Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
Halløj folkens
Jeg er igang med at lave en Kymco ZX Fever årgang 2007 (30'er) lovlig. Da jeg i sin tid købte den fik jeg at vide at kun glidebøsningen (ringen) var skiftet og jeg fik den originale med ved siden af. Med glat bøsning drøner den op på 50 på speedometret og topper lidt senere omkring de 60.
Nu har jeg sat den originale lovlige glidebøsning i variatoren og sat nye 7,5 grams ruller i (hvilket jeg har googlet mig frem til skulle være den originale str) og nu topper den ved 35 på speedometret, men den trækker de vildeste og helt sikkert, skadelige omdrejninger - dvs pæne omdrejninger op til de 30 men derfra og til 35 kmt helt overdrevent vilde omdrejninger.
Kan nogen udfra de vedhæftede billeder fortælle mig om det er en original cdi til en 30'er eller om den er ubegrænset ?
Skriften på cdi boksen er : "kcx-j100 D425 1007 12".
På forhånd tak
Svar: 144
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2015
Hvilken udstøning sidder der på, for der er begrænsing i den org
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(07-07-2015, 11:00)kalle2712 Skrev: Hvilken udstøning sidder der på, for der er begrænsing i den org
Såvidt vides den originale. Den ser umiddelbart uberørt ud, men kan godt lige pille den af og tjekke den igennem. Tak for den hurtige respons Kalle
Svar: 141
Tråde: 4
Tilmeldt: Feb 2015
Er drivremmen original, og ikke for slidt?
Oplevede det samme på min GTR, indtil jeg fik monteret en original rem, den for let op på 11 K+ og havde nær bukket viseren på omdrejningstælleren, nu kan den ikke komme over 9,5 k, med mindre det går ned ad bakke, og samtidigt steg topfarten med ca. 5 km/t.
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(07-07-2015, 12:52)TOCA Skrev: Er drivremmen original, og ikke for slidt?
Oplevede det samme på min GTR, indtil jeg fik monteret en original rem, den for let op på 11 K+ og havde nær bukket viseren på omdrejningstælleren, nu kan den ikke komme over 9,5 k, med mindre det går ned ad bakke, og samtidigt steg topfarten med ca. 5 km/t.
Ja drivremmen er original og som ny.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Som jeg kan se det, er dette den originale CDI til din model. Så udfra dit billede, ser det ikke ud til den du har i nu, er den originale
http://speedline.dk/da/scooter/cdi-origi...-kxcx-e01/
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 144
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2015
Jo min har os det gule tape på, men kan da lige tjekke nummer på min sender, det er ihvertfald den org der sidder på den, min er en 94"
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(07-07-2015, 14:44)kalle2712 Skrev: Jo min har os det gule tape på, men kan da lige tjekke nummer på min sender, det er ihvertfald den org der sidder på den, min er en 94"
Ja ok
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 144
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2015
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(07-07-2015, 14:05)K. Hansen Skrev: Som jeg kan se det, er dette den originale CDI til din model. Så udfra dit billede, ser det ikke ud til den du har i nu, er den originale
http://speedline.dk/da/scooter/cdi-origi...-kxcx-e01/
Kære Karen. Den du linker til er umiddelbart nøjagtigt magen til den der sidder i scooteren. Eneste forskel er at jeg har pillet gummiophænget af min, således at jeg kunne aflæse modelnumrene på boksen. Det jeg håber, er at en nuværende eller ex ejer af kymco kigger forbi tråden og siger "aha den kender jeg"
Min cdi virker umddelbart original i og med at den har den lyseblå ledning intakt (den der kan klippes og sættes til stel for at tune) men en original cdi burde begrænse omdrejninger, så scooteren ikke bevæger sig helt op i de skræmmende 11-12000 omdrejninger det lyder til.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(07-07-2015, 14:53)Flitz Skrev: Kære Karen. Den du linker til er umiddelbart nøjagtigt magen til den der sidder i scooteren. Eneste forskel er at jeg har pillet gummiophænget af min, således at jeg kunne aflæse modelnumrene på boksen. Det jeg håber, er at en nuværende eller ex ejer af kymco kigger forbi tråden og siger "aha den kender jeg"
Min cdi virker umddelbart original i og med at den har den lyseblå ledning intakt (den der kan klippes og sættes til stel for at tune) men en original cdi burde begrænse omdrejninger, så scooteren ikke bevæger sig helt op i de skræmmende 11-12000 omdrejninger det lyder til.
Ahh ja ok Det snød mig vist med det gummi Tja, så ved jeg skisme ikke hvad det kan være der gør den tager så mange omdrejninger Måske der er pillet en begrænsning i din udstødning?
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(07-07-2015, 17:28)K. Hansen Skrev: Ahh ja ok Det snød mig vist med det gummi Tja, så ved jeg skisme ikke hvad det kan være der gør den tager så mange omdrejninger Måske der er pillet en begrænsning i din udstødning?
Ja det er nærliggende at tro det må være dér katten ligger begravet, må i værkstedet og pille den af.
Jeg havde bare indtryk af at en lovlig cdi automatisk gjorde at den slet ikke kunne tage så mange omdrejninger, der er jeg måske forkert på den ?
|