Svar: 470
Tråde: 18
Tilmeldt: Apr 2013
04-06-2013, 21:50
(Dette opslag var sidst ændret: 05-06-2013, 10:54 af Yoda.)
Jeg skal lige høre, om det jeg har gået og tænkt på de sidste par dage er helt hen i hegnet. Hvis man nu gerne vil prøve på at holde sin maskine lovlig, men godt kunne bruge en masse optræk, kan man så ikke sætte en tun cylinder på, og lade skiven sidde i. Eller skal tun cylinderen bruge høje omdr for at yde sit maksimale?.
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
04-06-2013, 22:14
(Dette opslag var sidst ændret: 04-06-2013, 22:15 af Scooterballe.)
(04-06-2013, 21:50)Yoda Skrev: Jeg skal lige høre, om det jeg har gået og tænkt på de sidste par dage er helt hen i hegnet. Hvis man nu gerne vil prøve på at holde sin maskine lovlig, men godt kunne bruge en masse optræk, kan man så ikke sætte en tun cylinder på, og lade skiven sidde i. Eller skal tun cylinderen bruge høje omdr for at yde sit maksimale?.
En tun-cylinder til en 4-takter er vel på over 50ccm og dermed ulovlig. Prøv nu lige scooterens optræk før du foretager dig drastiske ting. Dens optræk fejler bestemt ikke noget, og da slet ikke med den variator jeg har foreslået. (ja det er så også ulovligt)
Venligst Erik.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
En tun cylinder til 4takt behøver ikke høye omdreininger for at yte godt. Den vil yte bedre enn orginal cylinderen på alle
turtall.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(04-06-2013, 21:50)Yoda Skrev: Jeg skal lige høre, om det jeg har gået og tænkt på de sidste par dage er helt hen i hegnet. {...}
Ja. Lige det der, er ihvertfald.
Svar: 470
Tråde: 18
Tilmeldt: Apr 2013
(04-06-2013, 22:25)barden Skrev: Ja. Lige det der, er ihvertfald.
Jamen hvis det eneste man er ude efter er optræk, og ikke hastighed så er det vel ikke helt ude i hegnet, man kan jo ikke blive taget for fart når den kun kan køre 45km/t og hvis de smider den på rullefelt og den ikke overskrider 45 km/t så burde der ikke være noget at komme efter selv om det er tuncyllinder?.
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar: 470
Tråde: 18
Tilmeldt: Apr 2013
(04-06-2013, 22:14)Scooterballe Skrev: En tun-cylinder til en 4-takter er vel på over 50ccm og dermed ulovlig. Prøv nu lige scooterens optræk før du foretager dig drastiske ting. Dens optræk fejler bestemt ikke noget, og da slet ikke med den variator jeg har foreslået. (ja det er så også ulovligt)
Venligst Erik.
Jeg ved godt hva du mener Erik, det er fordi jeg kommer fra en glad og livlig 2 takter og der er en stor forskel på de to maskiner, og en tun cylinder skal heller ikke på nu, jeg er bare ved at forhøre mig om det er muligt.
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(04-06-2013, 22:33)Yoda Skrev: Jamen hvis det eneste man er ude efter er optræk, og ikke hastighed så er det vel ikke helt ude i hegnet, man kan jo ikke blive taget for fart når den kun kan køre 45km/t og hvis de smider den på rullefelt og den ikke overskrider 45 km/t så burde der ikke være noget at komme efter selv om det er tuncyllinder?.
Jeg tror altså, motoren tager skade af en tun cylinder og så beholde skiven i.
Svar: 470
Tråde: 18
Tilmeldt: Apr 2013
(04-06-2013, 22:48)barden Skrev: Jeg tror altså, motoren tager skade af en tun cylinder og så beholde skiven i.
Jamen det må vel blive de samme omdr man kører med, som på standard cylinder så burde det ikke være det samme, bortset fra mere moment?
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(04-06-2013, 22:59)Yoda Skrev: Jamen det må vel blive de samme omdr man kører med, som på standard cylinder så burde det ikke være det samme, bortset fra mere moment?
Jeg ved det faktisk ikke. Prøv det af.
Svar: 470
Tråde: 18
Tilmeldt: Apr 2013
(04-06-2013, 23:06)barden Skrev: Jeg ved det faktisk ikke. Prøv det af.
Bare ok, det var fordi du skrev at jeg nok ville ødelægge motoren, så troede jeg du kunne begrunde hvorfor.
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(04-06-2013, 22:42)Yoda Skrev: Jeg ved godt hva du mener Erik, det er fordi jeg kommer fra en glad og livlig 2 takter og der er en stor forskel på de to maskiner, og en tun cylinder skal heller ikke på nu, jeg er bare ved at forhøre mig om det er muligt.
Som hovedregel skal der en større cylinder på en 4-takter for at give flere kræfter, har jeg læst mig til. Og det er vel også det rune75 skriver. Egentlig har jeg ikke en døjt forstand på det, men jeg er tilbøjelig til at give barden ret. Du vil ihvertfald belaste motoren mere, og hvis den ikke får en passende gearing vil den være uharmonisk. Slap nu bare af og prøv din scooter af, så finder du ud af hvad du behøver. Forstår godt at du er spændt og glæder dig
Venligst Erik.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Er en Neos ikke begrænset med en Pickup ved koblingen?
Jeg køre med en 63ccm og har lavet en knap så jeg kan tænde/slukke for begrænsningen.
Så kan du køre med tun, har dog ikke prøvet med mit 72ccm, men tror den drukner.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
|