Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco ZX omdrejninger
#1
Halløj folkens Grin

Jeg er igang med at lave en Kymco ZX Fever årgang 2007 (30'er) lovlig. Da jeg i sin tid købte den fik jeg at vide at kun glidebøsningen (ringen) var skiftet og jeg fik den originale med ved siden af. Med glat bøsning drøner den op på 50 på speedometret og topper lidt senere omkring de 60.

Nu har jeg sat den originale lovlige glidebøsning i variatoren og sat nye 7,5 grams ruller i (hvilket jeg har googlet mig frem til skulle være den originale str) og nu topper den ved 35 på speedometret, men den trækker de vildeste og helt sikkert, skadelige omdrejninger - dvs pæne omdrejninger op til de 30 men derfra og til 35 kmt helt overdrevent vilde omdrejninger.

Kan nogen udfra de vedhæftede billeder fortælle mig om det er en original cdi til en 30'er eller om den er ubegrænset ?
Skriften på cdi boksen er : "kcx-j100 D425 1007 12".

På forhånd tak Grin

   
   
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvilken udstøning sidder der på, for der er begrænsing i den org
Svar
#3
(07-07-2015, 11:00)kalle2712 Skrev: Hvilken udstøning sidder der på, for der er begrænsing i den org

Såvidt vides den originale. Den ser umiddelbart uberørt ud, men kan godt lige pille den af og tjekke den igennem. Tak for den hurtige respons Kalle Smil
Svar
#4
Er drivremmen original, og ikke for slidt?

Oplevede det samme på min GTR, indtil jeg fik monteret en original rem, den for let op på 11 K+ og havde nær bukket viseren på omdrejningstælleren, nu kan den ikke komme over 9,5 k, med mindre det går ned ad bakke, og samtidigt steg topfarten med ca. 5 km/t.
Svar
#5
(07-07-2015, 12:52)TOCA Skrev: Er drivremmen original, og ikke for slidt?

Oplevede det samme på min GTR, indtil jeg fik monteret en original rem, den for let op på 11 K+ og havde nær bukket viseren på omdrejningstælleren, nu kan den ikke komme over 9,5 k, med mindre det går ned ad bakke, og samtidigt steg topfarten med ca. 5 km/t.

Ja drivremmen er original og som ny.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Som jeg kan se det, er dette den originale CDI til din model. Så udfra dit billede, ser det ikke ud til den du har i nu, er den originale Smil


http://speedline.dk/da/scooter/cdi-origi...-kxcx-e01/
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Jo min har os det gule tape på, men kan da lige tjekke nummer på min sender, det er ihvertfald den org der sidder på den, min er en 94"
Svar
#8
(07-07-2015, 14:44)kalle2712 Skrev: Jo min har os det gule tape på, men kan da lige tjekke nummer på min sender, det er ihvertfald den org der sidder på den, min er en 94"

Ja ok Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Her er den, den skal vist bare hedde KCx-j100.

http://www.brommeronderdelenshop.nl/nl/p...rettyPhoto
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(07-07-2015, 14:05)K. Hansen Skrev: Som jeg kan se det, er dette den originale CDI til din model. Så udfra dit billede, ser det ikke ud til den du har i nu, er den originale Smil
http://speedline.dk/da/scooter/cdi-origi...-kxcx-e01/

Kære Karen. Den du linker til er umiddelbart nøjagtigt magen til den der sidder i scooteren. Eneste forskel er at jeg har pillet gummiophænget af min, således at jeg kunne aflæse modelnumrene på boksen. Det jeg håber, er at en nuværende eller ex ejer af kymco kigger forbi tråden og siger "aha den kender jeg" Smil

Min cdi virker umddelbart original i og med at den har den lyseblå ledning intakt (den der kan klippes og sættes til stel for at tune) men en original cdi burde begrænse omdrejninger, så scooteren ikke bevæger sig helt op i de skræmmende 11-12000 omdrejninger det lyder til.
Svar
#11
(07-07-2015, 14:53)Flitz Skrev: Kære Karen. Den du linker til er umiddelbart nøjagtigt magen til den der sidder i scooteren. Eneste forskel er at jeg har pillet gummiophænget af min, således at jeg kunne aflæse modelnumrene på boksen. Det jeg håber, er at en nuværende eller ex ejer af kymco kigger forbi tråden og siger "aha den kender jeg" Smil

Min cdi virker umddelbart original i og med at den har den lyseblå ledning intakt (den der kan klippes og sættes til stel for at tune) men en original cdi burde begrænse omdrejninger, så scooteren ikke bevæger sig helt op i de skræmmende 11-12000 omdrejninger det lyder til.

Ahh ja ok Grin Det snød mig vist med det gummi Blink med øjet Tja, så ved jeg skisme ikke hvad det kan være der gør den tager så mange omdrejninger Smil Måske der er pillet en begrænsning i din udstødning?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(07-07-2015, 17:28)K. Hansen Skrev: Ahh ja ok Grin Det snød mig vist med det gummi Blink med øjet Tja, så ved jeg skisme ikke hvad det kan være der gør den tager så mange omdrejninger Smil Måske der er pillet en begrænsning i din udstødning?

Ja det er nærliggende at tro det må være dér katten ligger begravet, må i værkstedet og pille den af.

Jeg havde bare indtryk af at en lovlig cdi automatisk gjorde at den slet ikke kunne tage så mange omdrejninger, der er jeg måske forkert på den ?
Svar


Forum spring: