Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner - kan ikke starte
#13
(04-06-2013, 09:34)Andrew20 Skrev: Synes det virker mærkeligt. Hvis det er en varmesætning, har stemplet vel sat sig fast i cylinderen, så forstår jeg ikke hvordan jeg så kan fint kan trække motoren rundt med kick starteren.

Ikke nødvendigvis. Kan osse bare give nul kompression, så du fx ikke mærker modstand når du træder på kickstarteren.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
synes den virker helt normalt i hårdhed.. det virker i hvert fald som om den laver fint kompration..
Svar
#15
Hvis der er sket noget med cylinder , stempel og krumtap, og det skal laves på et værksted så kan du godt regne med at det bliver dyrt, det jeg har set her inde når folk har fået tilbud på sådan en omgang, så ligger det fra 5000kr og op af .Smil
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar
#16
(04-06-2013, 10:50)Yoda Skrev: Hvis der er sket noget med cylinder , stempel og krumtap, og det skal laves på et værksted så kan du godt regne med at det bliver dyrt, det jeg har set her inde når folk har fået tilbud på sådan en omgang, så ligger det fra 5000kr og op af .Smil

Det lyder godt nok af meget synes jeg! når man kan købe cylinder og stempel org. til under 1000 kr. og en krumtap til 4-600 kr..
Svar
#17
(04-06-2013, 10:56)Andrew20 Skrev: Det lyder godt nok af meget synes jeg! når man kan købe cylinder og stempel org. til under 1000 kr. og en krumtap til 4-600 kr..

Ja men du skal tænke på at motor skal rykkes af og splittes af, og time lønnen ligger vel på 450-500kr +moms så begynder det hurtigt at rende stærkt desværre.
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Ja okay Ked af det

Hvad med topstykket, ville det også skulle skiftes? og hvordan ville jeg selv kunne se om krumtap og cylinder skulle skiftes eller om det er nok bare at skifte stemplet?
Svar
#19
(04-06-2013, 11:09)Andrew20 Skrev: Ja okay Ked af det

Hvad med topstykket, ville det også skulle skiftes? og hvordan ville jeg selv kunne se om krumtap og cylinder skulle skiftes eller om det er nok bare at skifte stemplet?
Tror ikke topstykket tager skade, cylinder og stempel har som regel ridser, ang krumtap der skal en af de mere garvede her inde forklare hvordan man tjekker den for skade. Hvis du vil have den på værksted, så kunne du jo evt afmontere skjolde og udstødning osv, så mekaniker ikke skal bruge tid på det, så de kan komme til motoren med det samme, på den måde kunne der da spares lidt penge. Smil
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar
#20
Nu er der ingen grund til at male fanden på væggen, hvis du ikke direkte kan mærke forskel i kompression, og at den starter ved at du sprøjter benzin direkte ind, kan det også være en membran der har opgivet livet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#21
(04-06-2013, 11:26)DarkSide Skrev: Nu er der ingen grund til at male fanden på væggen, hvis du ikke direkte kan mærke forskel i kompression, og at den starter ved at du sprøjter benzin direkte ind, kan det også være en membran der har opgivet livet.

Hvordan kan det ses og hvor sidder membran på en Gilera Runner?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(04-06-2013, 12:01)Andrew20 Skrev: Hvordan kan det ses og hvor sidder membran på en Gilera Runner?

Den rigtige løsning er at smide en kompressionsmåler i topstykket, og så tjekke, så slipper man også for at pille motoren fra hinanden hvis det ikke fejler noget.

Membranen sidder under den gummistuds som karburatoren sidder fast på. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#23
(04-06-2013, 12:03)DarkSide Skrev: Den rigtige løsning er at smide en kompressionsmåler i topstykket, og så tjekke, så slipper man også for at pille motoren fra hinanden hvis det ikke fejler noget.

Membranen sidder under den gummistuds som karburatoren sidder fast på. Smil

Har desværre ikke mulighed for at måle kompressionen Ked af det

Men tilgændgæld prøvede jeg at tage benzin slangen af, og sætte en lille stump på og en tragt, og hældte noget benzin i den, der sugede den intet. Kan de vise hvilken fejl det kan være?
Svar
#24
(04-06-2013, 12:22)Andrew20 Skrev: Har desværre ikke mulighed for at måle kompressionen Ked af det

Men tilgændgæld prøvede jeg at tage benzin slangen af, og sætte en lille stump på og en tragt, og hældte noget benzin i den, der sugede den intet. Kan de vise hvilken fejl det kan være?

Jeg har nu været kigget lidt mere på den, og når jeg sparker kick starteren i bund, kører den ikke selv op igen, og giver sådan en lidt rasle lyd når man selv hiver den op..

Så prøvede jeg at kører den lidt i elstarteren, men der kom ikke liv i den. Det virker meget til at der slet ikke kommer benzin ind i cylinderen, da udstødningsgassen slet ikke lugter af benzin. Nogle der ved hvad problemmet kan være? Måske som Dark skriver, membran'en?
Svar


Forum spring: