Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(13-05-2013, 12:18)Baddi Skrev: Tjooo, altså Colortune kræver at man visuelt kigger på maskinen under kørsel mens man med lambda sonde både kan logge det eller se det i realtid på styret. Problemet jeg oplevede var mere at karburatoren ikke var mulig at stille så præcist da forholdene svinger for meget.
Så når blandingen var god under accelleration var den forkert ved tomgang og når den var god ved tomgang var den forkert andre steder. Det eneste der stabilt kunne indstilles var hoveddysen som kun var aktiv ved fuld gas fra 7200 omdrejninger og opefter og det er lidt irrelevant for en begrænset agility, hvor der kun bruges op til halv gas og hvor omdrejningerne er begrænset til 7500.
Ah, det ved jeg nu ikke om Colortune kræver man kigger på maskinen under kørsel, det har jeg ihvertfald aldrig gjort, det er derimod nok blot køre den varm, og så benytte colortune til at få justeret dyse, nål og luftskrue ind.
Nu skal du huske på der findes mange typer karburator, og de ikke alle er lige optimale, eller designet til hvad de faktisk er monteret på, det ser man gang på gang, at dyserør ikke passer, nålen ikke passer, spjæld osv, det er derfor der findes special udgaver.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(13-05-2013, 13:40)DarkSide Skrev: Ah, det ved jeg nu ikke om Colortune kræver man kigger på maskinen under kørsel, det har jeg ihvertfald aldrig gjort, det er derimod nok blot køre den varm, og så benytte colortune til at få justeret dyse, nål og luftskrue ind.
Nu skal du huske på der findes mange typer karburator, og de ikke alle er lige optimale, eller designet til hvad de faktisk er monteret på, det ser man gang på gang, at dyserør ikke passer, nålen ikke passer, spjæld osv, det er derfor der findes special udgaver.
Det er selvfølgelig også rigtigt.
Den karburator jeg tænker på er den originale der sidder på en Kymco Agility og det er muligt at det generelle slid på min motor har haft indvirken på hvor nem den har været at stille ind.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 295
Tråde: 26
Tilmeldt: Jan 2013
Er det sådan et kit ?
http://www.ebay.com/itm/GUNSON-GUNSONS-C...5d38aca106
Det ku være man skulle investere i det, men også lidt åndsvagt at købe og bruge 1-2x og så samler det støv.. Hmm.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(13-05-2013, 14:23)zzzzleepy Skrev: Er det sådan et kit ?
http://www.ebay.com/itm/GUNSON-GUNSONS-C...5d38aca106
Det ku være man skulle investere i det, men også lidt åndsvagt at købe og bruge 1-2x og så samler det støv.. Hmm.
Det er sådan et, men du skal have med 10mm gevind.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 295
Tråde: 26
Tilmeldt: Jan 2013
(13-05-2013, 14:43)Baddi Skrev: Det er sådan et, men du skal have med 10mm gevind.
Ah jo det var bare den første og bedste jeg linkede til!
Har lige set en bette video af kittet i aktion.
Det må jeg ha fat i engang.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Halli Halløj, så begynder vi at have nogle resultater der kan bruges til noget, da jeg har kørt en tankfuld igennem og kan give et fint billede af benzinøkonomien.
Som jeg sagde før, så virker auto-tuning rigtig fint, men ikke ved de forhold jeg bruger mindst. På det første billede herunder har jeg vind i ryggen og en gennemvarm motor, så der gives lidt mindre gas end det jeg normalt giver, og blandingen er pænt mager, AFR 18,2, men den kører fint i modsætning til med karburator, hvor den bliver ustabil og mister meget kraft ved AFR over 16,5.
Derefter gav jeg så lidt mere gas, som i også kan se på omdrejningerne der nu er over 7000, og kom til de forhold jeg har kørt mest ved her på det sidste og benzinblandingen er helt perfekt, 14,9. Den hurtige vil opdage at det er 0,2 for magert, men dette gør ikke den store forskel lige nu.
Så til det spændende, benzinøkonomien.
Speedometeret viser dér 28-30 km/t mens gps'en siger 35-36 km/t, så jeg skal lige lægge 20% til den strækning jeg har kørt, hvilket giver en benzinøkonomi på 42 km/l, med en begrænset maskine og småagressiv kørsel hele tiden.
Fejlvisningen på speedometeret skyldes rust på magneterne men tager jeg højde for det, så var benzinøkonomien med karburator og samme småagressive kørestil 36-38 km/l.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 369
Tråde: 13
Tilmeldt: Oct 2012
(21-05-2013, 10:39)Baddi Skrev: Speedometeret viser dér 28-30 km/t mens gps'en siger 35-36 km/t, så jeg skal lige lægge 20% til den strækning jeg har kørt, hvilket giver en benzinøkonomi på 42 km/l, med en begrænset maskine og småagressiv kørsel hele tiden.
Fejlvisningen på speedometeret skyldes rust på magneterne men tager jeg højde for det, så var benzinøkonomien med karburator og samme småagressive kørestil 36-38 km/l.
Spændende at følge med i dit projekt her på sidelinien
Men pas lige på med den slutning at bare fordi at speedometer viser 20 % for lidt, at så viser kilometertælleren det også.
På min viser speedometer konsekvent 10 % for meget, mens kilometertæller viser 5-7% for lidt - har spurgt forhandler om det kan være rigtigt - og det kan det åbenbart
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(22-05-2013, 10:40)JanVen Skrev: Spændende at følge med i dit projekt her på sidelinien
Men pas lige på med den slutning at bare fordi at speedometer viser 20 % for lidt, at så viser kilometertælleren det også.
På min viser speedometer konsekvent 10 % for meget, mens kilometertæller viser 5-7% for lidt - har spurgt forhandler om det kan være rigtigt - og det kan det åbenbart
Stage6 speedometeret viser ikke forkert, hvis det er korrekt indstillet. Har selv kørt med et. Og GPS'en sagde det samme, som speedometeret. .
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(22-05-2013, 12:07)Jps Skrev: Stage6 speedometeret viser ikke forkert, hvis det er korrekt indstillet. Har selv kørt med et. Og GPS'en sagde det samme, som speedometeret. .
Tja, jeg har haft problemer med magneterne. Der sidder 6 magneter på, men den skal indstilles til 4 for at vise noget fornuftigt. Fjerner jeg to af magneterne bliver den igen underlig.
Men jeg tror bare at jeg skal have pillet lidt ved det med omkredsen af hjulet, for det må næsten være der den er gået galt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(22-05-2013, 13:13)Jps Skrev: Jeg brugte kun een magnet, til at måle farten med.
Nå for den, jeg har hele tiden tænkt at jeg skulle have så mange som muligt for at den blev så præcis som muligt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 369
Tråde: 13
Tilmeldt: Oct 2012
(22-05-2013, 12:07)Jps Skrev: Stage6 speedometeret viser ikke forkert, hvis det er korrekt indstillet. Har selv kørt med et. Og GPS'en sagde det samme, som speedometeret. .
Nu er det jo lidt svært at indstille - for hvilken vej skal man indstille, når den ene målemetode (hastigheden) viser for meget og den anden (afstanden) viser for lidt
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
|