Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Så skal jeg idag til min officielt første teoritime til bil kørekortet.
Jeg har været til én teori time før for at se, hvordan det var, og jeg må indrømme at den dag var det stort set det samme som det jeg i sin tid fik af undervisning til knallertbeviset: "Hold afstand, respekter skilte og lad være med at køre som en idiot". Den eneste forskel der var den dag var at hvor man til knallertbeviset fik at vide at "hellere for langsomt end for hurtigt", så hedder det til bil "Kør den højeste tilladte, sikre hastighed".
Nogle har måske hørt mig før sige at jeg hellere vil have MC end bil, hvilket stadig holder, men jeg har ikke kunnet finde nogen kørelærere der vil give mig undervisning i MC inden jeg har bil kørekort, da de ikke kan bremse for en på en MC og ikke anerkender min tid på scooter som erfaring i trafikken.
Jeg glæder mig sku til at kunne køre ordenlige sager. Så skal jeg også bare lige vinde 100 mio. i onsdags lotto næste uge og så er det først rigtig morseomt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
God vind med kortet. Det er jo ikke så svært igen.
Synes formuleringerne i prøverne var det værste, de går meget op i om man skal være opmærksom på ting, eller særlig opmærksom - det får de mange spørgsmål til at omhandle. Synes det var helt absurd, at ramme lige den formulering som opgave skriveren har udtænkt sig.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Det lyder helt galt, ang. MC kørekort. Udbyder de det, skal de følge de regler der nu engang er lavet på området.
Der er IKKE krav om B kategori eller andet, for at kunne tage A. personligt, ville jeg nok gå videre med sagen.
Hvis de har erhvervet sig nogle maskiner, der ikke kan tåle lidt ridser og en tur på siden, er det deres problem - og ikke dit.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-05-2013, 12:19)Teddy Skrev: Det lyder helt galt, ang. MC kørekort. Udbyder de det, skal de følge de regler der nu engang er lavet på området.
Der er IKKE krav om B kategori eller andet, for at kunne tage A. personligt, ville jeg nok gå videre med sagen.
Hvis de har erhvervet sig nogle maskiner, der ikke kan tåle lidt ridser og en tur på siden, er det deres problem - og ikke dit.
Ham som jeg nu starter på kørekort ved er en af dem der uddanner kørelærene på fyn og han har lovet mig en fin pris for begge kort og jeg skal selvfølgelig ikke betale forud. Som du siger er der ikke noget krav om B kørekort, men dem jeg har snakket med vil have at man har det, fordi de ikke vil lade uerfarne kørere i trafikken, da "man kan blive overvældet og glemme at bremse i tide, og da vi kører bag dig kan vi ikke bremse for dig".
Det lyder ikke som om at problemet er maskinerne men derimod den generelle sikkerhed. Og at de ikke anerkender min tid på scooter som erfaring, da det jo officielt er 30 km/t på cykelstien selvom jeg jo i over et år lå med 50 i timen på kørebanen sammen med bilerne og lod som om jeg var motorcyklist.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-05-2013, 12:03)12V Skrev: God vind med kortet. Det er jo ikke så svært igen.
Synes formuleringerne i prøverne var det værste, de går meget op i om man skal være opmærksom på ting, eller særlig opmærksom - det får de mange spørgsmål til at omhandle. Synes det var helt absurd, at ramme lige den formulering som opgave skriveren har udtænkt sig.
Jeg fik et par tips til netop det:
Vær opmærksom på det hele, men vær særligt opmærksom på få ting.
Spørgsmålene hedder altid "hvad skal du være særligt opmærksom på?", og der er så kun én eller to meget vigtige ting og så en spandfuld mindre vigtige.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(16-05-2013, 12:31)Baddi Skrev: Ham som jeg nu starter på kørekort ved er en af dem der uddanner kørelærene på fyn og han har lovet mig en fin pris for begge kort og jeg skal selvfølgelig ikke betale forud. Som du siger er der ikke noget krav om B kørekort, men dem jeg har snakket med vil have at man har det, fordi de ikke vil lade uerfarne kørere i trafikken, da "man kan blive overvældet og glemme at bremse i tide, og da vi kører bag dig kan vi ikke bremse for dig".
