Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baddi's erfaring med Kymco K-pipe (Tidl. titel: Prøvetur)
#13
(09-10-2014, 22:53)Baddi Skrev: Kymco K-pipe er en 125cc motorcykel og fås ikke mindre eller større. Smil

Jeg har læst lidt op på den og den er ganske rigtigt en lille model lavet til nybegynderen og med en meget lav vægt på 103 kg tørvægt, så den er nu bare en forvokset knallert, men den er alligevel vokset stor nok til at den kan ses som værende en motorcykel. Grøn grin

Jeg forstår dog godt at du tænker på en 50cc knallert, for billederne snyder godt nok, men sadlen når mig til omkring hofterne og styret mellem 0 og 30 centimeter højere oppe. Billederne snyder en del, for den har 17" fælge og er næsten 2 meter lang, hvilket er omtrent samme størrelse som Yamaha YBR, der dog har 18" dæk, vejer lidt mere og har 1,5 kW mere i motoren. Jeg sidder og har en lille smule svært ved at se, hvad det er der snyder så meget ved de billeder omkring størrelsen, men jeg kan ikke lige sætte ord på det. Grøn grin

Sorry, det var bare fordi at når man søger på Kymco K-Pipe på Youtube så kommer der også nogle 50 cc hits frem, så derfor troede jeg at den også kunne fås som 50 cc. Det var jo oplagt hvis Kymco valgte at sætte en lille 50cc motor på den og bruge den som 30/45 også. Kymco ville da sikkert få et mersalg hvis den ikke kun var 125 cc.

Bare et spørgsmål: Kunne det tænkes at du måske blev træt af den lille motor og den (halv)lave hastighed når den første ejerglæde havde lagt sig? Jeg har kørt lidt af hvert, 50cc, 125cc, 250cc, 600cc og jeg ved bare med mig selv, at enten skal det være en 30'er knallert ellers skal den kunne flytte sig lidt i trafikken og dermed nok mindst være en 250cc.

Kunne du måske finde en brugt mærkevarekværn i dit prisleje, så tror jeg at langtidsglæden vil være lidt større og du vil kunne køre noget mere afslappet på den fremfor at pine alle 8 HK ud af en 125'er for at følge med trafikken. Du snakker nemlig allerede om at tune den. Men det er kun et tip, som du måske bør overveje fra én der har været der Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(10-10-2014, 01:21)BaotianDriver Skrev: Sorry, det var bare fordi at når man søger på Kymco K-Pipe på Youtube så kommer der også nogle 50 cc hits frem, så derfor troede jeg at den også kunne fås som 50 cc. Det var jo oplagt hvis Kymco valgte at sætte en lille 50cc motor på den og bruge den som 30/45 også. Kymco ville da sikkert få et mersalg hvis den ikke kun var 125 cc.

Bare et spørgsmål: Kunne det tænkes at du måske blev træt af den lille motor og den (halv)lave hastighed når den første ejerglæde havde lagt sig? Jeg har kørt lidt af hvert, 50cc, 125cc, 250cc, 600cc og jeg ved bare med mig selv, at enten skal det være en 30'er knallert ellers skal den kunne flytte sig lidt i trafikken og dermed nok mindst være en 250cc.

Kunne du måske finde en brugt mærkevarekværn i dit prisleje, så tror jeg at langtidsglæden vil være lidt større og du vil kunne køre noget mere afslappet på den fremfor at pine alle 8 HK ud af en 125'er for at følge med trafikken. Du snakker nemlig allerede om at tune den. Men det er kun et tip, som du måske bør overveje fra én der har været der Smil

Mærkeligt med de 50cc hits på K-pipe, så er det da mærkeligt, for Kymco.com viser kun 125cc og skriver, hvordan den er lavet specielt til den nybegyndende motorcyklist. Smil

250cc ville også være det mindste jeg ville gå efter til en motorcykel, hvis ikke det var fordi kortet ikke går til mere, for da jeg kørte på en GS500 der passer til mellemkortet var den rigtig rar at køre på. Det kørekort jeg har hedder A1 og har de begrænsninger at jeg kun må køre på en 125cc med maksimum 15 hestekræfter. Smil

