Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
Sad lige og kiggede udstødningere og faldt over den her:
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...9&mId=1972
Men den er kun lovlig på MC/ATV/Bane, men den passer på 4 taktere.
Syntes bare den er for fed kunne da se blæret ud men man er 100% sikker på og blive stoppet første gang politiet så den.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
Den giver nok intet medmindre du har en 200cc 4takter
Men lyden er sikkert dejlig fesen på sådan en 50cc 4takts maskine
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(19-01-2014, 11:42)Jes P Skrev: Den giver nok intet medmindre du har en 200cc 4takter
Men lyden er sikkert dejlig fesen på sådan en 50cc 4takts maskine
Der står den har en effekt på en tunede 4 takter så det passer jo nok men kræver jo nok at den køre med minimum 70 ccm.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(19-01-2014, 11:50)Quiks Skrev: Der står den har en effekt på en tunede 4 takter så det passer jo nok men kræver jo nok at den køre med minimum 70 ccm.
Du skal ikke tro på alt, hvad der skrives på netsider . Flere herinde, har skrevet at tunudstødninger ingen effekt har på en 4takts 50cc knallert (jeg har ingen erfaring med dem), så må der jo være noget om det. Desuden ville den i linket, hurtigt vække Politiets interesse.
Ivecar plus 2023.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Han skriver osse på 70ccm
Jeg syntes dog den er grim, så hellere en Leo eller en Deeptone
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(19-01-2014, 13:00)MSJ1982 Skrev: Han skriver osse på 70ccm
Jeg syntes dog den er grim, så hellere en Leo eller en Deeptone
50cc-70cc lige fedt .
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(19-01-2014, 11:23)Quiks Skrev: Sad lige og kiggede udstødningere og faldt over den her:
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...9&mId=1972
Men den er kun lovlig på MC/ATV/Bane, men den passer på 4 taktere.
Syntes bare den er for fed kunne da se blæret ud men man er 100% sikker på og blive stoppet første gang politiet så den.
Den ser fed ud, ja, men jeg tvivler på at den vil gøre noget godt for luftstrømmen. Hvis man havde brug for et større afgangsrør havde man jo blot lavet den sådan fra starten. Derudover tror jeg det forstyrrer luften rimelig meget at der kommer en åbning til et andet rør med samme diameter 90 grader i forhold til røret.
Smart ser det nok ud, men jeg er helt sikker på at der vil være mere at føle i en udstødning der ikke som den har to lydpotter.
Det er korrekt, hvad nogle siger, at man stort set ikke kan mærke noget når man skifter udstødningsrør på en fir-takter. Der er nok en vinding, som man kan måle med stopur, men det kan ikke mærkes under kørsel.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(19-01-2014, 12:28)Jps Skrev: Du skal ikke tro på alt, hvad der skrives på netsider . Flere herinde, har skrevet at tunudstødninger ingen effekt har på en 4takts 50cc knallert (jeg har ingen erfaring med dem), så må der jo være noget om det. Desuden ville den i linket, hurtigt vække Politiets interesse.
Ja det skrev jeg også i første indlæg det med politiet, men jeg har selv kørt med div tun udstødninger på min maxi 2 så jeg ved godt selv om de har en effekt eller ikke, og jeg tror på at den ville gi en fed lyd og måske en 5-10 km/t hvis maskinen den bliver monteret på er ulovlig nok til den at den kan udnytte den.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 82
Tråde: 1
Tilmeldt: Jan 2014
(20-01-2014, 00:38)Quiks Skrev: Ja det skrev jeg også i første indlæg det med politiet, men jeg har selv kørt med div tun udstødninger på min maxi 2 så jeg ved godt selv om de har en effekt eller ikke, og jeg tror på at den ville gi en fed lyd og måske en 5-10 km/t hvis maskinen den bliver monteret på er ulovlig nok til den at den kan udnytte den.
En to-takter lever bogstavelig talt af dens udstødning. Uforbrændt benzin føres tilbage til forbrændingskammeret lige inden stemlet lukker for udstødningskanalen. Længde, diameter, vinkler etc. afstemmes til cylinder, effektområde osv. Så den har en stor betydning på en to-takter. En firetakter skal bare af med luften, for at gøre det meget simpelt
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(20-01-2014, 01:45)12V Skrev: En to-takter lever bogstavelig talt af dens udstødning. Uforbrændt benzin føres tilbage til forbrændingskammeret lige inden stemlet lukker for udstødningskanalen. Længde, diameter, vinkler etc. afstemmes til cylinder, effektområde osv. Så den har en stor betydning på en to-takter. En firetakter skal bare af med luften, for at gøre det meget simpelt
En fir-takter udnytter også at luften har en hastighed og trykbølger til at lave et undertryk inde i røret så mere benzin suges ud, så det at have et rør af den rigtige størrelse er bedre end intet rør.
Man kan så lave en "rigtig" tun-udstødning til en fir-takter, således at den også kommer tilbage og suger lige inden ventilen lukker. Det er faktisk nemmere at lave en tun-udstødning til en fir-takter end en to-takter idet man blot skal kende gassens temperatur, tryk og det ønskede omdrejningstal. Desværre virker det ikke særlig godt, hvis man har lyddæmper på, da luften bremses for meget.
Det er også derfor man ser "drag-racing" biler, hvor udstødningsrørene blot er rør i en bestemt diameter og længde der stikker op i luften og der kommer flammer og alt muligt op af.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
Var nu også mest fordi den var speciel jeg lagde den op på siden.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(20-01-2014, 23:53)Quiks Skrev: Var nu også mest fordi den var speciel jeg lagde den op på siden.
Ja, det må man sige den er.
Sådan en som denne ville nok også tiltrække nogen opmærksomhed, hvis man da havde en maskine, hvor den passede på.
Selvom det er bedre med ét rør per cylinder, så ville jeg alligevel godt se den person der turde køre gennem en større dansk by med sådan en udstødning på.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|