Det lyder ikke som om at problemet er maskinerne men derimod den generelle sikkerhed. Og at de ikke anerkender min tid på scooter som erfaring, da det jo officielt er 30 km/t på cykelstien selvom jeg jo i over et år lå med 50 i timen på kørebanen sammen med bilerne og lod som om jeg var motorcyklist.
Det er stadig ikke dit problem. De har valgt at udbyde en uddannelse efter de rammer der nu engang er sat, så må de også forholde sig til dem. Dårlige undskyldninger er der nok af !
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
(16-05-2013, 12:40)Teddy Skrev: Det er stadig ikke dit problem. De har valgt at udbyde en uddannelse efter de rammer der nu engang er sat, så må de også forholde sig til dem. Dårlige undskyldninger er der nok af !
Men de har da lov til at takke nej
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-05-2013, 12:40)Teddy Skrev: Det er stadig ikke dit problem. De har valgt at udbyde en uddannelse efter de rammer der nu engang er sat, så må de også forholde sig til dem. Dårlige undskyldninger er der nok af !
Altså jeg skal jo have begge kort uanset hvad, det eneste ærgelige er jo bare at jeg ikke kan tage begge kort samtidig.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(16-05-2013, 12:42)Jes P Skrev: Men de har da lov til at takke nej
Nej, det har de faktisk ikke. Man kan ikke købe en halv pakke, som kørelærer. Vil man udbyde en kategori, må man sluge kamelen som den er, for at sige det lige ud.
Der er også en del, der kræver at man selv har hjelm og mc tøj med. Det må de heller ikke.
De må godt sige god for dit udstyr, hvis du selv medbringer noget - men det skal være dig som elev, der bringer muligheden på banen - og ikke køreskolen/læreren.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(16-05-2013, 12:49)Baddi Skrev: Altså jeg skal jo have begge kort uanset hvad, det eneste ærgelige er jo bare at jeg ikke kan tage begge kort samtidig.
Ja det er jo så en helt anden ting
Loven blev lavet om for et par år siden, så køreskolerne ikke længere kunne tilbyde en klækkelig rabat grundet nedsættelse i antal teori/køre timer. Nu er det ganske få timer, der er tale om - hvis man tager de 2 kort inden for 2 år. Prisforskellen vil være så lille, at de fleste har valgt ikke længere at tilbyde kombinationsmuligheden. Men det er da fint, hvis du har fundet en i nærheden af dig, der stadig gør det; det er utvivlsomt nemmere at få det hele overstået på en gang, mens teorien sidder frisk i hukommelsen.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-05-2013, 13:36)Teddy Skrev: Ja det er jo så en helt anden ting
Loven blev lavet om for et par år siden, så køreskolerne ikke længere kunne tilbyde en klækkelig rabat grundet nedsættelse i antal teori/køre timer. Nu er det ganske få timer, der er tale om - hvis man tager de 2 kort inden for 2 år. Prisforskellen vil være så lille, at de fleste har valgt ikke længere at tilbyde kombinationsmuligheden. Men det er da fint, hvis du har fundet en i nærheden af dig, der stadig gør det; det er utvivlsomt nemmere at få det hele overstået på en gang, mens teorien sidder frisk i hukommelsen.
Det er også lidt derfor at jeg ikke vil undvære det ene kort til fordel for det andet. To hjul er sjovt, fire hjul er praktisk og otte hjul er noget helt andet.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 409
Tråde: 14
Tilmeldt: Oct 2009
(16-05-2013, 14:41)Baddi Skrev: Det er også lidt derfor at jeg ikke vil undvære det ene kort til fordel for det andet. To hjul er sjovt, fire hjul er praktisk og otte hjul er noget helt andet.
"To hjul er sjovt, fire hjul er praktisk"
Den sætning fik mig til at tænke på Kragens signatur: " Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Jeg glæder mig selv til jeg bliver 20, så jeg kan tage Mellemstort motorcykelkort, (har haft bilkørekort siden 31.Maj sidste år) er jo gammel nok til at tage lille, men da jeg ikke har økonomi til kortet før jeg er 20, har jeg valgt at vente til jeg alligevel kan tage det til mellemstore Og så må jeg køre noget der er lidt kraftigere end en 125'er
Glæd dig til i skal på glatbane i bil, det er skægt
|