Fordi denne kategori af kørekort er så ny har der aldrig været den store interesse i 125cc'ere før, hvilket gør at brugtmarkedet er stort set ikke-eksisterende. Før de lavede om på kortet kunne man købe Honda CBR 125R til 6-9.000, mens en maskine i samme stand i dag koster 19-25.000 og ikke er på markedet i mere end en uge før den er solgt. Jeg har dog fundet en Kymco K-Pipe til 9.900 med kun 1300 km på klokken, så det er jo hamrende billigt i forhold til alt andet jeg har set på brugtmarkedet siden jeg fik kørekort. Grin
Med hensyn til at hive nogle flere kræfter ud af den, så bliver det i første omgang kun god olie, miles benzin, iridium tændrør, en gennemgang af luftfilteret samt at købe et dysesæt og finde den helt rigtige dyse, så det er ikke hvad jeg vil kalde at pine motoren. Smil

Angående mærkevare, så anser jeg Kymco for værende et rigtig fint mærke, selvom det ikke er sådan rigtig mærkevare-motorcykel. Grin
Jeg har udsat min Kymco Agility for lidt af hvert med omdrejninger op til 12.500 og temperaturer på ventildækslet på næsten 100 grader og den kører stadig fint efter de her 16.000 km. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#15
Jeg tager mine ord i mig igen. Ved nærmere undersøgelse findes der steder som phillipinerne en 50cc version af k-pipen. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#16
Baddi, Ang. mere kraft til din K-Pipe så kig her : http://gy6-motor.de/ Kymco'ens motor må være af typen 152 eller 153QMI.

Held & lykke med den lille ny. Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#17
(09-10-2014, 22:53)Baddi Skrev: Kymco K-pipe er en 125cc motorcykel og fås ikke mindre eller større. Smil
...
Jeg sidder og har en lille smule svært ved at se, hvad det er der snyder så meget ved de billeder omkring størrelsen, men jeg kan ikke lige sætte ord på det. Grøn grin
Størrelsen snyder muligvis på grund af fraværet af plastic. Store frontskjolde og svungne plasticbagender - fylder, vejer og går i stykker. Mit indtryk af K-pipen var 'all-metal'. Ikke helt sandt, men næsten.

Hvad motoren helt præcist hedder aner jeg ikke, men det er den klassiske model, som deler bolthuller med Hondas ANF125, Dax-palles Jincheng-dax-kopier, diverse små ATV'er og altmuligt andet. Formfaktoren har været i produktion siden sidst i halvtredserne - læs lige her. Tuning af en K-pipe burde være 'for børn'.
Uden volumenforøgelse vil en portet (polerede kanaler) K-pipe med høje knaster, injection og hvad man ellers kan finde på, være lige til at gå til. Den kørekort-relaterede begrænsning siger max 15 hk, ikkesandt?

K-pipen har ab fabrik 9-10 heste?
Find fem heste - dit kørekort kan godt holde til det Smil
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(10-10-2014, 15:25)stormbringer Skrev: K-pipen har ab fabrik 9-10 heste?
Find fem heste - dit kørekort kan godt holde til det Smil

Det kan han så ikke!!. Du glemmer der er noget der hedder max 20% forøgelse, såååå Ked af det
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#19
(10-10-2014, 13:08)Katana Skrev: Baddi, Ang. mere kraft til din K-Pipe så kig her : http://gy6-motor.de/ Kymco'ens motor må være af typen 152 eller 153QMI.

Held & lykke med den lille ny. Grøn grin

QMI og QMJ er varianter af GY6 motoren, og det er dette dog ikke. Grøn grin

Jeg endte så med at købe den og har hentet den i dag. Grøn grin
Rigtig fin maskine, men de gear der forvirrer mig stadig lidt, dog mindre, nu hvor jeg har kørt ud til min mor og ud til kammeraterne og vise den lidt frem. Smil

Der er nogle detaljer jeg har lagt mærke til nu, som jeg ikke oplevede eller lagde mærke til på prøveturen. Smil

