09-10-2015, 00:29 (Dette opslag var sidst ændret: 09-10-2015, 00:29 af Jes P.)
(08-10-2015, 23:47)Jps Skrev: Det er ikke lavet til/for cykler (eller knallerter). Kantlinien er til for, at vise bilister at hertil og ikke længere, for så rammer du rabatten, hvor det kan gå galt (blød jord f.eks.). Det er ihvertfald sådan, jeg tolker linien.
Jeg mener jeg lærte til knallertbeviset, at vi skal køre bag den linie hvis muligt.
Det er jo også bedre, for så giver du mere plads til bilisterne, der er ingen grund til at være stædig og køre på vejen
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra Nuværende:
Saab 900
(09-10-2015, 00:29)Jes P Skrev: Jeg mener jeg lærte til knallertbeviset, at vi skal køre bag den linie hvis muligt.
Det er jo også bedre, for så giver du mere plads til bilisterne, der er ingen grund til at være stædig og køre på vejen
Er der plads, så bør en 30'ere holder sig til højre for linien. Men på den type på billedet, er der tydeligvis ikke plads nok, specielt her på den blæsende del af året, og så er det ok at holde sig tæt ved, men til venstre for linien.
(09-10-2015, 00:29)Jes P Skrev: Jeg mener jeg lærte til knallertbeviset, at vi skal køre bag den linie hvis muligt.
Det er jo også bedre, for så giver du mere plads til bilisterne, der er ingen grund til at være stædig og køre på vejen
Man skal holde sig så langt til højre som muligt, ja. Men det betyder i min verden ikke nødvendigvis, bag den linie . Så hvis det stod til bilisterne så skulle Sørensen sikkert også køre bag linien .
(09-10-2015, 07:57)Jps Skrev: Man skal holde sig så langt til højre som muligt, ja. Men det betyder i min verden ikke nødvendigvis, bag den linie . Så hvis det stod til bilisterne så skulle Sørensen sikkert også køre bag linien .
Du har helt ret, man skal holde så meget til højre som det er muligt og samtidigt sikkert.
For som andre også skriver så kan man komme ud for der måske er fint plads bag stregen i vindstille vejr men så snart der er vindstød eller der kommer en lastbil forbi en med 80 km/t så ender man ude i rabatten hvis man køre bag linjen.
I sådanne tilfælde er det lovligt og holde sig på venstre side af stregen så længe man holder sig tæt på den.
Det er faktisk også lovpligtigt at holde til højre på cykelstien selv om det ikke er ret mange der retter sig efter det.
Uf.
Synes den er svær!
Ja man skal holde til højre så vidt det er muligt men samtidig når man kører MC!! Har man ret til at køre midt i kørebanen.
Usikkerheden opstår når der køres på et køretøj der kun lige kan følge med. Hold til højre og du er sikker på at blikæskerne overser dig da de tror du er en ulovlig 45. Kør som du må og samme blikæsker bliver sure og evt overhaler hasarderet.
Selv har jeg en 150cc Lifan der på speedometeret kan køre 100km/t hvilket vel svaret til en 80-90km/t. Jeg er lodret ligeglad for har retten på min side så kører midt på "sporet". Dog flytter jeg mig gerne hvis der kommer en blærerøvsblikæske og absolut vil forbi. Dette sker ofte for fuldt optrukne linier!!! Hvor er fornuften lige i det?
Hvad er det jeg vil sige med dette? Johhh kør med forstanden i behold og efter forholdene og bevar dermed dit helbred. Du er klogere end de mennesker der tror at en blikæske giver dig ret til at te dig som du vil i trafikken.
Drive safe and be healthy.
(09-10-2015, 14:25)Russer60 Skrev: Uf.
Synes den er svær!
Ja man skal holde til højre så vidt det er muligt men samtidig når man kører MC!! har man ret til at køre midt i kørebanen.
Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. Alle køretøjer skal holde så langt mod højre som praktisk muligt.
Når det så er sagt, så vil jeg give dig ret og jeg kører da også ofte midt på vejbanen, somme tider længere mod midterlinien. Det øger ganske enkelt min sikkerhed da bagfra kommende ikke kan finde plads til at snige sig imellem mig og modkørende. Er der fornuftig plads til overhaling trækker jeg selvfølgelig ind til højre, bruger også enkelte gange højre blinklys. Har jeg en 'hale' af biler bagved, trækker jeg ind ved førstkommende p-mulighed og lader dem passere.
Nogle steder er der kun en smal hvid linie på vejen og så langt ude at det nærmest er umuligt at køre bag den, jeg gør også som Jps at jeg kører der hvor at der er plads til det.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Ja, der er ingen tvivl om, at kører man på meget befærdet og store landeveje, så skal ens eget køretøj, helst kunne holde de ægte 100 km/t. Men kører man på mindre befærdet veje, så er sådan en Honda Vision 110 som jeg har, så ganske god. Jeg oplever tit, at det er mig, som må gasse ned, for ikke at køre op i røven, på bilen foran Går det ligeud og ingen særlig modvind, så går min 108cc 8,4 hk, omkring 85-88 km/t..