion nok. Men efter nogen forsøg på kickstarter kommer den.
Når man så ramme en bakke taber den pusten totalt og snegler sig op med 20-25kmt (Vejlevej i Kolding for de kendte). Ja selv nevøens lovlige skrot50 render fra den opad (DET var ikke meningen)
Hvor skal jeg lede efter fejlen?
Ventil justering frygter jeg lidt at gøre selv. Har dog gjort det før på en gammel ford motor og er vel samme princip eller tager jeg helt fejl
Evt. nogen i Kolding der vil tjene lidt kroner på at vise mig ventil justeringen på såen fætter?
Vario/rem og ruller har jeg tænkt mig at købe nyt af. Hvad rullevægt er passende til "std" 4T?
Ellers er jeg godtnok spændt på hvordan såen køre i længden. Sidder med mine 176cm super godt på den udover sædet er lidt hårdt.. Men 5-10cm koldskum og et stykke læder skulle nok klare den lille sag.
THansen m.m. har jo OK udvalg af dele til billig pris så holde den kørende er vel simpelt nok hvis man har værktøj. Den skal umiddelbart køre "lovligt" 40-50kmt er fint til mit brug og sådan kan den vel nærmest køre evigt.