For det første er tændrøret det samme som jeg bruger til agilityen: CR7HSA/CR7HIX så jeg skal ikke have nær så mange i reserve. Det næste er at de har puttet en sikkerhedsbolt, som knækker og efterlader et konisk bolthoved på studsen, hvor den holdes fast på motoren. Jeg ved ikke, om det er fordi de ikke vil have folk til at pille ved motoren eller om de gemmer noget imellem studsen og topstykket, men det giver mig lyst til at pille ved den. Griner

Nå, derudover bliver rummet under sadlen brugt til batteri og CDI og for at få sadlen af skal man fjerne et lille stykke plastik på undersiden (2 sekunder) og så fjerne en bolt for at få sadlen af og komme til det her. Derfor har jeg investeret i en stor og lang ABUS kædelås som jeg kan have på ligesom damerne har skuldertasker. Så kan jeg også låse den fast til en lygtepæl og her er det stål der holder passagerfodstøtten rigtig godt, da det er noget af det der stikker længst ud til siderne og ikke er så satans langt nede som hvis man skulle have kæden gennem fælgen. Grøn grin

Støddæmpningen er behagelig. Forstøddæmperne er rare og har større vandring end på min scooter, hvilket sådan set er det jeg har at sammenligne med. Bagstøddæmperen er en monoshock, men kan ikke justeres. Jeg har kørt over bump og igennem noget skov og ude over nogle bakker og støddæmpningen gjorde det hele behageligt, selv ved 55 over et 45-bump. Smil

Angående lyset er der både gode og dårlige ting. Lad os tage de gode først. Lyset er på jævnstrøm, så det er er tændt når man drejer nøglen uden at motoren behøver at være startet, men man kan selvfølgelig slukke for det, hvis man vil være sød mod batteriet. Lyset er bagpå en stribe LED pærer og foran er det så vidt jeg kan se en H7 pære til nærlys og en H4 til langt lys. Ved H4'eren lyser begge glædetråde op og så vidt jeg kan læse mig frem til er begge pærer 35W. Grøn grin

Det dårlige ved lyset er dog at lygten er formet sådan at der kommer noget lys opad og blænder når man bruger langt lys, så selvom det rækker længere ser man egentlig mindre. Jeg ved ikke lige om det er fordi jeg er højere end de asiatere de har brugt til at prøve den da de designede den, men jeg tror det kan fiskes meget nemt ved at male oversiden af lygteglasset sort, uden at det dækker for noget af det der peger fremad. Grøn grin

   
Kort lys

   
Langt lys

Angående kundeservice hos MP Motorcykler, så var det meget fint. Da jeg ringede ved 10-tiden og sagde at jeg ville købe den gav de den service så den var klar til jeg kom ved 4-tiden, hvor jeg fik papirer, han hjalp mig med at få forsikring (2100 årligt uden vinter) og så at få plader på, så jeg kunne køre derfra på den med det samme da vi var færdige.
Mens mekanikerne satte pladen på var jeg nede i deres butik og kigge på kæder, hvor jeg fik 15% rabat på kædelåsen. Grøn grin
Da jeg kom ud til motorcyklen stod der en mekaniker klar til at svare på spørgsmål og vise mig hvad der måtte være, men han kunne desværre ikke lige i hovedet, hvad motortypen hed og han havde ikke været med til et 6000 km tjek på en K-pipe endnu, så han vidste ikke, om det var med shimskiver eller justérskrue. Hvis det først er ved 6000 km de tjekker ventilerne vil jeg dog gætte på at det er shimskiver. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#20
Tillykke med den nye knallert Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#21
(10-10-2014, 21:19)Jps Skrev: Tillykke med den nye knallert Blink med øjet

Jamen tak tak Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(10-10-2014, 21:31)Baddi Skrev: Jamen tak tak Blink med øjet

Måske et lidt forkert navn til en MC. Men den er jo "lille" Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#23
Baddi, Jeg fandt denne pdf parts catalog til Kymco K-Pipe med reservedelsnumre og en omfattende samling af tekniske tegninger af hver del af K-Pipe'en.

http://www.masco.fi/images/K-PIPE%20125%20KB25AA.pdf
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#24
Den har ikke shimskiver til ventilene.
Svar


Forum spring: