Svar: 26
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
03-06-2013, 21:34
(Dette opslag var sidst ændret: 03-06-2013, 21:44 af Andrew20.)
Hej.
Jeg købte for snart et år siden min gilera runner, og den har kørt upåklageligt! indtil i dag, hvor jeg lige skulle et smut tur, på 16 km, og allerede da jeg havde kørt 500 meter gad den ikke tage gas op af en bakke. Det kunne jeg ikke forstå og vendte om, så jeg trillede ned ag bakken, og der gik den så ud. Da jeg kom ned for foden, valgte jeg at prøve at starte den og det gik fint, og kunne holde lidt liv i den, men den gad ikke komme over 5000 o/min, hver gang man kom derop omkring fladt den bare helt ned på omkring 800 o/min, og var ved at gå ud. Da den havde gjort det og var gået ud et par gange, gad den slet ikke og starte, og har ikke kunne starte den siden. Den er 100% stadard, det eneste jeg har gjort ved den er at fjerne varioringene og "guld" ringen i luft indsugning.
Herefter trak jeg den ind i mit værksted og kiggede lidt på den. Jeg prøvede at tage benzin slagen af, for at tjekke om det var pumpen eller filtret, men der kom masser benzin. Jeg tog derefter tændrøret ud og tjekke gnist, og det var der også, så prøvede jeg at smide benzin direkte ind i cylendere, og der kom den også igang, men så kort så man ikke kunne hører, jeg så bare lige omdregnings måleren hoppe op og ned igen.
Nogle der har en idé om hvad der kan være galt?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Du har fjernet luft begrænsningen uden at dysse op? Du har en smadret cylinder og stempel så.
Svar: 26
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
(03-06-2013, 21:39)Arbejdsnarkomanen Skrev: Du har fjernet luft begrænsningen uden at dysse op? Du har en smadret cylinder og stempel så.
Så det vil sige at jeg skal havde et helt nyt stempel og cylinder i for at kunne kører på den igen, synes det virker lidt underligt at det bare skete så pludseligt, har kørt 500 km med det sådan tror jeg.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
03-06-2013, 22:01
(Dette opslag var sidst ændret: 03-06-2013, 22:02 af Arbejdsnarkomanen.)
Det kaldes en varmesætning. Første gang det maskinen gik død, havde fik den en mild varmesætning, og var måske til at redde, men når så man vælger at starte maskinen op igen og prøver at køre, gør bare tingene værre.
Derfor er det helt hul i hovedet, at pille ved ting man ikke har en **** forstand på.
Svar: 26
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
(03-06-2013, 22:01)Arbejdsnarkomanen Skrev: Det kaldes en varmesætning. Første gang det maskinen gik død, havde fik den en mild varmesætning, og var måske til at redde, men når så man vælger at starte maskinen op igen og prøver at køre, gør bare tingene værre.
Derfor er det helt hul i hovedet, at pille ved ting man ikke har en **** forstand på.
Jeg pillede den ud grundet jeg havde spurgt til hvilke begrænsninger der var på en filer rummer herinde, og der blev jeg desværre ikke gjort opmærksom på at det var vigtig der kom en større dyse i.. Hvad skulle man havde gjort for at få liv i den igen hvis jeg ikke havde starten den igen?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
03-06-2013, 22:18
(Dette opslag var sidst ændret: 03-06-2013, 22:20 af Arbejdsnarkomanen.)
Darkside Skrev:Der sidder 2 ringe i varioen du lige kan pille ud, så kan den flytte sig. Smil
Hvis du virkelig vil have fart, så væk med de 2 ringe, anden udstødning og guldpladen i karburatoren, samt en dyse 70-72, så har du en ganske fornuftig fuldt afdroslet maskine der nemt render de 70+ uden de store problemer.
Jo, det blev du gjort opmærksom på. Jeg har lige læst tråden, og du er blevet bedt om at dyse op til #70-72.
Jeg tillader mig lige at citere Darkside som lavede det første indlæg i din tråd.
Svar: 26
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
(03-06-2013, 22:18)Arbejdsnarkomanen Skrev: Jo, det blev du gjort opmærksom på. Jeg har lige læst tråden, og du er blevet bedt om at dyse op til #70-72
Jeg tillader mig lige at citere Darkside som lavede det første indlæg i din tråd:
Det er korrekt men jeg forstod det ikke som det var vigtigt at dysen også kom i desværre. Hvordan kunne den have været redet, hvis den ikke var blevet startet igen?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
03-06-2013, 22:24
(Dette opslag var sidst ændret: 03-06-2013, 22:25 af Arbejdsnarkomanen.)
Darkside Skrev:Ved en varmesætning sker det at stempel udvider sig hurtigere end cylinderen, og stempel dermed sætter sig fast.
Normal skade er cylinder og stempel, ved en mild varmesætning er det dog somregel nok bare skifte stempel og så give cylinder lidt vandslibepapir dyppet i olie Smil
Og så selvfølgelig skifte nåleleje også.
Der vil dog altid være en del belastning på pejlstang, samt leje når det sker.
Jeg har set en varmesætning være skyld i smadret cylinder/stempel samt krumtap.
Jeg tillader mig at citere Darkside igen, han er jo en af sidens visemænd
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Håber da for dig, at det ikke er den hlet store tur, altså med både smadret stempel, cylinder og tap.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 26
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
Det håber jeg virkelig også! Fordi jeg kan ikke selv finde ud af at skifte, så den skal nok til reparation på et værksted. Hvad tror i det vil komme op i med det helt store omgang?
Svar: 26
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2012
Synes det virker mærkeligt. Hvis det er en varmesætning, har stemplet vel sat sig fast i cylinderen, så forstår jeg ikke hvordan jeg så kan fint kan trække motoren rundt med kick starteren.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(04-06-2013, 09:34)Andrew20 Skrev: Synes det virker mærkeligt. Hvis det er en varmesætning, har stemplet vel sat sig fast i cylinderen, så forstår jeg ikke hvordan jeg så kan fint kan trække motoren rundt med kick starteren.
En varmesætning er ikke ensbetydende med at motoren sidder fast, virker den blød i kickstarten ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
|