Søg Garagen Hej Gæst! Register

Utæt ved fortandhjulet Aprilia RS 50
#1
Hej med jer.
Efter jeg har været ude og køre en tur på Apriliaen her til aften, opdagede jeg, at det dryppede ret kraftigt med olie under den, jeg kiggede efter med en lommelygte, og så at det dryppede ved fortandhjulet.
Er det så en simmerring der er gået til, eller er det en pakdåse, er lidt i tvivl? Og ved i, om det er noget jeg kan skifte, uden hele motoren skal skilles af, håber da det kan klares, ved at tage fortandhjulet af.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har fundet noget der hedder Engine stop leak, der skal puttes i gearkassen, og så skulle det tætne de pakninger der er utætte. Er der nogen af jer der kender det? Om det er godt, eller om det bare er spild af penge. Fandt lige ud af den dryppede olie, fra en sted mere end ved fortandhjulet., det er sgu træls.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#3
(05-09-2013, 10:35)larsskive Skrev: Jeg har fundet noget der hedder Engine stop leak, der skal puttes i gearkassen, og så skulle det tætne de pakninger der er utætte. Er der nogen af jer der kender det? Om det er godt, eller om det bare er spild af penge. Fandt lige ud af den dryppede olie, fra en sted mere end ved fortandhjulet., det er sgu træls.

Ville jo nok få lavet begge problemer ordenligt første gang, istedet for lappe løsninger og hælde underlige væsker i min motor.
Svar
#4
(05-09-2013, 10:51)Quiks Skrev: Ville jo nok få lavet begge problemer ordenligt første gang, istedet for lappe løsninger og hælde underlige væsker i min motor.

Ja du har da ret, men håbede bare det måske kunne virke, for hvis den skal på værksted, koster det let over de 2000 kr for at få det lavet, men så man jeg jo spare op.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#5
Har aldrig prøvet det, men jeg tror at det gør mere skade end det gavner.
Det er vel ligesom dækskum eller leak stop til kølesystemet, noget rigtig pis der funker midlertidigt.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(05-09-2013, 14:20)Jacob k Skrev: Har aldrig prøvet det, men jeg tror at det gør mere skade end det gavner.
Det er vel ligesom dækskum eller leak stop til kølesystemet, noget rigtig pis der funker midlertidigt.

Ja jeg ville ihvertfald ikke hælde klister i min motor ender jo med den skal hovderenoveres næste gang der går noget i stykker fordi hele motoren er klistret ind i lortet.
Har du undersøgt om der skulle være nogen der måske kunne hjælpe dig med og skifte det der er i stykker så du slipper for værksted´s timer til 350-450 kr i timen.
Ved at min kammerart fik sin gamle Honda (4 takter) lavet af en der ikke laver andet end og reparere knallerter og Scootere billigt så mon ikke der findes en i dit område også.
Svar
#7
(29-08-2013, 02:30)larsskive Skrev: Hej med jer.
Efter jeg har været ude og køre en tur på Apriliaen her til aften, opdagede jeg, at det dryppede ret kraftigt med olie under den, jeg kiggede efter med en lommelygte, og så at det dryppede ved fortandhjulet.
Er det så en simmerring der er gået til, eller er det en pakdåse, er lidt i tvivl? Og ved i, om det er noget jeg kan skifte, uden hele motoren skal skilles af, håber da det kan klares, ved at tage fortandhjulet af.
Simmerringen kan skiftes uden problemer ude fra. Dog kræver det lidt snille Blink med øjet

Tror det koster lidt mere end 2k ved et værksted at renovere sådan en satan Smil

Det der flydene lappe stas er nok en rimlig dum ide.. Med mindre du skal til at ofre på en masse nye stumper..
Svar
#8
(06-09-2013, 09:47)sukedk2001 Skrev: Simmerringen kan skiftes uden problemer ude fra. Dog kræver det lidt snille Blink med øjet

Tror det koster lidt mere end 2k ved et værksted at renovere sådan en satan Smil

Det der flydene lappe stas er nok en rimlig dum ide.. Med mindre du skal til at ofre på en masse nye stumper..

Nu er jeg ikke så god til at gå motore igennem, så meget snilde har jeg ikke, men det skal man da have, når man køber gamle RS,er Smil Der er altid et eller andet med dem. Men så springer jeg det flydende stads over, og spare op og får lidt hjælp til det.
Hvordan går det med din RS?
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#9
(06-09-2013, 08:26)Quiks Skrev: Ja jeg ville ihvertfald ikke hælde klister i min motor ender jo med den skal hovderenoveres næste gang der går noget i stykker fordi hele motoren er klistret ind i lortet.
Har du undersøgt om der skulle være nogen der måske kunne hjælpe dig med og skifte det der er i stykker så du slipper for værksted´s timer til 350-450 kr i timen.
Ved at min kammerart fik sin gamle Honda (4 takter) lavet af en der ikke laver andet end og reparere knallerter og Scootere billigt så mon ikke der findes en i dit område også.

Hej.
Ja der er da nogle private i området, jeg nok kan få hjælp fra, mod en rimelig timeløn.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(06-09-2013, 12:51)larsskive Skrev: Hej.
Ja der er da nogle private i området, jeg nok kan få hjælp fra, mod en rimelig timeløn.

Det gør det da lidt billigere og få den lavet.
Svar
#11
(06-09-2013, 12:50)larsskive Skrev: Nu er jeg ikke så god til at gå motore igennem, så meget snilde har jeg ikke, men det skal man da have, når man køber gamle RS,er Smil Der er altid et eller andet med dem. Men så springer jeg det flydende stads over, og spare op og får lidt hjælp til det.
Hvordan går det med din RS?

Den kører som en drøm Render speedo`et ud. Dog kan den ikke trække 6gearet. Bare jeg slipper gassen og den falder 1000-2000 omdreninger så kan den ikke trække sig op og jeg må nedgeare (sikkert pga for stort baghjul).
Svar
#12
(06-09-2013, 15:45)sukedk2001 Skrev: Den kører som en drøm Render speedo`et ud. Dog kan den ikke trække 6gearet. Bare jeg slipper gassen og den falder 1000-2000 omdreninger så kan den ikke trække sig op og jeg må nedgeare (sikkert pga for stort baghjul).

Ja så er der da tryk på din maskine Blink med øjet Har du fået samlet den helt nu?
Vil lige høre til hvor varm bliver din køler på Apriliaen? Min ryger op på de 95 grader ret tit, ved du hvad det kan være der gør at den bliver ret varm?
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar


Forum spring: