Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køb af brugt knallert
#1
Hey alle på BS.

Jeg skal nu ud og prøve en brugt knallert. Det er en aprilia sx 50.

Det jeg godt kunne tænke mig af hjælp fra jer er at, hvad jeg skal kigge efter/lytte efter? OG om der er noget specielt, som jeg skal være opmærksom på?

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Og den kører 70-80 km/t. Det er udstødningen, cylinder og begrænsninger som er tun.
Han har forrøret og potten. Har ikke forstand på knallerter overhoved, så ved at sætte de 2 ting på, hvad ville den så kører? Smil
Svar
#3
SX50, Det er jo en gearknallert, du skal være meget obs på lejerne i baghjulet, de går ofte til, især hvis det ikke har været justeret ordenligt ind.

Samt der skal selvfølgelig også tjekkes om motoren kører godt, uden mislyde, og trækker som den skal, og om alt el virker, ledningsnettet på de gearmaskiner er ikke kendt for at være det bedste.

Ellers er der alt det normale, bremser, dæk, generel stand, alder, og om den er stjålet.

Hvis cylinderen er skiftet til en tun cylinder vil den stadigt køre for stærkt med standard udstødningen, hvor stærkt præcist er svært at sige.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
(08-12-2013, 17:51)DarkSide Skrev: SX50, Det er jo en gearknallert, du skal være meget obs på lejerne i baghjulet, de går ofte til, især hvis det ikke har været justeret ordenligt ind.

Samt der skal selvfølgelig også tjekkes om motoren kører godt, uden mislyde, og trækker som den skal, og om alt el virker, ledningsnettet på de gearmaskiner er ikke kendt for at være det bedste.

Ellers er der alt det normale, bremser, dæk, generel stand, alder, og om den er stjålet.

Hvis cylinderen er skiftet til en tun cylinder vil den stadigt køre for stærkt med standard udstødningen, hvor stærkt præcist er svært at sige.

Tak for det. Udstødningen og cylinder er tun og så er begrænsningerne fjernet, og det gør den kører mellem 70-80 km/t. Han har som sagt forrøret og potten, så hvad der ville ske med hastigheden hvis de 2 ting blev sat på? Smil
Svar
#5
Går de let i stykker, og er de dyre i reparation generelt? Har intet forstand på knallerter og scootere Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(08-12-2013, 22:31)Champen Skrev: Går de let i stykker, og er de dyre i reparation generelt? Har intet forstand på knallerter og scootere Ked af det

Lejerne i baghjulet har det med at gå til hvis det ikke er justeret 100% op, el nettet er noget skidt, men motoren er ikke så ringe, det gælder så også stellet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(08-12-2013, 22:41)DarkSide Skrev: Lejerne i baghjulet har det med at gå til hvis det ikke er justeret 100% op, el nettet er noget skidt, men motoren er ikke så ringe, det gælder så også stellet.

Det gælder sig også for lejet ved fortand hjulets aksel hvis kæden har været spændt for hårdt op.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#8
(09-12-2013, 00:23)Modvind Skrev: Det gælder sig også for lejet ved fortand hjulets aksel hvis kæden har været spændt for hårdt op.

Det har jeg så aldrig oplevet på dem, men det giver mening at det også går til, dog er det største problem at folk ikke er gode nok til at få det justeret lige op.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(09-12-2013, 00:33)DarkSide Skrev: Det har jeg så aldrig oplevet på dem, men det giver mening at det også går til, dog er det største problem at folk ikke er gode nok til at få det justeret lige op.

Oplever det ofte på alle former motoriserede 2 hjulede selv dem uden gear Fortvivlet Men jo flere hk og nemmere har maskinen også ved at splitte ad.

Men ja folk er general ikk for gode til hverken at justere lige eller med nok slup på kæden.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg forstår det sådan at du vil køre lovlig?
Hvis det er tilfældet så find en anden SX. Lyder negativt men sådan er det ikke ment men inden du får en anden cylinder på, sat diverse begrænsninger i (Aner ikke hvad der sidder på sådan en) og fået den dyset korrekt ind så har du ofret mere end du måske kan købe en std model til.

Derbi motoren? kører ski**godt ulovlig men er noget skidt at køre med lovlig efter min mening.
Ved ikke om der er 4 eller 6 gear i den maskine du har kik på.

Er det forresten en 30`eller 45`?
Der er også kædekittet som blandt andet Dark er inde på. Godt råd, skift det hvis du køber, det er sandsynligvis slidt op eller er møget ind i l**t.
Kik på tænderne på bagtandhjulet, hvis det er slidt, nemt at se, så SKAL hele sættet skiftes.
Også hvis du kan trække kæden ud fra tandhjulet midt på tandhjulet i bag, det må ikke kunne trækkes ret langt ud fra kæden.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
De gar knallerter jeg har prøvet, deriblandt SX'ere har kørt elendigt lovligt, og skide godt tunet, eller bare afdroslet.

Det samme gælder i øvrigt for en helt ny 4 takts kineser knallert, som er noget af det sjoveste jeg har kørt på, når bare den er ulovlig.
Svar
#12
Det en en 30'er.

Jeg vil ikke gøre det helt lovlig, men ned omkring 50-65 km/t cirka. Den er fra 2007 og har kørt 3000 km.
Jeg kan få den en del billigere end andre jeg har haft set på, og alt virker på den, bare ikke speedometeret.
Den har 6 gear.

Jeg skal ud og prøve den her på fredag, kunne være fedt hvis i kunne lave en tjekliste, som jeg skal kigge efter og lytte efter på maskinen Smil
Svar


Forum spring: