Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte ruller på 4 takt maskine
#1
Hej med jer. Jeg har før haft en PGO T-Rex 110 (2 takt), som jeg selv skiftede ruller i. Det var jo ret nemt. Men er det lige så nemt på en Honda Vision 110 mon?
Jeg satte sådan en bandit i, der hvor tændrøret sidder og så skrue en anden bandit af og så kunne man trække skålen ud, hvor rullerne lå. Er det same same i min Honda?

.. Og skal jeg mon smide en malossi i?
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(11-02-2016, 13:15)Planetery Skrev: Hej med jer. Jeg har før haft en PGO T-Rex 110 (2 takt), som jeg selv skiftede ruller i. Det var jo ret nemt. Men er det lige så nemt på en Honda Vision 110 mon?
Jeg satte sådan en bandit i, der hvor tændrøret sidder og så skrue en anden bandit af og så kunne man trække skålen ud, hvor rullerne lå. Er det same same i min Honda?

.. Og skal jeg mon smide en malossi i?

Princippet er det samme, variosystemet er ikke anderledes på 4t end på 2t Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Ud over tændrør nok sidder skråt inde i topstykket på en 4takter, så stempelstop kan ikke benyttes. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
(11-02-2016, 14:46)DarkSide Skrev: Ud over tændrør nok sidder skråt inde i topstykket på en 4takter, så stempelstop kan ikke benyttes. Smil

Nå ja, en vigtig detalje som jeg lige glemte i farten Grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Jeg bruger en elektrisk slagnøgle, den napper møtrikkerne uden varioen bevæger sig mere end en cm, og man skal ikke bakse med at holde fast i andet end værktøjet Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
En stempelstop kan nemt beskadige ventilerne, hvis ikke man er forsigtig med hvilken takt man er i.
Derudover, så sidder det jo skråt som sagt og en stempelstop uden nylonspids vil kunne beskadige stemplet da kanten vil koncentrere kraften på et meget lille sted. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(11-02-2016, 19:45)Baddi Skrev: En stempelstop kan nemt beskadige ventilerne, hvis ikke man er forsigtig med hvilken takt man er i.
Derudover, så sidder det jo skråt som sagt og en stempelstop uden nylonspids vil kunne beskadige stemplet da kanten vil koncentrere kraften på et meget lille sted. Blink med øjet

Ja det glemmer jeg ikke.
Kan du huske da vi prøvede med stempelstop på min scooter da jeg ville ha multivar på.

1 ødelagt ventil der måtte skæres over for og få lortet ud, så vi kunne sætte en ny i.

Man lære af sine fejl Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
(12-02-2016, 08:38)Quiks Skrev: Ja det glemmer jeg ikke.
Kan du huske da vi prøvede med stempelstop på min scooter da jeg ville ha multivar på.

1 ødelagt ventil der måtte skæres over for og få lortet ud, så vi kunne sætte en ny i.

Man lære af sine fejl Grin

Lige præcis! Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
Tak for alle svar:-)

Ville sådan en billig en her, kunne bruges? http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Elvark...000022920/
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-02-2016, 07:10)Planetery Skrev: Tak for alle svar:-)

Ville sådan en billig en her, kunne bruges? http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Elvark...000022920/

Til at løsne måske, men helst ikke til at spænde, medmindre du er MEGET forsigtig.
Den har et moment der er langt større end, hvad gevindet kan klare, så hvis du ved stramning bare giver den lods, så har du ikke længere nogen krumtap. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(14-02-2016, 00:43)Baddi Skrev: Til at løsne måske, men helst ikke til at spænde, medmindre du er MEGET forsigtig.
Den har et moment der er langt større end, hvad gevindet kan klare, så hvis du ved stramning bare giver den lods, så har du ikke længere nogen krumtap. Smil

Nu skal det heller ikke gøres værre end det er. Alt med måde, gevindet kan sagtens kværnes med håndkraft også.
Svar
#12
(14-02-2016, 19:06)Teddy Skrev: Nu skal det heller ikke gøres værre end det er. Alt med måde, gevindet kan sagtens kværnes med håndkraft også.

Ja, men med håndkraft kan man mærke, hvornår man når flydespændingen idet den så ikke længere bliver hårdere jo mere man drejer. Smil

Vil man ud og bruge penge på værktøj kan man jo lige så godt købe en momentnøgle og så være sikker. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: