Søg Garagen Hej Gæst! Register

AGM Bella
#1
Hej alle.

Jeg er den lykkelige ejer af en AGM Bella scooter.
Jeg har for nylig sat en ubegrænset CDI, og ringen er fjernet.

Scooter synes jeg nemt kommer op på 45 km/t, men så er det som om at den dør ud, og ikke vil trække mere. Jeg fornemmer at den gerne vil mere. Den har dog ikke kørt så meget endnu(under 500km)

Er der noget jeg kan gøre for at den køre hurtigere, eller skal jeg vente til at den har kørt mere.

Hilsen
Pete
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
De har en begrænser v. koblingen - en pinkfarvet ledning derfra og til cd'ien skal bare afbrydes, så skulle den rende de 60-70 stykker.
Svar
#3
Nå - ok det var jeg slet ikke klar over.
Har ellers fået råd og service hos Msp men han nævnte ikke noget med ledning.
Det vil jeg lige kigge på.

Tak for svar.
Svar
#4
(17-05-2013, 22:05)Pete Skrev: Nå - ok det var jeg slet ikke klar over.

Har ellers fået råd og service hos Msp men han nævnte ikke noget med ledning.

Det vil jeg lige kigge på.

Tak for svar.

Prøv at se under variodækslet, der burde gå en pink el. anden farvet ledning derfra. Jeg mindes også, at det er en berænsning i form af en tap i karburatorens vacumlåg, den kan klippes ca. en cm af for at udnytte fuld åbning af gasspjældet.
Svar
#5
Har i dag ledt efter pink ledning men den er der ikke. Cdi er også skiftet til ubegrænset.
Det kan være den bare skal køre lidt mere.
Tak for fine svar!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har læst at der på 4-takt kan sidde begrænsninger i kabu samt udstødning.
Er der nogen der kan bekræfte dette?
Svar
#7
(18-05-2013, 23:25)Pete Skrev: Har læst at der på 4-takt kan sidde begrænsninger i kabu samt udstødning.
Er der nogen der kan bekræfte dette?

Tjahhh.
På den Venus jeg har stående sad der en skrue under låget på karburatoren. Det er på den model en begrænsning, om det er det samme på din ved jeg ikke?
Har desværre ikke billede af den skrue.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
Nej jeg har kigget efter skrue i kabu, men kan der sidde anden begrænsning.
Og evt udstødning kan der måske også sidde noget oppe ved cylle. Hvor er det bedste sted at købe reservedele.
Svar
#9
Du skal huske på at selv om der skrives en masse om at denne scooter kører enormt hurtigt uden at gøre noget så er det i mange tilfælde pral. Vi taler her om en maskine med små hjul og en lille motor der er beregnet til småturskørsel og med et meget meskedent benzinforbrug.

Hvis variomatic og motor kører helt optimalt er der mulighed for at køre omkring 70 ægte km/t men hvis det halter mister man altså meget kraft. Hvis din er lidt ude af form kan det meget vel være at der simpelthen ikke er mere kraft i motoren til at køre mere end 45 og du skal måske hellere forsøge at rense og smøre vario og gear og få alt til at spille på alle tangenter og så slå dig til tåls med at dyret IKKE kan køre hurtigere.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nå, nu har jeg snakket med min gamle kollega der er hos Scootergården (forhandling af AGM Bella).
Iflg. ham, går ledningen fra koblingen ud i højre side på motoren - der hvor statorledninger osv. går ud fra svinghjul. Ledningen er enten pink el. blå og skal bare trækkes ud af stikket for at begrænsningen fjernes.
Udstødning kan du godt glemme alt om, det er 4T, der ikke kan begrænses som en 2T.

Fut > Små hjul er afh. af gearing. Og vario skal aldrig smøres !
Svar
#11
(19-05-2013, 16:17)Energy Skrev: Fut > Små hjul er afh. af gearing. Og vario skal aldrig smøres !

Der hvor de to plader i den bagerste del med koplingen "kører" sammen og hvor de to styr sidder samler der sig skidt og møg og gammelt fedt og det forhindrer skiverne i at glide frit. Hvis pladerne kører stramt klemmer de remmen så gnidningsmodstanden øges og en ganske stor del af motorens kraft bliver omsat til varme i stedet for energi til hjulet.

Små hjul har en større rullemodstand end store når man taler om diameter. I bredden er det naturligvis sådan at jo bredere jo større rullemodstand.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#12
(19-05-2013, 16:32)Fut Skrev: Der hvor de to plader i den bagerste del med koplingen "kører" sammen og hvor de to styr sidder samler der sig skidt og møg og gammelt fedt og det forhindrer skiverne i at glide frit. Hvis pladerne kører stramt klemmer de remmen så gnidningsmodstanden øges og en ganske stor del af motorens kraft bliver omsat til varme i stedet for energi til hjulet.

Små hjul har en større rullemodstand end store når man taler om diameter. I bredden er det naturligvis sådan at jo bredere jo større rullemodstand.

Det er remskiverne - ikke vario.

Rullemodstand afh. af dækkets type og mønster - ikke diameter el. profil..

Det er egentilgt heller ikke aktuelt i Pete's tilfælde - han spøger kun om begrænsningerne.
Svar


Forum spring: